  • 31. Data: 2011-04-25 21:46:07
    Temat: Re: Jaka maszynka do miesa i dlaczego ?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 25 Apr 2011 21:32:25 +0200, Dziobak napisał(a):

    > Nim Ci sie zaklinuje i rewers mógłby się przydać to juz tego chłamu nie
    > będzie; nie jestem fanem chińskiego Zelmera ale maszynki są nasze polskie, z
    > tym że wybrałbym tan starszy , kanciasty model - nie do z*** :)

    Róznica wyłącznie w obudowie. W środku te same bebechy.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 32. Data: 2011-04-25 21:46:42
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 25 Apr 2011 22:37:01 +0200, BQB napisał(a):

    > Jak może się sitko stępić? O.O
    > I sitko się ostrzy?

    Wbrew pozorom tak. Krawędzie otworów są krawędziami tnącymi.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 33. Data: 2011-04-25 21:47:36
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 25 Apr 2011 20:54:56 +0200, leku napisał(a):

    > Niestety ostrzenie noży i sitka w domowych warunkach jest
    > trudne wręcz niemożliwe o czym przekonałem się osobiście :)

    Cholera, dobrze, że ja o tym nie wiem i ostrzę sobie sam..

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 34. Data: 2011-04-25 22:19:00
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

> [...]
    > musi idealnie przylegać do sitka wszystkimi ramionami równocześnie -
    > inaczej będą luzy. Kładę go ostrzami na powierzchni ostrzałki i kolistymi
    > ruchami nim poruszam, dociskając mocno do ostrzałki. Można to robić na
    > arkuszu papieru ściernego, położonego na idealnie płaskiej powierzchni.
    > Papier ścierny musi być bardzo drobnoziarnisty, do twardych materiałów,
    > nie
    > taki do drewna. W ten sam sposób ostrzę sitko.
    > Dobrze jest zwilżyć sitko i nóż podczas ostrzenia.
    > Naostrzone przedmioty należy wymyć, wysuszyć szybko i natłuścić delikatnie

    Do ostrzenia sitka potrzebna jest magnesówka.

  • 35. Data: 2011-04-26 07:49:38
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 26 Apr 2011 00:19:00 +0200, Panslavista napisał(a):

    >>> ostre (sorry za masło maślane). Ostrząc takie nożyczki ostrzy się oba te

    > Do ostrzenia sitka potrzebna jest magnesówka.

    Jak widac - nie.

  • 36. Data: 2011-04-26 08:22:58
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > Jak widac - nie.

    No tak, nie napisałem jeszcze, że trzeba znać się na obróbkach.

  • 37. Data: 2011-04-28 08:32:55
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    > O właśnie, szatkownicę kupiłam nową. Nową tylko dlatego, że w poprzednią
    > wkręciłam łopatkę silikonowo-metalową, której ani wyjąć :-)

    No właśnie - jak to z tymi szatkownicami jest?
    W Ceneo ktoś napisał, że się szatkownica zapycha i trzeba stale ją
    oczyszczać.
    Poza tym podobno "urobek" spada nie tam, gdzie trzeba.
    W Cenaeo są jakieś dwa rodzaje szatkownic.
    Może jest tak, że jedne są lepsze a drugie gorsze?
    Warto ją kupić?
    Bo maszynkę do mięsa zamówiłem i mam dostać.

  • 38. Data: 2011-04-28 10:43:25
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 28 Apr 2011 10:32:55 +0200, jagr napisał(a):

> [...]
    > Może jest tak, że jedne są lepsze a drugie gorsze?
    > Warto ją kupić?
    > Bo maszynkę do mięsa zamówiłem i mam dostać.

    Zapycha się, jeśli używa jej ktoś bez podstawowej dozy pomyślunku. Trzeba
    mieć silikonową łopatkę (czy raczej gumową, tzn taką z miękką końcówką) -
    podczas szatkowania aby zapobiec zapchaniu się bębna wewnątrz, nalezy
    wygarniać tą łopatką kolistymi ruchami z wnętrza bębna szatkownicy startą
    zawartość - do podstawionej miski. Nie jest to niebezpieczne, bo od środka
    ścianki są gładkie, nic się nie może stać. To tylko kwestia wprawy, aby
    zgrać się z urządzeniem, chwila obserwacji i już się wie, o co chodzi. jak
    dla mnie - świetne urządzenie.

    Owszem, łopatkę wkręciłam, bo zrobiłam coś, czego z żadną maszynką robić
    nie nalezy - usiłowałam popchnąć łopatką kawałeczek marchewki od góry, w
    podajniku, podczas pracy maszynki. No i wciągnęo łopatkę, najpierw tę
    miękką cześć, a potem trzonek, wszystko się zaklinowało - na szczęście
    szybko wyłączyłam i nie zdążyłam spalić silnika.

  • 39. Data: 2011-04-28 11:00:01
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 28 Apr 2011 12:43:25 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]

    Miałam taką: http://tiny.pl/hdzfg
    Kupiłam taką: http://www.letto.pl/index.php?products=product&prod_
    id=69
    Też jest dobra, tylko jakby mniej masywna, tj ścianki ma jakby cieńsze.
    Kupisz wszystkie szatkownice w Allegro. Taniej niż w sklepach
    internetowych.

  • 40. Data: 2011-04-28 12:07:15
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message

    > No tak, nie napisałem jeszcze, że trzeba znać się na obróbkach.

    Choroba nie pozwala mi pisać długo. A tu trzeba wyjaśnić trochę teorii z
    obróbki skrawaniem, poruszyć sprawę kątów ostrza oraz kąta przyłożenia.
    Przejdę więc do wad ostrzenia przez Xlki. Do sitka potrzeba jest
    magnesówka - szlifierka do powierzchni płaskich z mocowaniem sitka na stole
    przy pomocy elektromagnesów. Maszyna ta zapewnia równoległość obu stron
    sitka oraz wysoki stopień gładkości powierzchni.
    Na odmianę nożyk jedno czy dwustronny nie jest ostrzony w płaszczyźnie sitka
    po której ślizga się np. na tłuszczu z mięsa. Ostrzone są płaszczyzny
    natarcia, a więc potrzebny jest przyrząd do mocowania nożyków z właściwymi
    kątami oraz szlifierka z wąską tarczą.
    Dlaczego nie nadaje się Xlkowe rozwiązanie? Bo nie jest w stanie zapewnić
    spełnienia w/w warunków. Owszem, ostrze może zmnieszyć miażdżenie produktu,
    więc jakaś chwilowa poprawa będzie.