  • Data: 2015-03-16 14:35:40
    Temat: Re: Jak poprawić akustykę?
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Am 14.03.2015 um 23:39 schrieb FEniks:
    > Chcę poprawić akustykę w salonie. Generalnie jestem minimalistką w
    > aranżacji wnętrz, ale powoli dorosłam do tego, że jednak coś trzeba. Na
    > razie oczywiście stanęło na tym, żeby kupić spory dywan. To chyba
    > najprostsze rozwiązanie, ale może coś jeszcze mogłoby pomóc?
    > A jeśli jednak dywan, to drugie pytanie - czy ktoś ma doświadczenia z
    > dywanami firmy "agnella" z Białegostoku? Czy ma sens inwestowanie w ich
    > wełniane wyroby? Są ze 4 razy droższe od syntetycznych, ale może warto?

    Pomijając sprawy dywanowe, największym źródłem "dziwnych" dźwięków są
    ściany. Tam, gdzie masz szafki, regały itp, to nic nie zrobisz, o ile
    nie chcesz wymieniać drzwi szafek na dźwiękochłonne ;-). Ściany "wolne"
    są problemem. Korek, czy płyty wiórowe nie pomogą, jak je pomalujesz,
    dziurki muszą zostać! Najlepsze są ściany porowate. W jednej salce
    widziałem kiedyś fajne rozwiązanie i naprawdę dobre, ale niestety
    kosztowne i nie każdemu podchodzi: ściana porowata z gazobetonu chyba,
    na tym płyty wiórowe z dziurkami, a przed nimi tapeta materiałowa, ale
    nie naklejona, tylko kilka mm od ściany oddalona. Akustyka była świetna,
    ale u siebie bym tego nie zrobił. Co można zrobić, to dać np. duży
    obraz, a za nim płyty głuszące. Ja mam u siebie kilimy i też dobrze
    działają ;-). Pamiętaj o wytłumieniu ścian za głośnikami.

    Waldek