  • 1. Data: 2012-07-26 20:40:09
    Temat: Wzmocnienie walu i skarpy
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Czym najlepiej wzmocnić wał i skarpę?
    Wreszcie wyrównałem sobie podwórko i zrobiłem sadzawkę. Teren pochyły,
    zatem od podwórka jest tylko wykopana dziura, a od drugiej strony - tej
    niższej usypałem wał. Do sadzawki spływa woda z rynien i drenażu. Grunt
    mocno gliniasty.
    Do sadzawki wchodzi tak na oko z 10 kubików wody - będzie do
    podleweania, ale...
    Wał jest świeży i przepuszcza wodę. W sadzawce woda osiąga tylko pewien
    poziom i wyżej się nie podnosi, bo się przesącza na drugą stronę wału.
    Podpowiedzcie mi proszę czym najlepiej ten wał ustabilizować i
    uszczelnić? Czy wysianie tam trawy wystarczy? A może pod trawę jakaś
    siatka...? Albo może rośliny wodolubne? Wał jest w bezpośrednim
    sąsiedztwie wierzby, zatem duża część wody zostanie odebrana przez
    drzewo, ale czym ten wał umocnić?
    Mam też kilkanaście metrów skarpy wysokiej na jakieś 80 - 100 cm i też
    chcę to wzmocnić.

    Jak to zrobić - tanio i skutecznie?

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 2. Data: 2012-07-27 11:20:30
    Temat: Re: Wzmocnienie walu i skarpy
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Robert G" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > duża część wody zostanie odebrana przez drzewo, ale czym ten wał umocnić?

    Tanio i skutecznie to trzeba było zrobić w trakcie usypywania - zwykłą folią
    :-)

    Zwykły wąski wał ziemny nie jest żadną zaporą dla wody. No chyba, ze masz
    tam glinę, ale skoro przesiąka to pewnie nie.

    > Mam też kilkanaście metrów skarpy wysokiej na jakieś 80 - 100 cm i też
    > chcę to wzmocnić.

    Podobnie jak wał - trzeba było umacniać w trakcie tworzenia tej skarpy. Daje
    się geowłókninę odpowiednio ułożonymi warstwami i to jest najtańsze
    rozwiązanie. Teraz pozostają Ci tylko jakieś roślinki które to wzmocnią
    korzeniami.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2012-07-27 17:48:34
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Ergie napisał:
    > Teraz pozostają Ci tylko jakieś roślinki które to wzmocnią korzeniami.

    właśnie roślinki rozważam, ale czy zastosowanie siatki pod darń ma wg
    Was sens?
    ot coś takiego:

    http://allegro.pl/siatka-plastikowa-drogowa-na-skarp
    y-czarna-1-2x50m-i2490018367.html

    czy ktoś praktykował taką siatkę?

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 4. Data: 2012-07-28 19:40:33
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 27.07.2012 17:48, Robert G pisze:

    > właśnie roślinki rozważam, ale czy zastosowanie siatki pod darń ma wg
> [...]
    niedaleko mnie budują drogę i tunel. jak łatwo się domyśleć, ta jezdnia
    na dole ma po bokach wielkie skarpy. jedna "patrzy" na południe druga na
    północ. obydwie dostały taką właśnie siatkę. tyle że na jednej stronie
    słońce wypaliło trawę, na drugiej trawa wyrosła bujna. pod trawą siatki
    nie widać, zbocze ładne. za to ta strona wypalona została wypłukana
    przez deszcze i wygląda jakby powstała parę dni temu. gleba, pojedyńcze
    kępy trawy, kanaliki, wodospady i na tym wszystkim brudna czarna siatka,
    która nic nie daje...

    ToMasz