    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 7 Aug 2023 17:07:11 -0700 (PDT)
    <6...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    Subject: Re: Ktos kłamie czy co?
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 7 sierpnia 2023 o 21:45:34 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    ce=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwi_9ceemMuAAxWiI
    BAIHZZPCDoQFnoECA4QAw&url=https%3A%2F%2Fwww.ure.gov.
    pl%2Fdownload%2F9%2F3997%2FOGOLNEWARUNKIUMOWYKOMPLEK
    SOWEJ.pdf&usg=AOvVaw1WlDrWg1TnjWeR3XH7nbPo&opi=89978
    449

    > Nie pisz bzdur - dałem Ci linka, tam jest dokument.
    > Umowa prosumenta to umowa kompleksowa, z dostawcą (dystrybutorem) i
    > producentem prądu, link dotyczy tej umowy a nie umowy na dostawę prądu.
    > Jak masz PV i nie jesteś firmą to musisz mieć taką właśnie umowę jak
    > chcesz przekazywać produkcję prądu do sieci.
    > Żaden kodeks niczego tu nie reguluje, jest umowa i owu do tej umowy.
    > Zapisy umowy reguluje USTAWA a nie widzimisię zakładu energetycznego.
    >
    > TG
    Polska to wolny kraj. Jeśli w nim mozesz wierzyć wbrew nauce ze ziemia jest płaska
    skoro udowodniono ze jest wklęsła to nikt ci nie zabroni wierzyć ze umowa prosumencka
    jest święta i nie zmienialna. Starałem się wytłumaczyć w oparciu o prawo jakie
    obowiazuje w Polsce ze sasiad rolnik jak ci mowi o swietosci umowy nie ma racji.
    Doczytałem tekst z linku do momentu w którym napisane ze rozliczenie następuje według
    cennikowe dostawcy. I w zasadzie dałem sobie spokój z czytaniem. W czasie
    przeglądania zauwazyłem jeszcze zapis ze w przypadku zmiany prawa umowa traci moc
    prawna w zakresie zmian i zostaje dostosowana do nowego prawa. Jeśli 80% wynika z
    prawa stanowianowego przez sejm to wystarczy połowa +1 zeby zrobić zamiast 80 40.
    Albo taka sytuacja. Niedługo wybory i wygrywa je PiS ale nie ma większości. Tworzy
    rzad wiekszosciowy bo jelopozycja nie jest się w stanie dogadać zeby stworzyć rzad
    koalicyjny wiekszosciowy. I jakies wesołki proponuje żeby przerobić prosumentow na
    sprzedawców po cenach 15 minutowych. Stosowna ustawa przechodzi cała procedurę i w
    czasie głosowania staje się prawem chociaz nikt z PiSu nie głosował za nią.
    Scenariusz nalezy do grupy prawdopodobnych. Jak by szedł w życie to miałbym z
    niektórych taka polewkę ze na samą myśl o niej smiac mi się chce. Tylko dzięki
    sprytowi PiSu nie chcacego wkurwiac ludzi przed wyborami nie zmieniono prosumentow na
    sprzedawców. Oczami wyobraźni widzę jak po wyborach cztery dzisiaj opozycyjne partie
    tworzą rzad wiekszosciowy koalicyjny w którym piniendzy nigdy nie będzie. Po cichu ci
    powiem ze jak by się stało ze PiS by przegrał to miałbym ubaw po pachy.