  • 11. Data: 2012-04-29 10:53:22
    Temat: Re: Kanalizacja i woda w jednym wykopie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.04.2012 08:57, Kris pisze:

    > Jak ktos sie godzi na licznik w studzience daleko od domu to takie ryzyko
    > istniej minimalne bardzo ale teoretycznie mozliwe. Jak licznik jest w domu
    > to ryzyka nie ma;)

    Dlatego pisałem - że to dość nikłe ryzyko. Tutaj chodziło o firmę z
    kilkoma ujęciami na dość dużym terenie i licznik niestety nie był w budynku.

  • 12. Data: 2012-04-29 12:47:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Usrobo wrote:
    > hej
    >
    > czy można przy okazji kopania kanalizacji w tym samym wykopie
    > poprowadzić rurę z wodą z wodociągów ?

    nie wolno...

  • 13. Data: 2012-04-29 12:49:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Ja tak mam i wodociągi odebraly bez problemu.
    > Wykop byl na głebokość ok metra, na szerokośc łyżki od Białoruśki,
    > wrzucilismy do wykopu rure od wody, zasypalismy ok 40cm, zagescilismy
    > robiąc od razu odpowiednie spadki i rozlozylismy rury kanalizacyjne,
    > zasypalismy, zagescilismy i jest git. Facet z wodociągów był tylko
    > zerknąc przed zasyaniem rury wodnej i pozniej na koniec odebrać
    > roboty;)

    a o tym kanale wiedziął że idzie tym samym wykopem?

  • 14. Data: 2012-04-29 13:16:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 kwietnia 2012 12:49:32 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > Kris wrote:

    > a o tym kanale wiedziął że idzie tym samym wykopem?

    Oczywiście ze wiedział. Byl przeciez zerknąć jak rure z woda ulozyliśmy (pewnie
    chciał sie upewnić czy dodatkowego przyłacza nie ma;) i sam zreszta oradzal jak dalej
    robić- czyli zasypać zagęścić, porobic spadki i u łozyc rury kanalizacyjne itd.

  • 15. Data: 2012-04-29 13:23:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 kwietnia 2012 13:16:43 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]

    robić- czyli zasypać zagęścić, porobic spadki i u łozyc rury kanalizacyjne itd.

    Geodeta przy obieniu mapki do odbioru zapytal gdzie idzie woda i kanaliza pokazalem
    mu, naniosł na mapy i jest git. Tak wogóle te ponad 120 metrów przylącza wodnego i
    tyle samo kanalizy udalo mi sie zrobić bez projektów i pozwolenia na budowę czy
    innych zgłoszen. Zrobiłem to w oparciu o pkt 29a art 1.
    "Art. 29a.

    1. Budowa przyłączy, o których mowa w art. 29 ust. 1 pkt 20, wymaga sporządzenia
    planu sytuacyjnego na kopii aktualnej mapy zasadniczej lub mapy jednostkowej
    przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
    "

  • 16. Data: 2012-04-29 13:47:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 kwietnia 2012 12:47:31 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > nie wolno...

    Podaj przepis ktory tego zabrania?
    Kanalizy + gazu czy wody + prądu to bym blisko siebie nie układał ale woda i
    kanaliza?
    Cos mi swita że gdzies jest zapisane ze odległość wody i kanalizy to min 50cm czyli
    jeden wykop jak najbardziej ok- koparka z szerszą łyzką i do dziela;)

  • 17. Data: 2012-04-29 14:19:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Podaj przepis ktory tego zabrania?
    > Kanalizy + gazu czy wody + prądu to bym blisko siebie nie układał ale
    > woda i kanaliza?

    na zdrowy rozum to tez nie widac powodów aby wszytskego do jednej dziury nei
    wsadzić :)

  • 18. Data: 2012-04-29 14:42:18
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-04-29 14:19, Marek Dyjor pisze:

    > na zdrowy rozum to tez nie widac powodów aby wszytskego do jednej dziury
    > nei wsadzić :)

    A jak cos jednoczesnie zerwie rurke z gazem, przerwie drucik z pradem i
    zamoczone wodą z przerwanej rurki wodnej przewody zaczna iskrzyc?
    Do tego ten gaz pod duzym cisnieniem przez instalacje kanalizacyjna
    wtloczy ci sie do lazienki?
    Amagedon murowany :-)

    Pozdro

    Maseł

  • 19. Data: 2012-04-29 16:02:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 kwietnia 2012 14:42:18 UTC+2 użytkownik Maseł napisał:

> [...]
    > zamoczone wodą z przerwanej rurki wodnej przewody zaczna iskrzyc?
    > Do tego ten gaz pod duzym cisnieniem przez instalacje kanalizacyjna

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wybuch_gazu_w_Rotundzie
    _PKO_w_Warszawie

  • 20. Data: 2012-04-29 22:11:45
    Od: Jarek Wałach <t...@g...com>

    On 29 Kwi, 00:22, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > ROTFL
    >
    > Jak to sobie wyobrażasz? Że pęknie kanalizacja, a cały ten syf
    > przeniknie magicznie przez rurę wodociągu?
    >
    > Jest natomiast inne ryzyko, chociaż dość rzadkie - wodociąg ZA
    > licznikiem pęka, a woda ucieka do uszkodzonej jednocześnie lub wcześniej
    > kanalizacji.
    >
    > Rezultat - licznik kręci się jak głupi, a nigdzie woda nie wybija bo
    > ucieka sobie kanalizacją.
    >
    > Bardzo rzadkie, ale się zdarzyło i rachunek do pewnej znajomej firmy
    > przyszedł upiornie bolesny.

    ROTFL - aleś mnie ubawił.

    Poszukałem w przepisach. Min. odległość 1.5m pomiędzy kanalizą a
    wodociągiem.
    Zdrowy rozsądek podpowiada, żeby gówna nie trzymać blisko wody pitnej
    we własnym interesie.