  • 311. Data: 2013-01-11 13:37:43
    Temat: Re: Nowe obowi?zki zwi?zane z ustaw? ?mieciow? ;) - zaczyna sie
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    "Tymczasem społeczeństwo polskie zdążyło już się przyzwyczaić do wzrostu
    poziomu życia, stałego wzrostu płac oraz stałych cen."

    No i wszystko wiadomo. Tylko dlaczego dzisiaj nikt nie strajkuje gdy co roku
    fundują nam podwyżki energii po kilkanaście procent, podatków od gruntu po
    kilkaset procent i wody ścieków i śmieci po kilkadziesiąt i kilkaset.
    No tak. Gęby zatkane mamy paszportami.

    Marek

  • 312. Data: 2013-01-11 14:32:07
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Maniek sam żeś wytykał że problemem poważnym było nie podnoszonie cen i
    > sprzedawano po zaniżonych, czyli rozdawnictwo.
    > To w końcu określ się mieli podnosić, czy nie mieli podnosić. Czy słusznie
    > strajkowano czy nie?

    Nie lap mnie za slowka tylko ogarnij dziedzine szerzej niz jedne podwyzki,
    bo te nie biora sie z niczego.
    Podwyzki ktore chciano wprowadzic byly skutkiem zlej polityki wczesniej i
    byly pierwszym sygnalem chylenia sie slonia na glinianych nogach. Tej
    gospodarki o ktorej kogutek pisze, ze byla wysoko notowana. Ty piszesz, ze
    za gierka bylo git, a rok '76 ro gierek jak nie wiem co i podwyzki jak nie
    wiem co i to znacznie wczesniej niz solidarnosc.
    Teraz co do podwyzek, widzisz temat jest dosc prosty. W skrocie chciano
    nadrobic kwotowo to co spierdzielono przez lata w calej gospodarce, dzieki
    podniesieniu cen zywnosci. Innymi slowy zbierano na rate kredytu, a jeszcze
    inaczej chcieli odebrac ludziom to co im rozdano za darmo. Ktos obudzil sie
    z reka w nocniku, ze kasa sie konczy, kredyty trzeba splacac, to co, to
    podniesiemy miecho, a tu zonk. Lud sie zbuntowal.
    Odpowiedz na Twoje pytanie czy mieli podnosic czy nie nie jest prosta. Wtedy
    na szybko pewnie nie mieli wyjscia, ale w takim razie gdzie podzial sie ten
    Gierka raj ktory wspominasz z utesknieniem? Ty widzisz podwyzki i strajki, a
    prawda jest zupelnie inna. Po kiego prowadzono polityke przerostu
    zatrudnienia? Czemu nikt nie liczyl kosztow nabiezaco? Czemu chciano dotowac
    dalej produkcje z podwyzek cen zywnosci, bo o jakiejs restrukturyzacji nie
    bylo mowy. Trzeba by ludzi zwolnic i ujawnic bezrobocie. No ale jak?
    Bezrobocie to przeciez ten zly kapitalizm, socjalizm to raj.

    Pozdro.. TK

  • 313. Data: 2013-01-11 14:41:08
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > "Tymczasem społeczeństwo polskie zdążyło już się przyzwyczaić do wzrostu
    > poziomu życia, stałego wzrostu płac oraz stałych cen."
    >
    > No i wszystko wiadomo.

    Nie wiem co wiadomo, bo nic odkrywczego tu nie ma. Ten sam etap przejda
    Chiny, pozniej Indie i kto tam w kolejce. Ludzie chca zyc na wysokim
    poziomie, to przeciez oczywiste.

> [...]
    > energii po kilkanaście procent, podatków od gruntu po kilkaset procent i
    > wody ścieków i śmieci po kilkadziesiąt i kilkaset.

    Ja chyba gdzies indziej zyje. Nie widze podwyzek podatkow od gruntu o
    kilkaset procent, energii o kilkanascie co rok tez nie.
    Ale wiesz? Tak wlasnie dziala gospodarka, ze jak drozeje jeden skladnik to
    przenoszone jest to na na koszty ogolne, slowem inaczej a moze odwrotnie jak
    za Gierka. Dzieki biezacym podwyzkom i obnizkom sytuacja wlasnie jest
    normalna. Koszty policzone i przeniesione na cene finalna, co w tym
    dziwnego? Wazne zeby za tym podazaly zarobki, a nawet wyprzedzaly podwyzki.
    Nie ma innej drogi jak uwzglednianie wszystkich czynnikow, tak wlasnie
    dziala gospodarka. Pomijajac podnoszenie podatkow i innych durnot z tym
    zwiazanych.

    Pozdro.. TK

  • 314. Data: 2013-01-11 18:02:56
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 11 Jan 2013 08:15:56 +0100 osobnik zwany 4CX250
    napisał:

    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com... W dniu

    > Ja cały czas piszę, że Solidarnośc powołała do życia finansjera
    > żydowska, a pretekstem do strajków była podwyżka cen cukru o 20gr

    lecz się na nogi

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?