  • 191. Data: 2019-08-04 00:08:42
    Temat: Re: "Mój prąd" - nowe dofinansowanie na panele
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 sierpnia 2019 00:00:55 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Podłączyć to bym podłączył, uprzednio zamontowawszy choć 1 panel foto
    > i zgłosiwszy mikroinstalację. Mając licznik dwukierunkowy można się bawić
    > w różne takie pomysły :]

    i dołożywszy jeszcze układ do synchronizacji, a potem dostajac bęcki bo nie wolno
    udawac elektrowni fotowoltaicznej gdy sie ma generator. To nie jest to samo.

    b.

  • 192. Data: 2019-08-04 00:21:24
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 4 sierpnia 2019 00:08:43 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > i dołożywszy jeszcze układ do synchronizacji, a potem dostajac bęcki bo nie
    > wolno udawac elektrowni fotowoltaicznej gdy sie ma generator.
    > To nie jest to samo.

    Ojtam no przeca mówię że gwoli experymentu. Szansa na wtopę 0%.
    A układ do synchro można zrobić ręczny. 2 budziki analogowe (napięcie
    generator/sieć, przesunięcie fazowe), guzik, stycznik i jedziemy.
    Jak już sieć go złapie to tylko moc czynną wałem z silnika wpuszczamy ile tam chcemy.

    Podoba mnie się ten pomysł i może kiedyś się pobawię hehe ;)
    Nie Budyń, nie kupię od Ciebie tego klamota teraz, nie mam czasu ani piniądza ;P

    L.

  • 193. Data: 2019-08-04 00:27:42
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 sierpnia 2019 00:21:25 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > Podoba mnie się ten pomysł i może kiedyś się pobawię hehe ;)
    > Nie Budyń, nie kupię od Ciebie tego klamota teraz, nie mam czasu ani piniądza ;P

    nie masz baniaka na cieplą wodę zeby przyjąć tyle ciepla :) a ja mam!

    b.

  • 194. Data: 2019-08-04 00:39:01
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 4 sierpnia 2019 00:27:44 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > nie masz baniaka na cieplą wodę zeby przyjąć tyle ciepla :) a ja mam!

    Idź Pan z tym baniakiem. U mnie potrzeba jakieś 12kWh żeby podnieść temperaturę
    podłogi o 1 stopień. Reszty masy chałupy nawet nie liczę. Mogę łykać ciepło
    z tego silniczka bez obaw :]

    L.

  • 195. Data: 2019-08-04 07:47:12
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 sierpnia 2019 00:39:02 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Idź Pan z tym baniakiem. U mnie potrzeba jakieś 12kWh żeby podnieść temperaturę
    > podłogi o 1 stopień. Reszty masy chałupy nawet nie liczę. Mogę łykać ciepło
    > z tego silniczka bez obaw :]

    ale gdzie tam - jesli przyjmiesz ciepło chwilowo niepotrzebne to za pare godzin
    objawi sie to w postaci przegrzanej chałupy. Nie wycyrklujesz z takim generatorem
    zeby dawal akurat tyle co trzeba. Trzeba magazynowac i ciepło (w baniaku) i prund (w
    sieci). Chyba ze to bedzie jakies straszne maleństwo.

    b.

  • 196. Data: 2019-08-04 08:36:54
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 4 sierpnia 2019 07:47:13 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    > (w baniaku) i prund (w sieci). Chyba ze to bedzie jakies straszne maleństwo.

    No mówimy o takim Twoim 8kW. Teraz oczywiście by nie poszło ale zimą bez
    problemu, ile on tam da tego ciepła, ze 4kW?

    L.

  • 197. Data: 2019-08-04 09:52:01
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Jeśli założyć sprawność na poziomie 30% to da 16kw ciepła, za dużo na normany
    budynek.

    b.

  • 198. Data: 2019-08-04 10:06:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > Pytanie czy da się toto zasilić olejem opałowym.

    Jasne. A milicjanty zaglądające ludziom do baków i patrzące czy aby nie
    czerwono, to członkowie koła naukowego, mający zbadać "czy się da".

    --
    Jarek

  • 199. Data: 2019-08-04 10:13:15
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-07-24 o 23:24, Budyń pisze:

    > a to teraz przytulił? Bo ile lis przytulał to wiadomo, aczkolwiek do miliarda
    daleko.

    > b.

    Z całym szacunkiem, ale pierdzielisz teraz jak typowy pisior. Typowy
    pisior nie dopuszcza do myśli, że jego najuczciwszy na świecie, święty
    rząd może robić go w "ch...." i jako kontrargument zawsze odpowiada "a
    PO to nie kradło",  "a za PO to ....."

    Kur... co mnie interesuje, kto co kiedyś kradł? Po to głosowałem na
    "uczciwych", żeby ukrócić to złodziejstwo, a nie po to, żeby jednych
    złodziei zastąpić jeszcze większymi złodziejami, a do tego złodziejami,
    którzy będą mnie gnębić.

    Obiecywali, że będzie lepiej i będą uczciwi. Niech się z tego wywiązują,
    a póki co okazuje się, że są lepsi, ale w szczuciu i nękaniu obywateli
    oraz ich okradaniu.

    Obecnie to nawet nabrałem obrzydzenia do zupy z ogórków, bo od razu
    nasuwają mi się skojarzenia, jak można być tak zakłamanym, a
    jednocześnie w tym zakłamaniu zajadłym i głupim, a do tego być jak
    chorągiewka raz czerwona, a raz biała.

    Co zaś się tyczy przytulania Lisa to przytulał, bo mu płacili. Czy Ty
    zrzekł byś się na jego miejscu wynagrodzenia, uważając, że jest
    niemoralnie wysokie?

    Wybacz, ale taka argumentacja i powoływanie się na zarobki Lisa świadczy
    tylko o głupocie.

  • 200. Data: 2019-08-04 11:09:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 4 sierpnia 2019 09:52:03 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > Jeśli założyć sprawność na poziomie 30% to da 16kw ciepła, za dużo na normany
    > budynek.

    Taaa kufa geniusz ze mnie, liczyłem 8kW jako całość a nie moc na wale,
    upały, główka szwankuje. Masz rację, trzaby jakimś mniejszym klamotem
    takie coś wykombinować.

    L.