    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 7 Aug 2023 11:44:33 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Ktos kłamie czy co?
    From: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 7 sierpnia 2023 o 13:15:47 UTC+2 M M napisał(a):
> [...]
    w nadchodzącym roku chca wprowadzić ceny biezace a nie srednie z miesiaca.
    > Wprowadzając limity i dużo wyższą cenę po przekroczeniu faktycznie zrobili problem
    między innymi dla ogrzewających się elektrycznie - w dowód wdzięczności że lokalnie
    nie produkujemy smogu i wykorzystujemy energię w drugiej taryfie pomagając wyrównać
    zużycie, fundują nam ubóstwo energetyczne. Dodatek elektryczny się nie należy bo jest
    PV, nic to że za mało i pokrywa może połowę zapotrzebowania - a wystarczyło zrobić
    cenę maksymalną dla pierwszej taryfy a drugą proporcjonalnie taniej, praktycznie je
    zrównali tak że została tylko różnica na opłatach przesyłowych.
    > Chcą więcej energii w szczytach przed i po południu - nie ma sprawy, niech zmienią
    zasady na korzystniejsze by wielkość instalacji mierzyć mocą oddawaną do sieci a nie
    teoretyczną mocą paneli w idealnych warunkach w samo południe, wtedy chętnie dołożę
    jeszcze paneli wschód-zachód których obecnie nie opłaca mi się dokładać (bo wpadam z
    0,8 w 0,7 a uzysk z tych kierunków sporo mniejszy niż teoretyczny), nadal nie
    przekraczając 10 kW faktycznie oddawanych do sieci (górkę w południe zużywam już
    teraz grzejąc bojler 300l). A zaoszczędzony latem dzięki PV węgiel dużo łatwiej
    przechować do zimy na hałdzie przy elektrowni (albo jeszcze nie wydobyty w kopalni),
    niż prąd w akumulatorach.
    > Gdzie w konstytucji jest napisane że mogą i że mogą akurat 0,45 a nie na przykład
    okrągłe zero? Za to w kodeksie karnym jest że nie mogą:
    > "Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do
    niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w
    błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego
    działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8."
    > Wprowadzając w błąd że będzie 15 lat na niezmiennych zasadach (w tym 0,8 które dla
    mnie jest kluczowe, bo potrzebuję tej przechowanej energii w zimie) a potem
    zmieniając te zasady. doprowadziliby (w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przez
    państwowe spółki energetyczne) prosumenta do niekorzystnego rozporządzenia mieniem
    (inwestycji w fotowoltaikę która po zmianie zasad będzie nieopłacalna).
    > "Jeżeli czyn określony w § 1-3 popełniono na szkodę osoby najbliższej, ściganie
    następuje na wniosek pokrzywdzonego." - tu nie zachodzi, więc powinno być ścigane z
    urzędu. O ile oczywiście wymiar sprawiedliwości będzie niezerowy... znaczy niezależny
    (jak być powinien) a nie na usługach władzy (najbliższe wybory mogą być ostatnimi w
    których jeszcze możemy im na to nie pozwolić).

    Jeśli zechcą udupic prosumentow to to zrobią.
    Mają mnóstwo mozliwosci.
    Ale póki co udupie od prosumentow władzy się nie opłaca więc nie chcą udupic.