  • 41. Data: 2018-11-02 11:48:45
    Temat: Re: Jaka pralka?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 2 listopada 2018 11:00:33 UTC+1 użytkownik sirapacz napisał:

    > no właśnie mnie intryguje skąd mają tyle sprzętu w tak dobrym stanie.
    > rozumiem, że na zachodzie wymieniają bo mają kaprys i dla nich to raczej
    > groszowa sprawa ale aż tak?

    Coś się pewnie zepsuło i helmutowi nie chce się naprawiać - oddaje i kupuje
    nową. Januszex zbiera złom, naprawia i sprzedaje w Polsce. Póki wszyscy
    są zadowoleni to spoko - jednak wydaje mi się, że nowa badziewna pralka za
    tysiaka wytrzyma tyle samo co 10-15 letnia używka po helmucie. A w takim
    wypadku zdecydowanie wolę nową - ładniejsza, czystsza no i jakoś lepiej by
    mi się gacie prało w nowej. W starej helmut może codziennie obesrane gacie
    swoje prał... Fu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 42. Data: 2018-11-02 12:58:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 1 Nov 2018 17:18:13 +0100, Maciek

    > Akurat te dwa modele to Bosch i Siemens,
    > odpowiednio ok. 2000 zł i 1500 zł,
    > więc cena absolutnie "polska".

    Bosch i Siemens to jedno i to samo.
    Tylko nieco inne opakowanie i logo.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 43. Data: 2018-11-02 14:43:00
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 1 Nov 2018 21:09:40 +0100, Uzytkownik napisał(a):

    > Co do pralek to używam kilku pralek Amica. Najstarsza z nich ma prawie
    > 20 lat. Niestety trochę rdzy już się pojawiło.

    Ale to jest Amica sprzed 20 lat. Ma coś wspólnego z dzisiejszymi?

    U mojej babci do 1999 roku pracował jakiś Predom Superautomat. Też ze 20
    lat pożył...

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 44. Data: 2018-11-02 14:52:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wez Maciek popatrz z kim gadasz. Ilu pralek uzywasz, obstawiam ze jednej. A gosc
    napisal ze uzywa kilku pralek. Kilka to wedlug definicji wiecej niz dwa a mniej niz
    dziesiec. Gadasz z kims kto na kilogramowy chleb bierze 0,8 litra wody i przepisu nie
    chce dac.

  • 45. Data: 2018-11-02 15:01:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-11-02 o 11:48, Adam Sz. pisze:

    > W starej helmut może codziennie obesrane gacie
    > swoje prał... Fu.

    Lub Claudia Schiffer swoje stringi, tego się nie dowiesz już nigdy.

  • 46. Data: 2018-11-02 15:14:35
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 2 listopada 2018 11:48:46 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Póki wszyscy są zadowoleni to spoko - jednak wydaje mi się,
    > że nowa badziewna pralka za
    > tysiaka wytrzyma tyle samo co 10-15 letnia używka po helmucie.

    To źle Ci się wydaje. Helmut za 550 zł wytrzymał 8 lat prania rodziny 2+3.
    Taki za tysiaka pociągnie pewnie ze 25.

    > wypadku zdecydowanie wolę nową - ładniejsza, czystsza no i jakoś lepiej by
    > mi się gacie prało w nowej. W starej helmut może codziennie obesrane gacie
    > swoje prał... Fu.

    A ja wolę Helmuta, bo jest porządnie wykonany, zamiast dwóch kawałków krawężnika
    ma dobrze zaprojektowane płyty żeliwne i jak wiruje możesz postawić
    szklankę z kawą na nim i się nie wyleje. A swąd gaci Helmuta można usunąć
    gotując w pralce sodę, kwasek cytrynowy i inne specyfiki ;)

    L.

  • 47. Data: 2018-11-02 15:16:37
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 2 listopada 2018 11:46:51 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > A czy usunięte były zabezpieczenia transportowe? :P Szokiem jest ile osób
    > używa tak pralki, a potem mity o tym że pralki wychodzą z łazienki i im
    > pada sprzęt po roku.

    Wszytko było zgodnie ze sztuką. Ona zaczęła skakać jakoś po pół roku,
    pewnie badziewne amortyzatory się wyrobiły albo co on tam posiada...

    L.

  • 48. Data: 2018-11-02 17:48:51
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-02 o 15:16, Lisciasty pisze:

    > Wszytko było zgodnie ze sztuką. Ona zaczęła skakać jakoś po pół roku,
    > pewnie badziewne amortyzatory się wyrobiły albo co on tam posiada...

    Albo straciła pion.
    Nie wiem dlaczego, ale ma to bardzo duży wpływ. Może efekt żyroskopowy?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 49. Data: 2018-11-02 20:19:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Efekt zyroskopowy wystepuje w kazdej mozliwej pozycji a nie tylko w pionie albo
    poziomie.

  • 50. Data: 2018-11-02 21:50:37
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Efekt zyroskopowy wystepuje w kazdej mozliwej pozycji a nie tylko w pionie albo
    poziomie.

    Oczywiście, masz rację.
    Tylko dziwi mnie, że jeśli pralka nie jest wypoziomowana w obu osiach,
    to "chodzi" po podłodze. Widocznie dochodzi jakaś dodatkowa składowa i
    "bije" jak niewyważone koło w aucie.

    Moja stara używka Boscha jest taka wredna, że jak jej się źle ułoży
    ubranie i ma (a raczej może mieć) duże bicie, lub też jak stoi krzywo -
    to wredne bydle nie uruchomi wirowania.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam