  • 21. Data: 2010-04-28 19:35:58
    Temat: Re: Jak ocieplic parterowy ? (ściany szczytowe - strop)
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Tyle jeśli chodzi o powyższe teorie ;)
    >
    > Ocieplasz dach i szczyty - i nie masz żadnych mostów, a dostajesz
    > poddasze użytkowe.

    I schody do dymania kilka razy na dzień w dół i w górę.
    Całe życie tak dymałem, na starość już nie chce.

    MS

  • 22. Data: 2010-04-29 08:04:21
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Maciej S. napisał:

    > I schody do dymania kilka razy na dzień w dół i w górę.
    > Całe życie tak dymałem, na starość już nie chce.
    >
    > MS

    Oj filutek z Ciebie, dymanie na chodach - rozumiem od czasu do czasu,
    ale to raczej niewygodnie :)

    pzdr.
    rafał

  • 23. Data: 2010-04-29 23:34:35
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Aleksander" <f...@f...fake> wrote in message
    > Witam,
    >
    > Po przeczytaniu wielu wątków i po rozmowach z
    > małżonką zdecydujemy się chyba jednak na budowę domu
    > parterowego (szkoda mi tylko będzie 2 rzeczy, które ma
    > dom z poddaszem:

    Mądrze robisz. Technologia wełniana to ogólne partactwo.
    Ocieplenie poddasza użytkowego graniczy z cudem.

    > 1)naturalnego oddzielenia części dziennej, od sypialnianej,
    > 2)że w nocy czy wieczorem nie będę mógł popatrzeć przez okno
    > dachowe... leżąc w łóżku na gwiazdy;) )

    Leżąc pod oknem dachowym będziesz tylko czuł zimno.
    Po tygodniu przestawisz łóżko w miejsce gdzie nie będzie okna połaciowego.

    > No ale nie o tym.
    >
    > Dom parterowy, wśród wielu innych zalet jest ponoć łatwiej
    > ocieplić. Moje pytanie - a co ze ścianami szczytowymi ?
    > Bo jakby dać tylko ocieplenie z zewnątrz plus coś na strop
    > (jak na rysunku)
    >
    > http://download.fotochannels.com/Alex/ocieplenie_par
    terowego.jpg

    > ... to powstaje mostek termiczny.

    Musisz objechać styropianem w górę od środka i zawinąć na mur od góry żeby
    zrobić to obudowane styropianem.
    Inaczej sam zobaczysz :-)

  • 24. Data: 2010-04-29 23:35:56
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Aleksander" <f...@f...fake> wrote in message

    > Jak się do pozbyć ? Ocieplić ściany również od wewnątrz strychu,
    > nie domurować szczytów (ala Kiki) ;) - i połączyć z ociepleniem
    > zewnętrznym ?
    >
    > Jak to się powinno zrobić ?

    Nie mam gdzie pliku zahostować na szybko. To bym ci narysował.

  • 25. Data: 2010-04-29 23:42:09
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Aleksander" <f...@f...fake> wrote in message

    http://wgrajfoto.pl/pokaz/img0410/ocieplenie_partero
    we77c3.jpg

    O masz

    Tak być powinno. Inaczej pół ściany i pół syfitu będzie miało temperaturę w
    zimie kilku stopni. Albo dasz styropian jak narysowałem albo od razu 3x
    takie kaloryfery i puść z dymem 2-3kW na godzinę.

  • 26. Data: 2010-04-29 23:44:27
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4bd6b443$1@news.home.net.pl...
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości news:4bd6b2df$1@news.home.net.pl...
    >
    > Ale są tacy, np ja, którzy nie chcą mieć piętra w domu, schodów na
    > parterze itd...

    Schody to przekleństwo :-) Następny dom wybuduję płaski z dachem jako
    atrapą, a całość od środka na poddaszu oblecę styropianem 20cm

  • 27. Data: 2010-04-29 23:48:36
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4bd6c165$1@news.home.net.pl...

    > Ja np dostaję białej gorączki jak musze iść znów po schodach na piętro bo
    > akurat zapomniałem czegoś wziąć schodząc na dół.

    Dokładnie TAK !

    > Okna dachowe zimą to udręka - ciemno jak napada na nie śnieg.

    Dokładnie TAK ! i jeszcze ciągnie od nichchłodem.
    Odradzam stawiania tam biurka pod takim oknem dachowym.

    > Na starość, albo odpukać przy problemach z chodzeniem w skutek
    > choroby/wypadku, schody mogą się stać poważna przeszkodą.

    Dokładnie TAK! I jeszcze pamiętajcie, że stopnie schodów nie wyższe niż
    12cm, bolą biodra przy chodzeniu jak są np 15cm.

  • 28. Data: 2010-04-30 06:23:52
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "kiki" <k...@k...net> wrote in message news:hrd5f3$3bo$1@opal.futuro.pl...

    > "Aleksander" <f...@f...fake> wrote in message
    >
    > http://wgrajfoto.pl/pokaz/img0410/ocieplenie_partero
    we77c3.jpg

    Dzięki kiki, tak właśnie myślałem żeby zrobić :)
    Nie domurować szczytów i objechać "na okrągło".

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 29. Data: 2010-04-30 07:15:10
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > "kiki" <k...@k...net> wrote in message

    we77c3.jpg

    > Dzięki kiki, tak właśnie myślałem żeby zrobić :)
    > Nie domurować szczytów i objechać "na okrągło".

    To są wszystko niedouczeni budowlańcy. Ja także w tym roku mam kolejny
    remont w postaci odkręcania płyt ze skorów. muszę sukcesywnie od nowa zrobić
    skosy, dobrze zaizolować, dać wiatroizolację. Bo jak łapię ręką to tu to tam
    to albo ciepło albo 5 stopni. Najgorzej w narożnikach, na kantach wypukłych,
    obróbki okien połaciowych, wszystko do zerwania.

  • 30. Data: 2010-04-30 07:34:50
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Aleksander" <f...@f...fake> wrote in message

    Ja ci powiem ty sie nie zastanawiaj. Dach nawet przytwierdź na belkach /
    dźwigarach / słupach żelbetowych, czymkolwiek. Byle było mniej kłopotu z
    mocowaniem go i ociepleniem muru.
    Nie szczyp się betonem. Jak trzeba słup to go daj z betonu. Po prostu daj
    styropian 20cm i będzie bez znaczenia. Reszte wypełnij gazobetonem.
    Nie wiem czy nie lepiej jest zrobić szkielet domu z betonu i wypełnić
    gazobetonem. Całość obkleić styropianem ale nie na placki ! Tylko
    przyklejonym możliwie po całej powierzchni. Żeby nic pod styropian nie
    właziło.
    Zresztą to bez znaczenia czy zrobisz słupy czy oprzesz strop na pustakach.
    Pamietaj tylko o podłogach. 10cm styropianu. Inaczej na boso nie połazisz.
    Najcieplejszą podłogę mam w piwnicy 15cm styro, bo zostało 10-tek i 5-tek i
    z tego tak wyszło. Na parterze mam 8cm na gruncie i nad piwnicą i tamm gdzie
    na gruncie to wyraźnie zimniej.

    Mogę ci zagwarantować, że jak zrobisz to wszystko dobrze to wypalisz połowę
    mniej opału niż ci wyliczą magicy od certyfikatów energetycznych. Inaczej
    przepalisz 2-3x. Ale przepał to nie wszystko. Grzyb jest gorszy, bo nie ma
    co z tym zrobić.