  • 21. Data: 2018-12-30 16:28:01
    Temat: Re: Kolektory
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 28 grudnia 2018 19:58:35 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:
> [...]
    w obwodzie odbioru ciepla z bufora, czwarty gdzies na wyjsciu w strone ogrzewania a
    piąty leży w pudełku i czeka :) Kupiłem po 40zeta/szt wszystkie co pan miał na
    allegro.

    > No to pojechałeś ostro, masz wszystko opomiarowane.

    Te cieplomierze mają wyjscie modbus i mógłbym sie do nich podpiąć. Ale nie umiem :/
    Wiec czytam je z palca.

    > Te pompy to trochę Ci prądu zjedzą :)

    niby tak ale przeciez nie chodzą na okrągło. Dorysowuje sobie zestawienia gdzie idzie
    ile prundu.

    > A to na pewno, w czym pisałeś program na pi, w c czy pythonie?

    pisze w pythonie

    5 grzałek, ja pierdziu, myślałem ze grzałka to będzie wieczna :/

    > Mogą mieć za dużą moc i się lokalnie przegrzewają, daj im jakiś
    > regulator pwm podobny jak do wiertarki na triaku i ogranicz moc tak do
    > 80% i zobacz co się będzie działo.

    ale to niech producent sie tłumaczy - dal grzalke na 230V i ja tyle tam przykladam.
    Najwyzej zmienie producenta.

    > Mam podobnie, po roku średnia mi wychodzi około 49gr/kwh ze wszystkimi
    > opłatami.

    ale te 0,68 w dzien to jakas masakra. W drugiej lokalizacji jestem w g11 i mam 0,55.
    Az sie prosi wystąpić o nowy licznik, musialbym to przeliczyc jak to by sie
    kalkulowalo.

    b.

  • 22. Data: 2018-12-30 21:26:33
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-12-30 o 16:28, Budyń pisze:

> [...]
    allegro.

    > Te cieplomierze mają wyjscie modbus i mógłbym sie do nich podpiąć. Ale nie umiem :/
    To może chodzić jak rs485 tylko pakiety inne, spróbuj podłączyć
    przejściówkę rs485-usb do np laptopa i jakimś terminalem np
    "http://sites.google.com/site/terminalbpp/" posłuchać co wysyła, trzeba
    pokombinować z szybkościami 9600, 19200 itd aby zaczeły pokazywać się
    znaki a nie krzaki, chyba że znajdziesz dane protokołu jaki używa ten
    twój ciepłomierz, to tak ustawić.

    > niby tak ale przeciez nie chodzą na okrągło. Dorysowuje sobie zestawienia gdzie
    idzie ile prundu.
    Wiadomo :) ale trochę szarpły budżet.

    > pisze w pythonie
    I/O także?

    > ale to niech producent sie tłumaczy - dal grzalke na 230V i ja tyle tam przykladam.
    Najwyzej zmienie producenta.
    A uznaje Ci gwarancję?

    > ale te 0,68 w dzien to jakas masakra. W drugiej lokalizacji jestem w g11 i mam
    0,55. Az sie prosi wystąpić o nowy licznik, musialbym to przeliczyc jak to by sie
    kalkulowalo.
    No ale to nadal więcej niż 49gr a liczę to z opłatami, u mnie g11
    wyszłaby 60gr z opłatami.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 23. Data: 2018-12-30 23:39:14
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 30 grudnia 2018 21:26:35 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

> [...]
    > pokombinować z szybkościami 9600, 19200 itd aby zaczeły pokazywać się
    > znaki a nie krzaki, chyba że znajdziesz dane protokołu jaki używa ten

    jakie i/o? temperatury sie czyta digitempem przez przejsciówkę na usb MP00202
    a przekaźniki macham zwyklą biblioteka GPIO dla maliny.
    W sumie to same prościzny tam są.

    przykladam. Najwyzej zmienie producenta.
    > A uznaje Ci gwarancję?

    uznał na niektóre, inne czekaja na opinię. Tyle ze to trwa juz długo - puki sie nie
    mieszka to mi to nie przeszkadza, ale później w razie W słabo to widze.

    b.

  • 24. Data: 2018-12-31 19:13:07
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > A jakie bufory CWU mają?

    Poniżej ma 350l i 4 kolektory rurowe próżniowe, innych nie pytałem o to.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 25. Data: 2019-01-01 14:54:13
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Poniżej ma 350l i 4 kolektory rurowe próżniowe, innych nie pytałem o to.

    A co robi się z nadwyżką energii? Jakaś zasłona sterowana elektrycznie?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 26. Data: 2019-01-01 16:42:18
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > A co robi się z nadwyżką energii? Jakaś zasłona sterowana elektrycznie?

    Nic, kolektor przechodzi w stagnację. Poza tym im wyższa temp płynu tym
    mniejsza
    sprawność kolektora a i straty ciepła większe na kolektorze, rurach
    zbiorniku,
    więc szanse przegrzania są raczej małe, poza tym instalacja ma
    zabezpieczenia nadciśnieniowe.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 27. Data: 2019-01-01 22:07:20
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > zbiorniku,
    > więc szanse przegrzania są raczej małe, poza tym instalacja ma

    Pamiętam jakiś czas temu wątek na grupie, o przegrzewaniu glikolu w
    kolektorze...

    Jakby prąd wyłączyli (i UPS zdechł - jakby się kto doczepił), to te
    kolektory mogą tak w pełnym słońcu sobie cały dzień się grzać?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 28. Data: 2019-01-02 07:07:20
    Od: l...@g...com

    Nie musi paść zasilanie. Wystarczy, że woda osiągnie nastawioną wartość i pompa
    glikolu się wyłącza. Pokazuje wtedy często temp. powyżej 200 stopni.