  • 11. Data: 2011-04-08 10:36:25
    Temat: Re: Jakie materialy do kosy spalinowej
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:bd867336-ab5b-4fc7-921e-c87f510c1a8e@l18g2000yq
    m.googlegroups.com...
    On 8 Kwi, 10:42, Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    >pytanie nie jest zupelnie bez sensu, na niektorych stacjach nie
    >pozwalaja lac do byle czego(np. butelek z tworzywa sztucznego...), ale
    >do kanistra z atestem mozna, a zeby mial atest zadaje sie musi
    >przewodzic prad (nie moze elektryzowac sie - jakas domieszka wegla/
    >grafitu?) i nie moze go rozpuszczac paliwo ;)

    Prawie na wszystkich wiszą kartki ze lac tylko do atestowanych pojemników
    ale w praktyce jeszcze nigdy nikt mi uwagi nie zwrócił jak lałem do
    plastykowych baniaków.

    Krzysiek

  • 12. Data: 2011-04-08 10:50:29
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.04.2011 10:54, WS pisze:

> [...]
    > przewodzic prad (nie moze elektryzowac sie - jakas domieszka wegla/
    > grafitu?) i nie moze go rozpuszczac paliwo ;)

    Ale nadal będzie z "plastiku". Po prostu leje się do dowolnego pojemnika
    przeznaczonego do benzyny - i nie jest ważne, czy jest zielony,
    czerwony, czarny, metalowy czy z tworzywa sztucznego.

    ATSD to jak myślisz - z czego jest zrobiony zbiornik paliwa w takiej
    kosie, hmm?

  • 13. Data: 2011-04-08 10:55:56
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 08.04.2011 09:34, Kris pisze:

    > Użytkownik <d...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Kup w biedronce 5litrówwody niegazowanej za 1,5zł, wylej wode i w ten
    > baniaczek nalej benzyna na stacji paliw jak nie masz innego pojemnika

    No to właśnie nie jest najlepszy pomysł. Już lepiej do pojemnika po
    płynie do spryskiwaczy, a najlepiej kupić jakiś atestowany (może być
    tworzywowy) kanister z dokręcanym lejkiem.

    > Jak uniwersalna? Do dwusuwów dolewało się olej do czterosówwó nie.
    > Przeczytaj w instrukcji twojej kosy czy ma być "czyste" paliwo" czy
    > mieszanka z olejem. A jesli mieszanka to doczytaj w jakich proporcjach
    > bo tu na grupie wróżek nie ma i nie zgadniemy

    Do dwusuwów tak, trzeba olej odpowiedni, ale pytajnikowi chodziło o
    specjalne coś co się leje do paliwa dla starszych, "ołowiolubnych"
    silników, jakiś taki "ołów" do bezołowiowej. Pieron wie co w tym siedzi.

    A odpowiadając, kup zwykłą bezołowiową, i dolej tylko olej do 2taktów.
    Znajomy zalał kiedyś do kosiarki paliwo jakieś takie specjalne do
    rajdówek, powera miała podobno niesamowitego, nie wiem czym się to dla
    niej skończyło, ale chyba nie śmiercią tragiczną bo jeszcze długą nią
    kosił..

  • 14. Data: 2011-04-08 11:35:55
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A odpowiadając, kup zwykłą bezołowiową, i dolej tylko olej do 2taktów.

    Nie wiadomo co ma za silnik. Niech instrukcje poczyta. Ja w kosiarce np mam
    czterosuwa i oleju nie trzeba

    Krzysiek

  • 15. Data: 2011-04-08 11:52:55
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 8 Kwi, 12:55, Albercik <n...@g...pl> wrote:

    > Do dwusuw w tak, trzeba olej odpowiedni, ale pytajnikowi chodzi o o
    > specjalne co co si leje do paliwa dla starszych, "o owiolubnych"
    > silnik w, jaki taki "o w" do bezo owiowej. Pieron wie co w tym siedzi.

    ale napisal, ze ma silnik 2T, wiec dodatek olowiu nie ma znaczenia
    (zapobiegal niszczeniu "miekich" gniazd zaworowych, a w 2T zaworow nie
    ma)

    WS

  • 16. Data: 2011-04-08 11:53:45
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 08.04.2011 13:35, Kris pisze:

    > Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:inmpjs$1b0$1@node2.news.atman.pl...

    > Nie wiadomo co ma za silnik. Niech instrukcje poczyta. Ja w kosiarce np
    > mam czterosuwa i oleju nie trzeba

    no napisał:
    "Sama kosa to kawasaki kbh-27a z silikiem 2-suwowym."
    czyli raczej wiadomo

  • 17. Data: 2011-04-08 14:33:13
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > a najlepiej kupić jakiś atestowany (może być tworzywowy) kanister z
    > dokręcanym lejkiem.

    Wczoraj w Auchan widziałem takowe 5L po ~7 PLN.

    > A odpowiadając, kup zwykłą bezołowiową, i dolej tylko olej do 2taktów.
    W zupełności wystarczy olej semi-synthetic 2T z Orlenu .
    1 l kosztuje coś <= 15 PLN.
    Używam takiego od 6 lat i moja "chińszczyzna"
    (odpukać) ma się dobrze.

    Pzdr

    JKK

  • 18. Data: 2011-04-08 19:13:41
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 7 Kwi, 11:14, d...@t...pl wrote:
> [...]
    >
    > Pytanka:
    > 1. jaki olej do mieszanki polecacie? Nazwa firmy albo oznaczenia oleju?
    > A moze jakiegos oleju lepiej unikac?
    >
    > 2. jaki smar do przekladni?
    > Wiem z instrukcji tyle ze ma to byc dobrej jakosci smar litowy.
    >
    > 3. jakies zalecenia dla kogos zielonego w tej materii? Np co robic albo
    > czego nie robic zeby nie zajechac kosy?
    >
    > Czy w przypadku kos tez istnieje cos takiego jak pojecie docierania
    > silnika?
    >
    > Jakiego typu kanistra uzywacie przy tankowaniu (metalowy ?) na stacji i

    Nie zapomnij dodac cukru do benzyny - wtedy kosa nie bedzie tak glosno
    chodzila...

  • 19. Data: 2011-04-08 19:31:27
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-04-2011 o 21:13:41 Marek <m...@g...com>
    napisał(a):

    > Nie zapomnij dodac cukru do benzyny - wtedy kosa nie bedzie tak glosno
    > chodzila...

    Bardzo śmieszne, bardzo.

    Może cos bardziej merytorycznego byś wymyślił?
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 20. Data: 2011-04-11 07:14:38
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 7 Kwi, 11:14, d...@t...pl wrote:
> [...]
    > silnika?
    >
    > Jakiego typu kanistra uzywacie przy tankowaniu (metalowy ?) na stacji i

    Ad.3
    U mnie w instrukcji pisali żeby na początku nie pracowac długo kosą i
    robic przerwy.
    Do tego napisane było zeby unikać długotrwałej pracy silnika na
    niskich obrotach (zakładam ze chodzi o obroty jałowe) bo smarowanie
    jest za małe.

    Pzdr
    QbaB