  • 61. Data: 2012-10-28 15:07:33
    Temat: Re: Koszt utrzymania domu - 250 metrów
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-10-28 12:29, Kris pisze:

    > Nie wiem co tam wrzucać aby zapełnić dwa pojemniki 200 litrów na miesiąc.

    120 l :-)

    Ceny zależą od miejsca - tu się zgadzam.

    W tych swoich wyliczeniach zapomniałeś o starych ubraniach, butach,
    zepsutych zabawkach itp.

    Na kompostownik nie wyrzuca się wszystkich resztek po jedzeniu - np. nie
    powinno się wrzucać białka zwierzęcego (smród), owoców (muchy), pestek
    (urosną) i paru innych rzeczy.

    M.

  • 62. Data: 2012-10-28 15:51:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 28 października 2012 15:07:35 UTC+1 użytkownik M. napisał:
    > W dniu 2012-10-28 12:29, Kris pisze:
    >
    > 120 l :-)

    Mój 240
    Taki: http://allegro.pl/pojemnik-na-odpady-240l-kosz-na-sm
    ieci-promocja-i2721001197.html
    Koszt 24 zł

    > Ceny zależą od miejsca - tu się zgadzam.

    > W tych swoich wyliczeniach zapomniałeś o starych ubraniach, butach,
    >
    > zepsutych zabawkach itp.

    Stare ubrania, buty ok, to do pojemnika idzie u mnie
    Zabawki tego u mnie dużo nie ma(10 lat córka) ale jakby to najczęściej plastik więc
    do kubłow gminnych.

    > Na kompostownik nie wyrzuca się wszystkich resztek po jedzeniu - np. nie
    >
    > powinno się wrzucać białka zwierzęcego (smród), owoców (muchy), pestek
    >
    > (urosną) i paru innych rzeczy.

    Ja wrzucam wszystkie odpadki organiczne + trawa z trawnika i inne chwasty. Skutków
    ubocznych póki co nie zaobserwowałem.
    "Urobek" z sezonu letniego na wiosnę jest przerobiony;) Latem kupa niby duża się
    nazbiera ale jak zgnije to wiosną kompostu może że trzy cztery taczki. Idzie to u
    mnie pod maliny, berberysy i ałycze

  • 63. Data: 2012-10-28 16:07:36
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "M." <...@n...pl> wrote in message

    > 60W to biorą mocne pompy - zwykle za mocne na dom. Też mam ten problem, że
    > pompy mają po 50W (takie dali fachowcy), więc je włączam wyłącznikami
    > czasowymi. I tak zawory termostatyczne w większości odcinają grzejniki i
    > poza mrozami nie trzeba non stop mieszać tej wody.
    >
    > Podłogówkę też można ustawić na wyłączniku czasowym 15minut włączona/15
    > minut wyłączona. I zużycie prądu jest 50% mniejsze.

    Można w ogóle się nie myć i mieć w pokojach 17 stopni, a tam gdzie małe
    dzieci to 18 :-)
    Zawsze można przykryć drugim kocykiem :-)

  • 64. Data: 2012-10-28 18:25:38
    Od: "Baska" <B...@w...pl>

    To reasumujac.
    Ze wszystkim czyli ogrzewaniem gazowym, prądem, podatkiem, wodą ,tv, netem
    itp w 10 tys rocznie powinnam sie wymiescic tak? Dom 250, ale tarasy
    odchodza wiec bedzie ok 220
    ps. jeszcze mam pytanko, poza sezonem grzewczym (zimą) jakie sa koszty gazu
    ? bo zima slyszalam ze ok 1200 zl na 2 miesiace

  • 65. Data: 2012-10-28 19:38:50
    Od: k...@v...pl

    W dniu niedziela, 28 października 2012 18:25:51 UTC+1 użytkownik Baska napisał:
    > To reasumujac.
    >
    > Ze wszystkim czyli ogrzewaniem gazowym, pr�dem, podatkiem, wod� ,tv, netem
    >
    > itp w 10 tys rocznie powinnam sie wymiescic tak? Dom 250, ale tarasy
    >
    > odchodza wiec bedzie ok 220
    >
    > ps. jeszcze mam pytanko, poza sezonem grzewczym (zimďż˝) jakie sa koszty gazu
    >
    > ? bo zima slyszalam ze ok 1200 zl na 2 miesiace

    W przyszłości dolicz podatek katastralny na poziomie 1%rocznie od wartości księgowej.

  • 66. Data: 2012-10-28 20:59:52
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "ceownik" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    > 50" oczywiście LED biorą po 80-120W, też mnie to zaskoczyło, ale
    > technologia poszła do przodu.

    Miesiac temu kupilem 50", no fakt, nie LED. Pobor mocy podawany przez
    producenta to 130W i jakos sadze, ze to zbytni optymizm.

    Pozdro.. TK

  • 67. Data: 2012-10-29 11:53:59
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Same pompy CO maja po 60W i "chodza" w sezonie 24h/dobe.

    u mnie pompa ma 20W max, ale ustawiłem ją na 5W ciągłego poboru i daję radę
    nawet w ostre mrozy
    (willo z regulacją płynną i wyświetlaczem, na którym pokazuje aktualny
    pobor )

  • 68. Data: 2012-10-29 12:14:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 października 2012 11:53:58 UTC+1 użytkownik Amir napisał:
> [...]
    >
    > nawet w ostre mrozy
    >
    > (willo z regulacją płynną i wyświetlaczem, na którym pokazuje aktualny

    Jaki masz konkretny m,odel tej pompki?
    Bo moja 3 biegowa ma odpowiedni 40/63/100W
    Normalnioe chodzi na 40 w zimowe miesiące na 63W

  • 69. Data: 2012-10-29 12:26:43
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ps.com...
    napisał:

    >Jaki masz konkretny m,odel tej pompki?
    >Bo moja 3 biegowa ma odpowiedni 40/63/100W
    >Normalnioe chodzi na 40 w zimowe miesiące na 63W

    Kurde, sie czepneli tej mocy jak wyroczni. Jedna ma 40W, druga 60W i
    modulowana w kotle. Do tego dochodzi cyrkulacja CWU kiedy jest potrzeba, ale
    5W mocy pompy CO to chyba na jednym grzejniku.

    Pozdro.. TK

  • 70. Data: 2012-10-29 12:49:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 października 2012 12:28:06 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    >
    > modulowana w kotle. Do tego dochodzi cyrkulacja CWU kiedy jest potrzeba, ale
    >
    > 5W mocy pompy CO to chyba na jednym grzejniku.

    Tez mi te 5W nie pasuje. Na szybko teraz szukałem takich Vilo i nie znalazłem.
    Szwagier ma u siebie pompy taka jak moja wyżej opisana(Diamond). Nie zwracał uwagi i
    ciągle chodziły na 3 biegu(2*100W)cały rok non stop Rachunki za prad przychodziły on
    płacił. Zeszłej zimy jakoś wódeczkę u niego pijemy i ja mu mówie czemu te pompa na 3
    biegu chodzą. "Bo fachowcy" właczyli i tak chodzi.
    Zmniejszyliśmy na bieg 1, w domu ciepło nadal a rachunki za prąd prawie stówę
    mniejsaze za dwa miesiące.
    On ma dom mniejszy od mojego, góra niezamieszkana więc grzeje "na pół gwizdka" to ma
    ewidentnie przewymiarowane te pompy ale to inna bajka