  • 1. Data: 2009-06-24 16:27:46
    Temat: Nadproże
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Jakie zbrojenie nalezy zastosowac do nadproży nad otworem okiennym 160cm?

  • 2. Data: 2009-06-24 16:37:01
    Temat: Re: Nadproże
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 18:27:46 +0200, Piotr Maksymowicz napisał(a):

    > Jakie zbrojenie nalezy zastosowac do nadproży nad otworem okiennym 160cm?

    Stalowe.

    A tak poważniej - to kup nadproża typu L, zaszaluj, zaizoluj i lej

    T.

  • 3. Data: 2009-06-24 16:47:56
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w wiadomości

    > Stalowe.
    >
    > A tak poważniej - to kup nadproża typu L, zaszaluj, zaizoluj i lej
    >
    > T.

    Ok. A ile stali i jakiej wrzuca sie do nadproza betonowego?

  • 4. Data: 2009-06-24 17:46:49
    Temat: Re: Nadpro??
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Ok. A ile stali i jakiej wrzuca sie do nadproza betonowego?

    Wolisz pytac na grupie ludzi, ktorzy nie maja pojecia o twojej
    konkretnej sytuacji, a na budowie znaja sie zwykle z wlasnych
    doswiadczen tylko, czy dac pare groszy konstruktorowi, zeby to policzyl
    i dal ci wszystko ladnie wyrysowane?

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 5. Data: 2009-06-24 22:49:45
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w wiadomości

    > Ok. A ile stali i jakiej wrzuca sie do nadproza betonowego?

    dokladnie tyle ile ci wyliczyl konstruktor, ewentualnie kier. bud. jesli nie
    masz tego w projekcie
    w koncu on odpowiada za to swoim OC i uprawnieniami

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 6. Data: 2009-06-25 06:16:52
    Od: "Mirek" <m...@w...pl>

    > Jakie zbrojenie nalezy zastosowac do nadproży nad otworem okiennym 160cm?

    ja bym wrzucił 4 pręty 12mm, rozmiar strzemion zależny od grubości muru,
    rozstaw do 1/5 długości co 15 cm potem co 30 cm, i tak żeby minimum 20 cm
    zaszło na mur.

    mirek

  • 7. Data: 2009-06-25 13:55:04
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ok. A ile stali i jakiej wrzuca sie do nadproza betonowego?

    3-4 pręty dołłem i i 2 pręty górą jeżeli niżesz niż 50cm. Strzemiona co 30 w
    świetle i w okolicach podpór zagęszczone. Musi zachodzić po 25-30cm nad
    każdą z podpór.

  • 8. Data: 2009-06-25 17:02:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    >>

    > 3-4 pręty dołłem i i 2 pręty górą jeżeli niżesz niż 50cm. Strzemiona
    > co 30 w świetle i w okolicach podpór zagęszczone. Musi zachodzić po

    jakie pręty?

    zakładam ze żebrówka przynajmnie d=20mm a strzemiona tak z d=15mm, beton B30

    i ty masz takie nadproża przy wszystkich otworach okiennych? :)

    kurna składy stali nieźle na tobei zarobiły :)

    jak masz zbrojone stropy

  • 9. Data: 2009-06-25 19:15:08
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > jak masz zbrojone stropy

    Nie słuchajcie go to wykonawca :-)

    zazbrój jak napisałem. Przynajmniej ci nie zacznie siadać nadproże
    utrudniająć zamykanie okna.

  • 10. Data: 2009-06-25 19:59:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nie słuchajcie go to wykonawca :-)
    >
    > zazbrój jak napisałem. Przynajmniej ci nie zacznie siadać nadproże
    > utrudniająć zamykanie okna.

    nie słuchajcie go to jest idio... kompletny ignorant.

    proponuje wam wykonanie belek żelbetowych które mogłyby przenosić obciążenia
    od czołgów jako nadproży.

    kiki - ile warstw pustaka masz miedzy tym nadprożem a wieńcem?