  • 11. Data: 2016-12-12 20:32:55
    Temat: Re: Na polsracie nocnik
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bez sensu sie przypierdalasz. 10 groszy w elektrowni i 10 za straty w przesyle. Dalej
    wychodzi 20 groszy. Teraz nocny kosztuje trzydziesci groszy z ogonkiem i sa w nim
    podatki, vaty, akcyzy, numery kolnierzykow prezesow zakladow energetycznych. Mowili
    ze prad do celow grzewczych w gospodarstwach domowych nie bedzie obciazony zadnymi
    podatkami.

  • 12. Data: 2016-12-12 20:48:18
    Od: Piotr <m...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 12 grudnia 2016 18:12:51 UTC użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Mowia ze rzad pracuje nad nowa taryfa na prad. Miala by sluzyc tylko do ogrzewania
    domow i mieszkan i co budujace koszt kilowatogodziny to ok 20 groszy. Chcieli by ja
    wprowadzic przed sezonem grzewczym w przyszlym roku.

    Tu moze chodzic o zwiekszenie poboru mocy w nocy by lepiej zbilansowac system
    elektroenergetyczny. Mamy duzo elektrowni weglowych ktorych nie da sie wylaczyc na
    noc. One dalej pracuja i cos z tym pradem trzeba zrobic.

  • 13. Data: 2016-12-12 20:54:26
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 grudnia 2016 20:12:16 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Cos mowili ze to tylko do piecow akumulacyjnych.

    w planie jest akumulator w postaci zbiornika 2500 litrów wody

    b.

  • 14. Data: 2016-12-12 20:57:01
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 grudnia 2016 20:15:57 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Nie bardzo widzę możliwość separacji prądu grzewczego od prądu
    > nie-grzewczego...

    technicznie to podlicznik, ale to niekonieczne bo da sie zalatwic prawnie - powiedzą
    ze od 22 do 5ej jest tanio i masz grzac (czyli wykazywac wtedy zużycie) i tyle.

    b.

  • 15. Data: 2016-12-12 20:57:37
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 12 grudnia 2016 20:48:19 UTC+1 użytkownik Piotr napisał:

    > Tu moze chodzic o zwiekszenie poboru mocy w nocy by lepiej zbilansowac system
    > elektroenergetyczny. Mamy duzo elektrowni weglowych ktorych nie da sie wylaczyc
    > na noc. One dalej pracuja i cos z tym pradem trzeba zrobic.

    Wyłączyć nie, ale obniżyć moc bez żadnego problemu. Oczywiście koszty
    utrzymania są takie same przy niższej mocy, więc lepiej jakby ktoś
    w nocy tę moc ssał i wytrząsał talary z kiesy.

    L.

  • 16. Data: 2016-12-12 21:15:38
    Od: wolim <n...@p...tu>

> [...]
    domow i mieszkan i co budujace koszt kilowatogodziny to ok 20 groszy. Chcieli by ja
    wprowadzic przed sezonem grzewczym w przyszlym roku.

    Jakby to była prawda, to w ciągu jednego dnia wywalam kocioł na
    ekogroszek i montuję elektryczny.

    Ale nie wierzę.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 17. Data: 2016-12-12 21:27:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 12 grudnia 2016 21:15:42 UTC+1 użytkownik wolim napisał:
    > Ale nie wierzę.

    Z jednej strony, miały być preferencyjne ceny na zieloną energię,
    ale Duduś nie podpisał ustawy.
    Z drugiej strony, chcą zrobić dobrze górnikom, więc może ten pomysł
    ma jakieś niezerowe szanse na wejście w życie? :P

    L.

  • 18. Data: 2016-12-12 21:42:56
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-12-12 19:53, masti wrote:

    > nie, zupełnie nie muszą. Bo prąd jest za darmo

    w nocy w zasadzie tak, moze nie za darmo, ale chetnych malo to i duzo tanszy

    nie orientuje sie specjalnie w temacie ale watpie czy na zuzycie lini
    przesylowych wplywa fakt czy dzialaja czy nie, raczej tylko zwykle starzenie

    zakladajac ze prad ma sie 'i tak' czyli nie wliczajac oplat stalych,
    abonamentow i innych wynalazkow wystarczy zniesc akcyze w okreslonych
    godzinach poza szczytem i zaraz wychodzi tyle ile podali

    oczywiscie u nas nie bedzie tak prosto, na bank bedzie trzeba zawrzec
    nowa umowe, zadeklarowac w izbie skarbowej zuzycie do celow ogrzewania
    gospodarstwa domowego, dolaczyc fakture za piec akumulacyjny a kontrole
    z us beda chodzily z temometrami po terenach przylegajacych do
    przedsiebiorstw z nocnymi zmianami...

  • 19. Data: 2016-12-12 21:49:35
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    domow i mieszkan i co budujace koszt kilowatogodziny to ok 20 groszy. Chcieli by ja
    wprowadzic przed sezonem grzewczym w przyszlym roku.

    Zasadnicze pytanie:
    20 groszy ze wszystkimi podczepionymi pod energię skłądnikami (przesył,
    opłata taka, sraka) czy tylko za "gołą" energię.
    Teraz mam w nocnej taryfie 24 grosze, więc obniżka do 20 to szału nie ma.
    Jacek

  • 20. Data: 2016-12-12 21:56:02
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    Mowili ze prad do celow grzewczych w gospodarstwach domowych nie bedzie obciazony

    czyli dopłacą do niego inni. Skoro inny bedzie obciążony. pewnie zresztą
    większymi niż do tej pory. Czyli znowu populistyczne rozdawnictwo

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?