  • 31. Data: 2018-11-01 18:46:15
    Temat: Re: Jaka pralka?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wtrace sie z innym tematem. Ty i inni pozytywnie jestescie nastawieni do uzywanych
    pralek. Wszyscy jezdza uzywanymi samochodami bo nowy jest tylko w salonie. A jak
    napisalem ze oplaca cie uzywana fotowoltaika to byly glosy ze tylko nowa.

  • 32. Data: 2018-11-01 20:27:53
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    napisalem ze oplaca cie uzywana fotowoltaika to byly glosy ze tylko nowa.

    Bo panele FV z czasem tracą wydajność. Poza tym technika produkcji idzie
    na przód i kolejna generacja ogniw ma wyższą sprawność. Kupując nowe
    dostaje się gwarancję.

    Ponadto szkło ma tą ch...wą właściwość, że jak jest nowe i gładkie to ma
    wytrzymałość większą od stali, a porysowane ziarenkami piasku i wypalone
    słońcem pęka od byle pierdnięcia.

    Natomiast między praniem w nowej, a w używanej pralce nie widać różnicy.

    Choć osobiście jestem za kupowaniem nowych, a nie używanych po Helmucie.

  • 33. Data: 2018-11-01 20:43:09
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 1 listopada 2018 20:27:50 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Choć osobiście jestem za kupowaniem nowych, a nie używanych po Helmucie.

    Ja też jestem ale to jest ciężka sprawa. Próbowałem kiedyś Polarów,
    gówno jakich mało, niecałe 3 lata pochodziło i padło. Teściowa kupiła
    nowe Gorenje, napieprzało tak po pralni że ubiło 3 płytki na podłodze.
    Mama miała nowego Siemensa, też coś się uwaliło po roku. Chętnie kupię
    nowe ale jak ma mi takie gówno paść po krótkim czasie to się robię
    zniechęcony do nowego i kupuję za tysiaka Helmuta, który nowy kosztował
    tysiaka euro. I wtedy można to użytkować.
    Jak się skończą pilniejsze wydatki to sobie kupię nowego Helmuta za 4 tysiaki, a co
    ;)

    L.

  • 34. Data: 2018-11-01 21:09:40
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-11-01 o 20:43, Lisciasty pisze:
> [...]
    > tysiaka euro. I wtedy można to użytkować.
    > Jak się skończą pilniejsze wydatki to sobie kupię nowego Helmuta za 4 tysiaki, a co

    Wiatka u mojej mamy przepracowała ponad 30 lat. Fakt raz czy nawet 2
    razy był wymieniony programator za grosze. Po 30 latach użytkowania
    zabrał ją brat, bo mu akurat padła pralka :) tzn. spaliła się od peta.
    Wiatka jeszcze by podziałała gdyby brat nie miał w zwyczaju palić
    papierosów w trakcie "posiedzenia" i pozostawiać petów na pralce,
    zapominając o nich. Pralka dokonała żywoty tylko dlatego, że się zapalił
    przedni, plastikowy panel od pozostawionego na nim peta. Kolejna z resztą.

    Nawet po 30 latach w Wiatce nie było widać korozji.

    Ale niestety już takich trwałych pralek nie ma i nie będzie. Ponadto
    pralek, które miały podłączenie zimnej i ciepłej wody.

    Co do pralek to używam kilku pralek Amica. Najstarsza z nich ma prawie
    20 lat. Niestety trochę rdzy już się pojawiło.

    Ale rekordzistką korozji była pralka Ardo, która tak skorodowała, że po
    4 latach sama się przewróciła :)

  • 35. Data: 2018-11-01 22:05:34
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 01.11.2018 o 21:09, Uzytkownik pisze:
> [...]
    > Ale niestety już takich trwałych pralek nie ma i nie będzie. Ponadto
    > pralek, które miały podłączenie zimnej i ciepłej wody.
    Ja też dobrze wspominam Wiatkę. Podłączenie zimnej i ciepłej wody było
    absolutnie genialne. Ponadto przerobiłem nieco elektrykę, że można było
    zatrzymać programator i gotować w pralce pieluchy.
    Ruskie rzeczy bywały toporne, ale niektóre miały jakość o jakiej teraz
    nawet nie można pomarzyć. Do tej pory mam 3 akumulatory pastylkowe Ni-Cd
    z roku 1982, które nadal działają w latarce. 36 lat!
    Jacek

  • 36. Data: 2018-11-01 22:54:55
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Bo panele FV z czasem tracą wydajność.
    czyli inaczej mówiąc spada im sprawność. (abo czegoś nie rozumiem)
    > Poza tym technika produkcji idzie
    > na przód i kolejna generacja ogniw ma wyższą sprawność.
    więc te stare, z tej samej powierzchni oświetlanej przez słońce wytworzą
    mniej energii elektrycznej?
    Jeśli tak, to powiedz mi czy wolałbyś kupić paneli za 10tyś które
    wytworzą w szczycie 2000w czy 2500w. czy aby odpowiedziec na to pytanie
    musisz znać ich sprawnośc czy nie? (Zakładajac że nie różńi się więcej
    niż o 5 punktów procentowych)

    ToMasz

  • 37. Data: 2018-11-02 00:26:39
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 listopada 2018 20:43:10 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > tysiaka euro. I wtedy można to użytkować.
    > Jak się skończą pilniejsze wydatki to sobie kupię nowego Helmuta za 4 tysiaki, a co

    Bosch za tysiaka w promocji z media markt jak dobrze pamiętam wytrzymał
    u mnie 11 lat (ładowany z góry, prosty model). Ja bym nie kupił używki
    - helmut też miał jakiś powód, że sprzedał :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 38. Data: 2018-11-02 01:00:13
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Jacek pisze tak:

> [...]
    > teraz nawet nie można pomarzyć. Do tej pory mam 3 akumulatory
    > pastylkowe Ni-Cd z roku 1982, które nadal działają w latarce. 36

    Miałem lodówkę Polar 1995 - 2017. Nie zepsuła się tylko została w
    starym mieszkaniu. Ciekawe ile by pochodziła jeszcze.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 39. Data: 2018-11-02 11:00:27
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > u mnie 11 lat (ładowany z góry, prosty model). Ja bym nie kupił używki
    > - helmut też miał jakiś powód, że sprzedał :)

    no właśnie mnie intryguje skąd mają tyle sprzętu w tak dobrym stanie.
    rozumiem, że na zachodzie wymieniają bo mają kaprys i dla nich to raczej
    groszowa sprawa ale aż tak?

  • 40. Data: 2018-11-02 11:46:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 1 Nov 2018 12:43:09 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Teściowa kupiła nowe Gorenje, napieprzało tak po
    > pralni że ubiło 3 płytki na podłodze.

    A czy usunięte były zabezpieczenia transportowe? :P Szokiem jest ile osób
    używa tak pralki, a potem mity o tym że pralki wychodzą z łazienki i im
    pada sprzęt po roku.

    --
    Pozdor
    Myjk