  • Data: 2014-09-15 18:18:37
    Temat: Re: Kompostowanie owoców
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie znam artykułu Wróbla, trudno mi się na jego temat wypowiadać.
    > Zajrzałem tylko do wskazanego niżej linku, do rozdziału o "aspektach
    > prawnych". Ja wiem, że to wszystko jest tak skomplikowane, że bez
    > wódki nie razbieriosz, ale ignorancja w tych opiniach prawnych aż
    > się rzuca w oczy.
    Tutaj zdanie wyjaśniające sporo:
    .....W nowej ustawie znalazł się jednak artykuł 1 ust. 2 mówiący, że nie
    stosuje się jej wobec napojów wytworzonych domowym sposobem i
    nieprzeznaczonych do obrotu, a w ust. 3 - że napoje, o których mowa w
    ust. 2 nie mogą być wytwarzane bezpośrednio w wyniku destylacji...

    > Nie twierdzę, że jest tam identycznie, twierdzę, że jest tam mądrzej.
    Tu pełna zgoda. Oni też raczej niemało piją, więc tu i tu "uszczerbek"
    dla państwa byłby podobny, u nas jednak pazerność chyba większa.

    > ale Sejm nasz przyszedł z odsieczą i ustawowo zdefiniował "polską
    > wódkę" -- właśnie z tego pędzoną,

    Wzruszająca to troska, zważywszy, że mało już zostało polskich wódek:
    Żubrówka, Soplica, Absolwent, Bols - to już nie polskie, a rosyjskie
    marki (http://www.cedc.com/pl/nasze-marki)
    Wyborowa, Pan Tadeusz - francuskie

    to tylko tak "po łebkach" podaję,
    Jacek