  • 21. Data: 2011-06-05 16:18:26
    Temat: Re: Jak zmniejszyć obroty silnika wentylatora?
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    news:isg1cs$lvk$1@news.onet.pl...

    > falownik to do silnika 3 fazowego się daje...

    :) LOL

    --
    Yozwig

  • 22. Data: 2011-06-05 16:21:48
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    > Użytkownik "Yozwig" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A takim przelotowym, który sprawdza prąd który jest pobierany z
    > podłączonego do jego gniazdka urządzenia.
    > W instrukcji do pieca jest też podobna wartość, chyba 270 W.

    To silny wiatrak jak na piec :). No ale przecie hamerykancki :).
    Oni lubią duże rzeczy :). Nie ma dziwne, że go trzba było trochę
    scieniować :).

    Zużycie energii powinno nieznacznie spaść po zdławieniu.

    --
    Yozwig

  • 23. Data: 2011-06-05 17:03:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > To silny wiatrak jak na piec :).

    Większe piece mają jeszcze mocniejsze.
    Mój ma tylko 14 kW.
    To naprawdę sporo powietrza pompuje, jakbym go puścił na niższym biegu to
    chaty nie nagrzeje, za mało powietrza będzie.

  • 24. Data: 2011-06-05 19:10:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Yozwig wrote:
> [...]
    > scieniować :).
    >
    > Zużycie energii powinno nieznacznie spaść po zdławieniu.

    wiesz co do ogrzewania powietrzem trzeba naprawdę sporo powietrza przewalić,
    powietrze jest dość marnym medium grzewczym. Podejrzewam że w wielkości
    wiatraka uwzględnia się że w domu przekroje kanałów są zwykle dość małe i
    trzeba pokonać spore opory.

  • 25. Data: 2011-06-07 12:25:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Najlepiej byłoby nie ograniczać całego przelotu
    > tylko zastosować "dziurawe prześcieradło i empirycznie
    > dobrać potrzebną średnicę dziury.
    >
    > A tak w ogóle to gratuluję Koledze :).
    > Technika nie jest taka straszna, jak się masz kogo poradzić :)

    Tyle że wyszło, że nic to wszystko nie dało, a najlepsze efekty i tak są gdy
    cały dolot jest odblokowany, wtedy z wylotów dmucha 17-18 stopni, ale
    temperatura w pomieszczaniach na piętrze spada zauważalnie szybciej.

    Poprzednio, przy przytkanym dolocie, w zależności od ilości zwojów
    prześcieradła udawało się uzyskać 10 (przy 4 zwojach), 12, 14 i 17 stopni.
    Przy niestety zauważalnie mniejszym przepływie powietrza, w tym również
    odsysania ciepłego powietrza z klatki schodowej - obstawiam że to ostatnie
    miało decydujący wpływ jeśli chodzi o małą wydajność układu, po prostu
    wentylator pobierał sobie powietrze gdzieś obok filtra i dolotu, a raz że w
    kotłowni cieplej niż na klatce schodowej, dwa że nie było obiegu
    wymuszonego.

    Nie wiem czy jest sens próbować jeszcze następne prześcieradło, tym razem z
    wykonanymi dziurami jak proponowałeś, ale chyba nie - po prostu przy tej
    mocy agregatu widocznie lepiej nie będzie.

  • 26. Data: 2011-06-07 20:27:14
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

> [...]
    > wentylator pobierał sobie powietrze gdzieś obok filtra i dolotu, a raz że
    > w kotłowni cieplej niż na klatce schodowej, dwa że nie było obiegu

    Nieszczelności układu nie dało się przewidzieć...

    Ale zadanie z tematu wątku wykonaliśmy. Kolega
    chciał osłabić wentylator. Osłabiony został, a skutki
    wyszły jakie wyszły. Na falowniku za 1000zł też
    by taka kicha była...

    --
    Yozwig

  • 27. Data: 2011-06-07 20:38:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nieszczelności układu nie dało się przewidzieć...

    Ciężko mówić o nieszczelności - taki układ siłą rzeczy nie jest szczelny i
    chyba nie ma nawet takiej potrzeby na dolocie.

    > Ale zadanie z tematu wątku wykonaliśmy. Kolega
    > chciał osłabić wentylator. Osłabiony został, a skutki
    > wyszły jakie wyszły. Na falowniku za 1000zł też
    > by taka kicha była...

    Ano.
    Ale kusi mnie jeszcze zabawa samym wentylatorem.
    Ten kondensator który pokazywałeś to ile może kosztować i gdzie kupić?
    W serwisach pralek, czy jakichś sklepach z częściami?
    Będzie na 110 V?

  • 28. Data: 2011-06-08 09:10:12
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-06-07 22:38, Cavallino pisze:
    > Ale kusi mnie jeszcze zabawa samym wentylatorem.
    > Ten kondensator który pokazywałeś to ile może kosztować i gdzie kupić?
    kilka zł

    > W serwisach pralek, czy jakichś sklepach z częściami?
    w sklepach z częściami agd/rtv, w serwisie też może sprzedadzą

    > Będzie na 110 V?
    Nie masz szukać na 110v, dla bezpieczeństwa masz dać na co najmniej 250V
    AC, a nawet jak będzie na 400V to też się nic nie stanie (to jest jego
    napięcie maksymalne które go nie przebija, a nie przewidywane napięcie
    pracy, może pracować przy każdym napięciu mniejszym niż to podane).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 29. Data: 2011-06-08 09:16:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    > kilka zł

    Tym bardziej warto spróbować, może i gotowy kabelek z konektorami uda się
    kupić. ;-)

    > w sklepach z częściami agd/rtv, w serwisie też może sprzedadzą

    A jakiś symbol, charakterystyka - coś muszę wiedzieć?

> [...]
    > napięcie maksymalne które go nie przebija, a nie przewidywane napięcie
    > pracy, może pracować przy każdym napięciu mniejszym niż to podane).

    No i super.

  • 30. Data: 2011-06-08 10:06:19
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

> [...]
    > kupić. ;-)

    > A jakiś symbol, charakterystyka - coś muszę wiedzieć?

    Kup coś koło 3-4 mikrofaradów na conajmniej 250V.
    Więcej info Ci nie trzeba. No może poza tym, że
    lepszy dla Ciebie będzie w wykonaniu AGD czyli
    taki "do silników".

    --
    Yozwig