  • 101. Data: 2013-01-06 17:54:16
    Temat: Re: Nowe obowiązki związane z ustawą śmieciową ;) - zaczyna się
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 5 stycznia 2013 23:18:04 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Chiny to wyjatek. Maja wlasna komune, nie jakas importowana. A, ze
    >
    > gospodarka u nich jest jak najbardziej rynkowa to swiadczy o tym ich rozwoj.
    >
    > Po prostu potrafia produkowac tanio i kupuje to caly swiat. Dlaczego to juz
    >
    > inny temat.

    Chyba też produkuja poniżej kosztów.
    Weźmy taka najzwyklejszą wiertarkę- u nas na polce sklepowej kosztuje w przeliczeniu
    10$.
    Odliczmy zysk sklepu, importera, koszt transportu itp to wychodzi że chińska fabryka
    sprzedała ja za pewnie 2$. A to nie plastykowy krasnal tylko urządzenie mechaniczne,
    silnik, przekładnia, z ćwierc kilo miedzi tam jest itp. Nie wiem jak oni to robią.
    ostatnio jakieś drobne elektronikę i inne gadżety bezpośrednio z Chin kupuję. Dostawa
    wliczona w cene a cena taka ze naprawdę nie wiem jak to możliwe. Zamawiam w chińskim
    sklepie i tydzień góra półtora przesyłka jest u mnie.

  • 102. Data: 2013-01-06 17:56:53
    Od: <news>

    Użytkownik "Maniek4" napisał:
    > Skoro to ropa to wlej sobie do baku. A jak to zrobisz wrzuc
    > na YT zebysmy pomysleli, ze juz wytrzezwiales. :-)

    Asfaltu też sobie do baku nie leje i co z tego?
    Jeszcze coś mundrego masz do powiedzenia?

  • 103. Data: 2013-01-06 17:57:54
    Temat: Re: Nowe obowi?zki zwi?zane z ustaw? ?mieciow? ;) - zaczyna sie
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 06 Jan 2013 17:45:03 +0100 osobnik zwany 4CX250
    napisał:

    > U?ytkownik "masti" <g...@t...hell> napisa? w wiadomo?ci

    > No i sie mylisz bo Gierka to ja pamietam osobi?cie.

    > No to ty sie popisa?e? znajomo?ci?. Wtedy nie by?o po?redników a fabryki
    > w wiekszo?ci mia?y swój w?asny system rosprowadzania towarów. WyobraOE
    > sobie ?e kupuj?c ksi??ke albo szafe czy telewizor na opakowaniu albo
    > metce by?a cena fabryczna w fabryce nabita i w tej cenie sie to

    to ty zwykły komunista jesteś nie Korwinowiec

    > kupowa?o. No ale sk?d ty mo?esz o tym wiedzieae dziecko epoki tuska które
    > dopiero co ukonczy?o szko?e.

    ROTFL, szkołę to moje dzieci skończyły

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 104. Data: 2013-01-06 17:59:09
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 06 Jan 2013 17:41:05 +0100 osobnik zwany 4CX250
    napisał:

    > U?ytkownik "masti" <g...@t...hell> napisa? w wiadomo?ci

    > Nic nie widze. Cokolwiek jest nowego to albo prywatne przedsiewziecia
    > (nie liczy sie) albo ze ?rodków unijnych. Wska? mi wiec ty bo ja nie
    > widze.

    jak widać nie wiesz, że "ze środków unijnych" to oznacza, że unia dopłaca
    a nie finansuje całkowicie

  • 105. Data: 2013-01-06 18:01:58
    Od: <news>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" napisał:
    > Przede wszystkim temperatura ok. 1000C + dopalanie spalin.
    > Masz takie warunki w swoim piecu?

    oczywiście ze mam, każdy piec takie ma, nawet stare:)

    > Jeśli nie rozróżniasz produktów wytworzonych z ropy od samej
    > ropy, to chylę czoła przed rozmiarem ignorancji. Zaś spalanie
    > nieprzetworzonej ropy też nie jest specjalnie dobrym pomysłem.

    Ja bardzo dobrze to rozróżniam i wiem ze tej ropy w butelce jest mniej niż w
    ropie, więc szkodliwych substancji po jej spaleniu też, a jakoś nie
    protestujesz przeciwko jeździe samochodem, produkcją asfaltu, nawozów,
    lekarstw:)

    > Śladowe ilości w porównaniu do tego, co możesz wyprodukować
    > bezmyślnym paleniem śmieci.

    hahahaha gdzieś to wyczytał?

  • 106. Data: 2013-01-06 18:03:46
    Od: <news>

    Użytkownik "Adams" napisał:
    > "Z badań wynika, że głównym źródłem emisji dioksyn do atmosfery
    > są pożary lasów. Szacuje się, że w wyniku pożarów w samych
    > lasach Ameryki Północnej do atmosfery dostaje się około 100 kg
    > dioksyny rocznie."

    Oh aleś ty boski o Adamie i jaki mundry:)

  • 107. Data: 2013-01-06 18:58:23
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >Chyba też produkuja poniżej kosztów.
    >Weźmy taka najzwyklejszą wiertarkę- u nas na polce sklepowej kosztuje w
    >przeliczeniu 10$.

    Raz, ze potrafia wyprodukowac tanio, dwa, ze jest cos takiego jak kurs
    walutowy.Chiny nie maja uwolnionego kursu juana, utrzymuja celowo
    nienaturalnie niski przelicznik wobec reszty walut. Skutkuje to tym, ze jak
    cos w ich walucie jest stosunkowo drogie, to wartosc wyrazona w dolarach
    jest niska, bo juanow za jednego dolara kupi sie duzo. Taki matrix troche,
    ale celowy.

    Pozdro.. TK

  • 108. Data: 2013-01-06 19:08:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    4CX250 wrote:

> [...]
    > 50mld $. W IV RP za 300mld $ wybudowano 1/1000 tego co Gierkowi się
    > udało.
    >
    > A właśnie że Solidarność. Dlaczego nikt dzisiaj nie strajkuje z
    > powodu że śmieci poszły 500% w górę podczas gdy wtedy o 20 gr wyszli
    > na ulice? Otwórz ty oczy. W czyim interesie były te strajki i komu
    > przyniosły realne korzyści.
    > Jeden przykład kraju. W Chinach też były książeczki czerwone i jeszcze
    > większy zamordyzm niż u nas i cała ekonomia stała i stoi do góry
    > nogami. Są dzisiaj potęgą. Może nie militarną ale siedzą u nich w

    jezu chłopie ale pierdolisz... wybacz ale inaczej tego nie można nazwać...

    Ludzie nie protestują w gruncie rzeczy żyją całkiem dobrze, sporo lepiej niż
    za komuny.

    Zauważ że problemem komuny były braki towarów, nawet jak miałeś za co kupić
    to i tak nie miałeś czego kupić. A jak już coś było to była to tandeta,
    cholerna tandeta. Gierek nabrał kredytów których nie był w żaden sposób w
    stanie spłacić. Brał kredyty znacznie powyżej zdolności kredytowej państwa,
    spora część tej forsa została przeżarta.

    Zgadza sie trochę też zbudowano i bogu dzięki ale wartość tego nie była
    jakoś kosmicznie wielka.

    Ile to warte okazało sie post faktum.

    Choćby słynna autostrada... kraków katowice, którą praktycznie wybudowano
    od nowa :)

    pomijajac że prowadziła z nikod do nikąd :)

  • 109. Data: 2013-01-06 19:13:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > gospodarka u nich jest jak najbardziej rynkowa to swiadczy o tym ich
    > rozwoj. Po prostu potrafia produkowac tanio i kupuje to caly swiat.

    Chiny to przykład gdy władze komunistycznego państwa zamieniły to państwo na
    prywatny folwark.

    ktoś napisał że Chiny to wielka korporacja a parta (władze najwyższe) to
    swoisty zarząd tego burdelu).

    Chiny były bardzo konkurencyjne bo mogły na początku korzystać z praktycznie
    niewolniczej pracy swoich obywateli, ale ten okres sie już kończy. Powoli
    rośnie klasa średnia, powoli nawet najbiedniejsi zaczynają mieć świadomość
    że sa wykorzystywanie.

    Płace rosną... oczekiwania obywateli też...

    albo partia abędzie musiała luzowac albo sie całość rypnie.

    Podobny proces zaszedł w Rosji tylko ze tam rządzili bandyci i państwo
    zawłaszczyła klasa bandycka.

  • 110. Data: 2013-01-06 19:16:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 stycznia 2013 18:58:23 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]

    > jest niska, bo juanow za jednego dolara kupi sie duzo. Taki matrix troche,

    Prędzej czy później będzie "sprawdzam". Tylko że niekoniecznie Chiny wyjda z tego bez
    gaci;)