  • 1. Data: 2012-07-26 13:55:20
    Temat: kominek latem - szczelny szyber
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    [wstęp]
    w czasie upałów, gdy w domu jest znacznie chłodniej niż na zewnątrz,
    sprawnie działający komin odwraca ciąg
    jest to normalne zjawisko fizyczne i chyba nikogo raczej nie dziwi...

    kominki czasami mają w/nad czopuchem szyber
    ale on służy głównie regulacji pracy kominka,
    do eliminacji ciągu wstecznego jest chyba jednak zbyt mało szczelny
    (no chyba że mocno osadzony i osmołowany od mokrego drewna)

    zamknięta obudowa/wkład, nawet jak jest z zewnętrznym ujęciem powietrza
    dolotowego
    i tak nie będzie doskonale szczelna
    w końcu po to pracuje z podciśnieniem, żeby się nie przejmować takimi
    detalami...

    [problem]
    u mnie efekt jest taki, że im cieplej na zewnątrz, tym mocniej zalatuje mi
    "wędzonką" z kominka...

    jak już ustaliłem źródło i przyczynę zapachu
    szybko (ale doraźnie) je wyeliminowałem kawałkiem folii wstawionym w ciągu
    spalinowym zaraz nad czopuchem

    ale zastanawiam się, czy wymyślił juz ktoś szczelne szybry kominowe
    takie, "sanitarne", albo "separujące" na wzór klap burzowych w kanalizacji
    albo szczelne zasuwy, całkowicie ręcznie obsługiwane ?

  • 2. Data: 2012-07-26 15:42:05
    Temat: Re: kominek latem - szczelny szyber
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Ja na lato wychodzę na dach i na komin zakładam worek PCV i owijam. Tyle że
    u mnie wyłaz na dach jest przy kominie więc raz dwa podejście.

    Marek

  • 3. Data: 2012-07-27 11:24:01
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Ja na lato wychodzę na dach i na komin zakładam worek PCV i owijam. Tyle
    > że u mnie wyłaz na dach jest przy kominie więc raz dwa podejście.

    jak sam widzisz, problem występuje...

    wczoraj doguglałem się do zasuw kominowych
    które montuje się w murowanej części komina
    pierwotnie wolałem coś podobnego ale o przekroju kołowym
    i montowane na rurach gdzieś zaraz nad czopuchem
    ale ponieważ komin do kominka mam murowany (nie systemowy)
    mogę ostatecznie wykuć szczelinę na taką zasuwę...

    no chyba że w międzyczasie znajdzie się to pierwsze...
    bo nie wierzę, że nikt na taki pomysł nie wpadł jeszcze...