  • 81. Data: 2012-03-15 07:15:04
    Temat: Re: Komin ceramiczny problem.
    Od: ArekM <a...@j...com>

    > "Jak widac zawsze mozna policzyc tak ze sie oplaci" ;)

    Ja jakbym kurka optymistycznie nie liczył, to wychodzi mi ze jednak
    bedzie mnie to kosztowało circa 15 kPLN :)

    --
    Pzdr

  • 82. Data: 2012-03-15 07:53:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.03.2012 21:07, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Dz.U. nr 121 z 2003r.poz. 1138 par. 30

    Uchylony. Tak jak i jego następca. Lata temu.

    Przeczytaj obowiązujący przepis o powiedz "hau-hau" ;)

  • 83. Data: 2012-03-15 17:02:56
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 14 marca 2012, 20:38:32 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > A tak spytam z ciekawosci, masz osiem pomieszczen na gorze z oknami
    > dachowymi?

    Nie - mam jeden pokoj ~50m2 z czterema oknami dachowymi, jeden pokoj ~20m2 z dwoma,
    lazienke z jednym oknem i ostatnie okno mam nad schodami. Doswietla schody i klatke
    schodowa. Nie mam innych okien, balkonow etc.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 84. Data: 2012-03-15 20:07:47
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ion-forums@vbtm30...

    >Nie - mam jeden pokoj ~50m2 z czterema oknami dachowymi, jeden pokoj ~20m2
    >z dwoma, lazienke z jednym oknem i ostatnie >okno mam nad schodami.
    >Doswietla schody i klatke schodowa. Nie mam innych okien, balkonow etc.

    Czyli potrzebujesz trzech nawiewnikow.

    Pozdro.. TK

  • 85. Data: 2012-03-15 20:28:36
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 15-03-2012 o 08:53:36 Andrzej Lawa
    <a...@l...spam_precz.com> napisał(a):

    > Uchylony. Tak jak i jego następca. Lata temu.
    >
    > Przeczytaj obowiązujący przepis o powiedz "hau-hau" ;)

    Popytaj swojego agenta ubezpieczeniowego (jeśli jest zaufany) jak ONI to
    widzą :-). Dowiesz się, że w domku jednorodzinnym powinna być "książka
    obiektu" a w niej wszystkie wpisy w odpowiednim terminie. Nieczego nie
    wymagają gdy masz zapłacić za polisę, gdy przychodzi do wypłaty
    ubezpieczenia robią problemy na każdym etapie. Ćwiczone kilka razy wśród
    znajomych. W przypadku wypłaty odszkodowania okazuje się nagle, że brak
    jakiegoś papierka na etapie odbioru bydynku po zakończonej budowie
    uniemozliwa IM wypłatę odszkodowania.

    Pzdr
    TG

  • 86. Data: 2012-03-15 20:30:20
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    .

    > Tu jest o czyszczeniu cztery razy do roku. A czyścic możesz sam
    > Ale raz do roku przegląd musi zrobić uprawniony kominiarz.
    > art. 62. ust. 1c Ustawa Prawo Budowlane

    Masz 100% pewność, że tak samo "myśli" Twój ubezpieczyciel?

    Pzdr
    TG

  • 87. Data: 2012-03-15 20:58:30
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Masz 100% pewność, że tak samo "myśli" Twój ubezpieczyciel?

    weź już przestań czarować... zapodaj linka do jakiegoś OWU, gdzie każą robić
    przegląd 4 razy w roku, to będziesz wiarygodny, bo na razie tylko pianę
    bijesz...

    pozdrawiam
    s_13

  • 88. Data: 2012-03-15 21:00:07
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > weź już przestań czarować... zapodaj linka do jakiegoś OWU, gdzie każą
    > robić przegląd 4 razy w roku, to będziesz wiarygodny, bo na razie tylko
    > pianę bijesz...

    aha, żeby nie było... ja mam w SKOKu i nic w OWU o tym nie ma...

    pozdrawiam
    s_13

  • 89. Data: 2012-03-16 07:34:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.03.2012 21:28, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Popytaj swojego agenta ubezpieczeniowego (jeśli jest zaufany) jak ONI to
    > widzą :-). Dowiesz się, że w domku jednorodzinnym powinna być "książka
    > obiektu" a w niej wszystkie wpisy w odpowiednim terminie. Nieczego nie

    Widać masz jakiegoś popier*.* ubezpieczyciela. Ale to twój prywatny
    problem - może za rok zażąda comiesięcznych kontroli kominiarskich.

    Albo ten twój agent cię "wkręca"... Albo masz urojenia - pokaż swoje
    OWU, w którym miejscu masz taki wymóg.

    U mnie w OWU nie ma o tym słowa - jest tylko wymóg przestrzegania
    obowiązujących przepisów p-poż.

  • 90. Data: 2012-03-16 18:50:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 16-03-2012 o 08:34:02 Andrzej Lawa
    <a...@l...spam_precz.com> napisał(a):

> [...]
    > OWU, w którym miejscu masz taki wymóg.
    >
    > U mnie w OWU nie ma o tym słowa - jest tylko wymóg przestrzegania

    Mojemu znajomemu spaliła się chałupa - 4 letni dom z drewnianym stropem.
    Po "fakcie" okazało się, że ekipa poszła na łatwiznę i oparła belkę
    stropową (drewnianą) na kominie. Koniec belki o ognia oddzielała cagła
    postawiona na "sztorc" + 2cm zaprawy. Ewidentna fuszerka, inwestor
    oczywiście jej na etapie budowy nie widział - gdy był na budowie strop
    widział juz obudowany OSB od góry i ocieplony wełną od spodu.
    Odszkodowania oczywiście nie dostał (strop wykonay niezgodnie ze sztuką
    budowlaną, kierbud nie żyje, inwestor w "dupie") ale rzeczoznawca, który
    badał zgliszcza powiedział, że stan komina świadczy o zaniedbaniu
    inwestora. Komin ma być czyszczony wtedy kiedy wymaga czyszczenia -
    obowiązkiem właściciela obiektu jest dbanie o jego stan. Znajomy ogrzewał
    ten dom kominkiem (tyko i wyłacznie) i czyścił (za pomocą kominiarza) ten
    komin 2 razy do roku.

    Jak się ma 10k PLN miesięcznie na prawnika - pewnie bez problemu w sądzie
    da się wyprostować takiego "rzeczoznawcę" - szary człowiek niestety jest
    praktycznie na straconej pozycji w walce z ubezpieczycielem.

    Przepisy faktycznie się zmieniły - przepraszam za wprowadzenie w błąd -
    gdy ja sprawdzałem temat (przy pierwszym ubezpieczeniu) były wymagane
    przeglądy 4 razy w roku.

    Pzdr
    TG