  • 41. Data: 2015-01-16 10:02:31
    Temat: Re: Kurs franka
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Adam wrote:

    > No kurwaa :D Niech jeszcze rzad polski do tego wmieszaja i kaza splacac
    > te ICH odsetki NAM :D

    Dotychczas płaciłem za "Rodzinę na MOIM", choć nie skorzystałem.
    Czas na rewanż. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 42. Data: 2015-01-16 10:16:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 16 stycznia 2015 09:58:33 UTC+1 użytkownik Piotr Wyderski napisał:
    > Frankowe okolice 2%
    Frankowe to często poniżej 1%
    W 2007/2008 marże na CHF banki dawały często poniżej 1% Libor 3CHF teraz to chyba cos
    koło 0% jest więc większość kredytów zaciąganych w 2006-2008 roku jest teraz
    oprocentowanych w granicach 1%

  • 43. Data: 2015-01-16 10:29:22
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-16 o 10:00, Piotr Wyderski pisze:

    > Na takie cuda osobiście nie liczę, natomiast mogą się zdarzyć
    > osoby, którym wyjdzie x < 0. "Biedaczki" tego nie przewidziały
    > i teraz "ustalają wspólne stanowisko":
    >
    > http://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/478540,u
    jemne-stopy-procentowe-w-szwajcarii-co-z-polskimi-kr
    edytami-w-chf-banki-beda-doplacac.html

    > :-)))

    :-DD

    Pozdro.. TK

  • 44. Data: 2015-01-16 10:45:15
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-16 o 09:37, Ghost pisze:

    > Hmm, no ale bogatsi od właśnie na kredycie jada, znacznie bardziej niż
    > my. To daje kopa całej gospodarce.

    Ogolnie tak, ale jak wyglada stosunek kredytu do kapitalu ogolem tego
    nie wiem.

    > Ano. Tylko kto takie cos przewidzi

    No niestety.
    Nie sledze kursu bo do niczego nie jest mi potrzebny, ale faktycznie z
    ok. 2 do 5 zl to malo kto mogl przewidziec.

    > "dopiero co franek drastycznie
    > skoczył (2011) wiec powinien być dłuższy czas spokój", ale że szwajcarzy
    > sztucznie stłumili tamten skok i później ciągle dociskali, to już mało
    > kto rejestrował.
    >
    > Mam nadzieje, że zaufanie do stabilności tej waluty w końcu osłabnie.

    Mysle, ze musi pojawic sie alternatywa dla kapitalu. Ale tej zbyt
    wyraznie nie widac.

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2015-01-16 10:56:36
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Kris wrote:

    > Frankowe to często poniżej 1%

    Nie tyle "często", co fakt, że tam występuje pewnego rodzaju
    segmentacja. Banki starały się zabezpieczyć sobie zysk, więc
    jak z czasem spadały szwajcarskie stopy procentowe, a za nimi
    LIBOR, to podnosili marże. Dlatego starsze kredyty w CHF są
    właśnie takie, jak piszesz (sam znam osobę o marży 0,8%!!!),
    ale nowsze raczej nie schodzą poniżej 2%, w znanej mi próbce
    statystycznej będąc w okolicach 2,75%. Co i tak jest znacznie
    lepiej niż w PLN, zwłaszcza przy założeniu LIBOR3M=-0,5%.

    > więc większość kredytów zaciąganych w 2006-2008 roku jest teraz oprocentowanych w
    granicach 1%

    Toteż jeśli kupili mieszkanie/dom po to, by mieszkać, to niech cieszą
    japę. A jeśli nierząd coś dorzuci w ramach samopomocy, to tylko żyć,
    nie umierać. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 46. Data: 2015-01-16 10:57:30
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Ergie wrote:

    > Owszem, teraz może się tak zdarzyć, pomijając fakt, że to zależy od
    > indywidualnych zapisów umowy kredytowej. Chciałem tylko zauważyć,
    > że oprocentowanie w wysokości "zaledwie" 7%, które do niedawna było
    > wartością typową dla kredytów złotówkowych, podwaja zobowiązania
    > kredytobiorcy w 10 lat (1,07^10=1,96). Frankowe okolice 2% w tym
    > czasie powiększają je o zaledwie 21%. Inflacja koryguje w dół _obie_
    > wartości, więc całkowity koszt kredytu w CHF _dalej_ może wyjść
    > niższy, pomimo dwukrotnego wzrostu kursu biorąc za odniesienie
    > dołek 1,98PLN/CHF.

    Oczywiście i dla większości sumaryczny koszt ciągle wychodzi niższy niż przy
    kredycie złotówkowym.

    > "Jedyny" problem polega na tym, że jeśli ktoś
    > do wczoraj balansował na krawędzi budżetu domowego, to teraz
    > może go nie być stać na ratę i raczej nie pocieszy go fakt, że
    > całka po okresie kredytowania dalej jest niższa niż w PLN.

    Nie wiedzę takiej możliwości by 10% wzrost raty rujnował domowy budżet. Co
    najwyżej ktoś sobie nie kupi nowego iPhona, albo zrezygnuje z kablówki.

    > Urok kredytu walutowego. Policz im jeszcze koszt całkowity.

    Zależy kiedy kto brał (nawet miesiąc ma znaczenie) dla większości ciągle
    sumaryczny poniesiony dotychczas koszt jest niższy, ale dla pechowców już w
    zeszłym roku się to odmieniło.

    > Oprocentowanie chf już i tak było na tyle niskie że spłacają w zasadzie
    > tylko kapitał.

    > No to czemu narzekają? Dostali od Mikołaja pożyczkę na 0%. :-)

    Co z tego że pożyczka na 0% jak kapitał do spłaty realnie rośnie :-)
    Tak wiem, jak już zostaniemy tygrysem Europy to kurs poleci do 1zł... Ale co
    jeśli wcześniej wejdziemy do strefy Euro? Np wtedy gdy 1 chf = 1 eur = 4
    pln? Już do końca przyjdzie im płacić ratę wyższą niż tym ci wzięli kredyt w
    złotówkach.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 47. Data: 2015-01-16 11:11:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 16 stycznia 2015 10:58:02 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Nie wiedzę takiej możliwości by 10% wzrost raty rujnował domowy budżet. Co
    > najwyżej ktoś sobie nie kupi nowego iPhona, albo zrezygnuje z kablówki.
    Przy kredycie z lat 2007-2008 w kwocie 120tys CHF/30lat i marzy 1% rata na dzisiaj to
    cos koło 400chf powinna wychodzić. Na przedwczoraj to ok 1450zł na dzisiaj to ok
    1700zł. Wzrost o ok. 20% a nie 10% dla ścisłości;)
    > Co z tego że pożyczka na 0% jak kapitał do spłaty realnie rośnie :-)
    I miesięczna rata.

  • 48. Data: 2015-01-16 11:29:50
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2015-01-15 o 14:41, Ergie pisze:
    > Witam!
    >
    > Frank rośnie o 20% w ciągu jednego dnia a tu taka cisza?

    > Ps. Chciałem kupić ale w kantorach już pusto - franków brak widocznie co
    > szybsi i sprytniejsi wykupili rano.

    Teraz kupić to głupi pomysł.
    Czy jakiś bank daje kredyt we frankach?

  • 49. Data: 2015-01-16 11:38:16
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 16 stycznia 2015 10:56:38 UTC+1 użytkownik Piotr Wyderski napisał:

> [...]
    > statystycznej będąc w okolicach 2,75%. Co i tak jest znacznie
    > lepiej niż w PLN, zwłaszcza przy założeniu LIBOR3M=-0,5%.

    Czy ja wiem czy znacznie? Ja mam kredyt w PLN i marze 0,7% :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 50. Data: 2015-01-16 11:38:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 16 stycznia 2015 11:29:48 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:
    > Teraz kupić to głupi pomysł.
    > Czy jakiś bank daje kredyt we frankach?
    Jeśli zarabiasz we frankach to pewnie dadzą.