  • 11. Data: 2012-07-31 15:12:12
    Temat: Re: Kiki Tobie dedykuję
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Więc k...co?

    cegła albo lany żelbet ...

  • 12. Data: 2012-07-31 15:25:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 31 lipca 2012 15:05:48 UTC+2 użytkownik Maciej S. napisał:

    > u�ywa� specjalnych wkr�t�w,
    Bzdura. Jak ściana otynkowana to możesz wieszać co chesz. Na pewno lepiej i pewniej
    sie w tym mocuje niż w porothermie.

    > 2) Silka jest fajna, ale zimna
    A co to ma za znaczenie jak ociueplasz styro?
    Teraz bym budował z silki chyba- jej główna zaleta to akumulacyjnośc no i mozna
    pewnie sciany nosne z 18cm silki stawiać czyli oszczedzamy na grubości

    > 4) Poroterm to g�wno jak sam powiedzia�e�
    Trudno znależć jakies zalety tego materiału

  • 13. Data: 2012-07-31 15:55:10
    Od: g...@g...com

    > Trudno znależć jakies zalety tego materiału

    Łatwo dziury w nim robić :)

  • 14. Data: 2012-07-31 21:31:50
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > cegła albo lany żelbet ...

    Eeee - jak cegła to już wolę Silkę, przynajmniej tańsza - ale też zimna.
    Lany żelbet chyba trochę nie za bardzo energooszczędny

    MS

  • 15. Data: 2012-07-31 21:34:45
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Bzdura. Jak ściana otynkowana to możesz wieszać co chesz. Na pewno lepiej i
    pewniej sie w tym mocuje niż w porothermie.

    Dziwne ale na forach aż się trzęśie od opisów że jest z tym problem.
    A inaczej - czy ktoś ma nośne z BK 700? CZy powiedzmy gęstość użytkowa
    takiego BK jest dużo lepsza od BK 400?

    > 2) Silka jest fajna, ale zimna
    A co to ma za znaczenie jak ociueplasz styro?

    A to że zawsze będzie mostek na fundamentach. Ale też chyba się skłaniam ku
    Silce.

    A to co piszą w sieci - że ma wszystkie zalety Silki i BK? Rozumiem że
    ściema marketingowa

    MS

  • 16. Data: 2012-07-31 22:13:08
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >Teraz bym budował z silki chyba- jej główna zaleta to akumulacyjnośc no i
    >mozna pewnie sciany nosne z 18cm silki stawiać czyli >oszczedzamy na

    E tam. O te pare cm mozna wysunac pustac poza zewnetrzny zarys fundamentu.
    Zreszta jak ktos chce miec wieksze pomieszczenia to niech wezmie taki
    projekt. Co do ocieplenia - sciany da sie ocieplic, ale z zewnatrz czy
    wewnatrz. Nie da sie ocieplic styku sciany i fundamentu. Przewodnosc cieplna
    w dol moze byc duza.

    >Trudno znależć jakies zalety tego materiału

    Uzytkujac ten material trzeci rok musze stwierdzic, ze nie widze ani jednej
    wady.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2012-08-01 09:28:49
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Teraz bym budował z silki chyba- jej główna zaleta to akumulacyjnośc no i
    > mozna pewnie sciany nosne z 18cm silki stawiać czyli oszczedzamy na
    > grubości

    Mam taka jedną ścianę nośną wewnętrzną właśnie 18cm. Opiera się na tym
    strop, a projektant wymyślił, że tam ma iść pozioma instalacja wod kan do
    umywalki, zlewu i zmywarki czyli musiałbym podkuć prawie połowę grubości tej
    ściany na odcinku 2m. Zważywszy na to, że silka ma otwory straciłaby ponad
    połowę wytrzymałości. Ot tak się architekt z konstruktorem nie dogadali.
    Musiałem domurować przedściankę z betonu komórkowego i tam puścić
    kanalizację.

    Drugi problem jak już ktoś wspominał - mostek termiczny od fundamentów na
    pierwszej warstwie

    Gdybym jeszcze raz zaczynał od nowa zamieniłbym tę ścianę na 24cm betonu
    komórkowego klasy 600. Wytrzymałość wystarczająca, a zmieściłbym tam bez
    problemu wszystkie rury. No i murowanie znacznie szybsze. Bo bloczki BK są
    lżejsze i większe.

    Oprócz wytrzymałości nie widzę żadnych zalet ściany z silki.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 18. Data: 2012-08-01 09:31:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 31 lipca 2012 22:13:08 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > E tam. O te pare cm mozna wysunac pustac poza zewnetrzny zarys fundamentu.

    Chodzi o grubość ściany. Silka 18cm+ 15cm styro to 33cm. Suporeks 24cm + 15cm styro
    to zawsze 6cm więcej czyli 20% grubsza ściana. Czyli ok 3m2 powierzcni mieszkalnej
    więcej przy tym samym zarysie.Albo mniejszy obrys domu przy tej samej powierzchni. 3
    m2 przy koszcie budowy domu 2500zł za m2 to 7500zł- czylki np na ekofiber jest;) Ale
    pal licho powierzchnie mieszkalna. Cieńsze ściany to i okna lepiej wyglądają a nie
    jak dziury strzelnicze w murach obronnych. A pisze o styro w rozsądnej moim zdaniem
    grubości 15cm- a pamietać trzeba że teraz już jest moda na 25cm a i o 30-40 ludziska
    wspominają.
    A nie jestyem pewien czy małego domu nie dałoby sie wymurować z silki 12cm- ktoś moze
    w wolnej chwili to policzyć czy się da;)

    >Nie da sie ocieplic styku sciany i fundamentu. Przewodnosc cieplna
    >
    > w dol moze byc duza.

    Ale fundament jest ocieplony więc tam na dole ok 5stC w domu 20stc różnica temperatur
    to 15stC. Taki mostek cieplnyy można pominąć jak myśle w naszym klimacie.
    Ale nawet gdyby: silka 18cm x 40metrów obrysu to 7,2m2 "mostka cieplnego w dół. Twój
    porotherm to 44cm*40metrów to 17,6m2 mostka cieplnego.
    Suporeks 24cm*40m to 9.6m2 "mostka". Czyli silka 18cm w stosunku do
    suporeksu/porothermu 24cm ma 20% mniej powierzchni "mostka"

    > Uzytkujac ten material trzeci rok musze stwierdzic, ze nie widze ani jednej

    Czyli doszliśmy do wniosku że nie ma wad i nie ma zalet;)
    Ty masz scianę 1 warstwowa więc u ciebie troszkę inaczej- jak ktoś planuje ściany +
    pół metra styro to parametry cieplne materiału na ściany nie mają większego znaczenia

  • 19. Data: 2012-08-01 15:41:10
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    A akumulacyjność?

    A może rzeczywiście lepiej z BK 700?

  • 20. Data: 2012-08-01 21:52:11
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >A nie jestyem pewien czy małego domu nie dałoby sie wymurować z silki 12cm-
    >ktoś moze w wolnej chwili to policzyć czy się da;)

    Pomine te kwestie, bo dla mnie ona nie istnieje.
    Byc moze sa ekipy liczace wg. zarysu czy cos w tym stylu. Ja po prostu nie
    widze wiekszego problemu.

> [...]
    >Suporeks 24cm*40m to 9.6m2 "mostka". Czyli silka 18cm w stosunku do
    >suporeksu/porothermu 24cm ma 20% mniej powierzchni >"mostka"

    W kwestji mostka Suporeks i tym bardziej Porotherm w porownaniu z silka to
    niemal styropian. Nie mozesz tego tak liczyc. Sprawa druga to temp. gruntu
    jak piszesz 5C. Moze to i tak, ale powiem Ci, ze po grudniu, zaleznie pewnie
    od zimy temp. wody z wodociagu jaka widze to nawet tylko 4,5C. Rura wychodzi
    w kotlowni niemal w polowie szerokosci domu, wiec nie ma mowy o przemarzaniu
    przy scianie. Jak wiadomo glebokosc na jakiej zakopana jest rura to w mojej
    strefie co najmniej 1,2m. Na scianie fundamentowej bedzie iles tam cm z
    zewnatrz, ale zero od wewnatrz. Jak by sie z tego nie doktoryzowal, to
    mostek na styku moim zdaniem bedzie mial wyzszy gradient niz piszesz. Cala
    rzecz w tym, zeby ograniczyc przenikalnosc term. do fundamentu na poziomie
    posadzki, a nie ociepleniem samego fundamentu. Silka tego nie zrobisz.
    mysle, ze dobrym pomyslem byloby wymurowanie pierwszej warstwy z cieplego
    Ytonga na poziomie posadzki. Grubosc posadzki bedzie odpowiadac wysokosci
    Ytonga i wszystko powinno sie schowac na tym poziomie. Dodatkowe ocieplenie
    fundamentu nie bedzie potrzebne.

> [...]
    >ściany + pół metra styro to parametry cieplne materiału >na ściany nie mają

    Zalety pewnie sa w postaci mostkow w dol wlasnie i w gore tyle, ze ja tego
    nie widze. :-) W sensie uzytkowym oczywiscie.
    Nie mam jakiegos dysonansu z powodu wieszania szafek czy cos w tym rodzaju.
    Zwyczajnie zatynkowane z obu stron i tyle go widzialem.

    pozdro.. TK