  • 1. Data: 2012-07-26 14:47:41
    Temat: Jaka papa na fundamenty?
    Od: Gregorius <n...@a...pl>

    Cześć

    Zastanawiam się nad wyborem izolacji na pomiędzy fundamentami a ścianami
    i po obdzwonieniu okolicznych składów mam pewną zagwozdkę. Od ręki
    wszędzie mam dostępną zwykłą papę izolacyjną na tekturze typu I333.
    Zwykłej papy na osnowie z włókna szklanego nigdzie nie ma natomiast
    dostępność pap termozgrzewalnych jest mocno taka sobie, przeważnie
    wszyscy mają papy dachowe (wszyscy na fundamenty biorą I333 więc składy
    nie ściągają lepszych typów bo nie schodzą) a i ceny zbytnie nie
    zachęcają. Pytanie czy 2 warstwy i333 dadzą odpowiednie zabezpieczenie
    przed wilgocią czy jednak zamówić termozgrzewalną a jeżeli tak to jaką?

    --
    Gregorius

  • 2. Data: 2012-07-26 15:05:28
    Temat: Re: Jaka papa na fundamenty?
    Od: Gregorius <n...@a...pl>

    W dniu 2012-07-26 14:47, Gregorius pisze:
    > Cześć
    >
    > Zastanawiam się nad wyborem izolacji na pomiędzy fundamentami a ścianami
    > i po obdzwonieniu okolicznych składów mam pewną zagwozdkę.

    Jeszce jedna być może istotna informacja, ściany fundamentowe ocieplone
    są styrodurem, który posłużył przy okazji jako "szalunek" dla chudziaka
    - jak na schemacie poniżej. Czy przy klejeniu papy termozgrzewalnej
    murarze nie zrobią mu jakiegoś "kuku"?

    _________________________
    | |
    |s|__________________________
    |t| ś f |
    |y| c u |
    |r| i n |
    |o| a d |
    |d| n a |
    |u| a m | zagęszczony piasek
    |r| e |
    | | n |
    | | t |
    | | o |
    | | w |
    | | a |

  • 3. Data: 2012-07-26 15:45:57
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2012-07-26 15:05, Gregorius pisze:

> [...]
    > są styrodurem, który posłużył przy okazji jako "szalunek" dla chudziaka
    > - jak na schemacie poniżej. Czy przy klejeniu papy termozgrzewalnej

    ty chcesz na tym chudziaku ściany murowac?

    michal

  • 4. Data: 2012-07-26 16:02:28
    Od: Gregorius <n...@a...pl>

    W dniu 2012-07-26 15:45, Usrobo pisze:

    > ty chcesz na tym chudziaku ściany murowac?

    "chudziak" = 10 cm B15 zbrojone siatką zbrojeniową
    Tak chce na tym stawiać ściany budynku, ale najpierw chce dać tam
    izolację ...

    --
    Gregorius

  • 5. Data: 2012-07-26 16:52:33
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    _________________________
    > ty chcesz na tym chudziaku ściany murowac?

    u mnie tez tak jest, bardzo wygodny sposób budowania -z tym ze ja dałem
    folię pod spód i o wilgoci zapomiałem.
    http://www.youtube.com/watch?v=2F4XX_aOXis gdzies pod koniec filmu.

    b.

  • 6. Data: 2012-07-27 11:23:51
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > 2 warstwy i333 dadzą odpowiednie zabezpieczenie przed wilgocią czy jednak
    > zamówić termozgrzewalną a jeżeli tak to jaką?

    Mnie kierownik polecił i IMO słusznie by dawać gruba termozgrzewalną SBS. To
    czy to będzie podkładowa (mniejsze kamyczki) czy wierzchniego krycia
    (większe kamyczki) jest mniej istotne. Ja ma pod ścianami 5mm, a pod podłogą
    4mm papy termozgrzewalnej i śpię spokojnie i nie martwiłem się, ze w trakcie
    budowy ktoś mi to uszkodzi jakimś nieostrożnym ruchem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2012-07-27 11:24:42
    Od: "actuar" <a...@y...com>

    Icopal SBS Fundament ;-) ja taka stosowalem...
    pozdr.

  • 8. Data: 2012-07-27 11:27:23
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > na schemacie poniżej. Czy przy klejeniu papy termozgrzewalnej murarze nie

    Zrobią jak ich nie przypilnujesz :-)
    Niech w miejscu grzania palnikiem kładą na styro jakąś płytkę ceramiczną.
    Ja tak u siebie robiłem i styropian się nie zniszczył.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2012-07-29 23:36:23
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    Papa SBS Icopala jest jakościowo bardzo dobrym wyborem, więc jeśli 30zł/m2
    nie jest dla ciebie barierą to nie baw się w 2x10zł/m2 za zwykłą papę plus
    lepik.

  • 10. Data: 2012-07-30 21:33:22
    Od: Gregorius <n...@a...pl>

    W dniu 2012-07-29 23:36, William Bonawentura pisze:

    > Papa SBS Icopala jest jakościowo bardzo dobrym wyborem, więc jeśli
    > 30zł/m2 nie jest dla ciebie barierą to nie baw się w 2x10zł/m2 za zwykłą
    > papę plus lepik.

    Finalnie kupiłem IZOBIT SUPER W-PYE 200 S5 SBS za 13zł/m2. I mam cholera
    rozterkę czy nie robię dziadowskich oszczędności połączoną z "kacem" bo
    większość bierze najtańszą i chałupy też stoją a grzyba na ścianach nie
    widuje masowo. Jak ktoś ma radę na ten stan to chętnie posłucham.

    --
    Gregorius