  • 381. Data: 2021-06-30 12:51:30
    Temat: Re: Nowy ładPIS: dom do 70 m2 bez pozwoleniai kierownika budowy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 30 czerwca 2021 o 12:12:23 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Najwięcej wody idzie na wytwarzanie żywności.
    > Czyli na rolnictwo.
    > To są niewyobrażalne ilości wody.
    >

    > -----
    Statystycznie na ziemi na jednego człowieka przypadaja ok 22 kilogramy zjedzonych ryb
    i innych ślimaków różnych żyjących w rzekach, morzach, oceanach, stawach itd. Te 22
    kilogramy wymagają niewyobrażalnych ilości wody. Przestań pić słona wode bo już od
    niej pierdolca dostałeś.

  • 382. Data: 2021-06-30 12:54:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 30 czerwca 2021 o 12:15:00 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Retencją.
    > Małą, średnią i dużą.
    >

    > -----
    2/3 powierzchni Ziemi to woda. Jak chcesz wykopać dziurę w wodzie żeby w niej wodę
    przechować.

  • 383. Data: 2021-06-30 20:36:32
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    >>> izolacyjnych. Tak wiem zaraz jakiś baran wyskoczy z ceną pustaków
    > Uważasz że tanie budownictwo to zła idea? Pewno tak bo jak wieśniacy mieli by się
    dowartościować jak by nie potrafili się przechwalać za ile dom postawili. Jak masz
    coś do domów z pustaków styropianowych to napisz. Na logikę to po co budować domy z
    pustaków żeby je dodatkowo ocieplać jeśli można zbudować takie same domy z
    ocieplenia. Niby dom szkieletowy to załatwia ale tam pierdolenie z budowaniem
    szkieletu. Przy domach styropianowych ustawia się wszystkie ściany i przeznaczone na
    słupy przestrzenie zalewa się betonem. Z technicznego i kosztowego punktu widzenia
    technologia praktycznie nie do pobicia.

    W żadnym przypadku nie jesteś kreatywny i nie masz najmniejszego pojęcia
    o budownictwie, dlatego piszesz głupoty.

    Obecnie 1m3 styropianu kosztuje 270-320zł

    Aby zbudować ścianę nośną, musisz użyć bloczki styropianowe o grubości
    przynajmniej 25cm i wyciąć w nich otwory na beton i pręty zbrojeniowe.
    Zatem ok. 40% tego styropianu stanowi odpad, którego bardzo trudno jest
    się pozbyć i trzeba jeszcze zapłacić za jego utylizację. Ale pomińmy to,
    bo człowiek kreatywny zapewne coś wymyśli, aby to spożytkować, a przy
    tym się jeszcze narobi jak głupi. Z takiego bloczka styropianowego
    pozostaje ok. 10-12cm warstwy izolacyjnej.

    Zatem koszt 1m2 styropianu o grubości 25cm to ok. 70-80zł.

    Budując z bloczków gazobetonowych zużyjesz 7 bloczków w cenie po 8-9zł
    co daje koszt 60-70zł za 1m2 ściany. Taką ścianę ocieplisz warstwą
    5-10cm styropianu co daje koszt łączny tj. bloczków, styropianu z klejem
    do styropianu poniżej 100zł/m2

    Ale sam bloczek gazowo-betonowy jest dość dobrym izolatorem ciepła.
    Izolacyjność takiego bloczka jest ok. 2-3 krotnie mniejsza od
    styropianu. Czyli budując ścianę o grubości 25cm z bloczków
    gazobetonowych masz ocieplenie jak byś użył 7-12cm styropianu. Zatem,
    aby uzyskać taką samą izolacyjność jak w przypadku budowy ścian ze
    styropianu zalewanego betonem to tak naprawdę nawet nie musimy docieplać
    takiej ściany, bo bloczek 25cm z gazobetonu będzie tak samo izolował jak
    Twój podziurawiony styropian z betonem w środku.

    Aby wykonać ścianę z bloczków styropianowych, potrzebny jest jeszcze
    beton i zbrojenie. Koszt 1m3 betonu to ok. 200-250zł. Aby wypełnić taki
    bloczek styropianowy potrzeba ok. 0,1m3 betonu na 1m2 ściany, co daje
    nam dodatkowy koszt betonu 20-25zł za 1m2

    Do tego pręty zbrojeniowe - załóżmy, że dajemy 4 pręty fi 8-10mm po 1m
    tworząc kratownicę. Koszt takich prętów to ok. 15-25zł.

    Czyli łączny koszt wykonania ścian:

    Z gazobetonu + docieplenie styropianem 10cm to ok. 100zł/m2

    Twoja inwencja twórcza - to koszt 105-130zł i do tego w ch....j roboty.

    Od środka na bloczek gazobetonowy kładziesz tynk maszynowy.

    Na styropian możesz tylko położyć siatkę + klej, a meble będziesz
    wieszał na stojakach lub przykleisz do tego styropianu płytę
    gipsowo-kartonową, której koszt jest prawie 2 krotnie wyższy niż
    wykonania tynku. Aby można było zawiesić meble na takiej ścianie
    styropianowej to płyta gipsowo-kartonowa musi być klejona do tego
    styropianu na całej powierzchni.

    Jak więc widać, masz dobre chęci, ale brak Ci wiedzy w tym zakresie.

    Tak się składa, że miałem okazję wykonywać instalacje zarówno w domach z
    gazobetonu jak i z bloczków styropianowych zalewanych betonem i znam
    bardzo dobrze technologie budowy jednych i drugich. Budowanie z bloczków
    styropianowych jest o wiele droższe i bardziej pracochłonne, bo pręty
    zbrojeniowe muszą być odpowiednio obsadzone i powiązane, aby się nie
    poprzesuwały przy zalewaniu. Niestety te czynności jakoś w każdym z
    filmów promujących bloczki styropianowe skrzętnie są pomijane, ale można
    obejrzeć prywatne budowy, aby się przekonać ile z tym pierdzielenia.

    Poza tym kup sobie bloczek styropianu i spróbuj go powycinać tworząc
    odpowiednie kanały na beton.

    Weź też pod uwagę, że bloczki muszą mieć odpowiednie zazębienia, aby się
    nie rozjechały w trakcie zalewania betonem.

    W porównaniu do takiego styropianu budowa z bloczków gazobetonowych to
    prościzna i ekipa 2 osób taki parterowy dom 70m2 postawi (oczywiście
    tylko ściany) w 2-3 dniówki.

  • 384. Data: 2021-06-30 21:21:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Ja nie twierdzę ze wszyscy siedzą po nocy po piwnicach i wycinają pustaki ze
    styropianu. Zasugerowałem że jest taka możliwość i że szkoda że nie jest taka metoda
    powszechnie stosowana. Dom 100 metrów ma że 120m? ścian. Jak odjąć okna, drzwi to
    zostanie ze sto metrów. Ocieplenie że styropianu o grubosci 33 cm będzie dobrze czy
    za mało? Jeśli dobrze to na ściany potrzeba styropianu za 6500.

    Zejdź na ziemię, bo zbyt mocno Cię ponosi fantazja.

    120m2 ściany z bloczków 33cm to masz ok. 40m3 Powiedzmy, że 5m3 zejdzie
    na okna i drzwi. To pozostaje 35m3 przy obecnej cenie 270-320zł za m3
    styropianu daje koszt 9,5 do ponad 11 tysięcy.

    Przy czym liczę styropian fasadowy EPS80 ten najtańszy i najsłabszy
    mechanicznie.

    Na wykonanie szalunku traconego potrzebny byłby lepszy, twardszy, a to
    już cena rzędu ponad 400zł za m3

    > Ale tylko wtedy jak ktoś sam albo jakimś swoim pracownikiem styropianowe kształtki
    zrobi.

    A ci pracownicy będą to robili za darmo?

    Nawet sobie nie zdajesz sprawy ile pierdzielenia jest przy wycinaniu
    styropianu.

    > Raptem na taki dom jak w przykładzie potrzeba że 120 kształtek każda po 1m?.
    Opierdalajc się jedna osoba mająca odpowiednie narzędzia zrobi to w dwa dni.

    Samo wycinanie styropianu zajmie sporo czasu, przy założeniu, że ludzie
    będą mieć odpowiednie narzędzia, a te do tanich nie należą. Zobacz sobie
    ile kosztują boniarki i gilotyny do styropianu.

    Tak się składa, że niedawno robiłem swojemu chrześniakowi podłogówki.
    Robiły nas 4 osoby. O ile samo rozłożenie ogrzewania podłogowego zajęło
    nam niecałe 3 dniówki o tyle układanie styropianu zajęło nam prawie 3
    tygodnie pracy w 3-4 osoby codziennie po ok. 10 godzin przez 6 dni w
    tygodniu.  Wszystko przez to, że gość, który rozpoczął tę budowę, a
    następnie sprzedał dom, układał wszystkie instalacje niezgodnie ze
    sztuką. Rury i peszle z przewodami elektrycznymi poukładane były na
    chudziaku w cały świat. Na skróty i w dodatku w wielu miejscach się
    krzyżowały w wielu warstwach. Przez to było masę roboty w żłobieniu
    rowków w płytach. Oczywiście żłobiliśmy boniarkami. Przy czym żłobiło
    się tylko na powierzchni płyt styropianowych, a nie w całej ich bryle w
    3 wymiarach.

    Ty natomiast będziesz musiał żłobić w 3 wymiarach, a nie w 2

    Gdyby przyszło zapłacić takiej ekipie jaka robiła u chrześniaka po
    25-30zł za godzinę (bo takie obecnie są stawiki na budowach) to masz
    średnio (3,5 osoby na budowie) i łącznie 630 roboczogodzin.

    Daje nam to koszt ok. 15-19 tysięcy złotych za samo wycinanie i
    układanie styropianu. Nawet jak byś dorwał frajerów i zapłacił im po
    10zł za godzinę to masz koszt 6300zł.

    Widać, że kompletnie nie masz pojęcia o czym piszesz.

    > Postawienie to chwila moment.

    Pod warunkiem, że masz już powycinane bloczki i cały, pełny system.

    > Żadne rusztowanie nie jest potrzebne. Najwyższa warstwę można z krzesełka ułożyć.
    Potem gruszką i z metr sześcienny betonu. Albo samemu ukręcić 10 niedużych
    betoniarek. Widzisz w tym co napisałem coś niemożliwego do zrobienia?

    Pokaż wszystkim jak się to robi, bo póki co to tylko teoretyzujesz.

    > To dlaczego nie budują ze styropianu. Budują ale nie wpadli że pustaki trzeba robić
    samemu.oryginalne pustaki zwane również szalunkiem traconym są kilka razy droższe za
    jednostkę powierzchni ścian. Styropian jeśli nie są to bloki 2 metry na 2 metry na 10
    metrów jest drogi w produkcji. Wolny proces produkcyjny powoduje że ceny spienianych
    w formach pustaków są wysokie. Styropianowy pustak nie musi mieć żadnych parametrów
    wytrzymałościowych. On ma byc. Najgorszy czyli najlżejszy miękki styropian będzie
    lepszy od droższego twardszego.

    Jesteś w błędzie, bo nie wiesz co to jest wyporność i jaki nacisk
    potrafi stworzyć beton, którym się zalewa te pustaki.

    Poza tym napisz jak i czym byś wycinał te otwory w tym styropianie.

    > Więcej w nim powietrza będzie i lepiej będzie izolował. Widziałeś kiedyś cud że
    surowe ściany z ociepleniem na dom 100 metrów z robocizna mogą kosztowac mniej niż 10
    tysięcy. Znam dwie osoby a raczej rodziny co mają romans pustaków styropianowych. Są
    bardzo zadowolone. Jeden ma elektryczna podłogowke. Drugi ma najtańsze grzejniki
    elektryczne z marketu. Konwektory zamocowane na ścianach. Domy są praktycznie pasywne
    co przekłada się na bardzo niskie koszty eksploaacji, zwłaszcza że zainstalowali
    sobie na dachach jak budowali kolektory słoneczne a jak pojawiła się fotowoltaika to
    fotowoltaikę. Obydwaj inzynierowie do tego konstruktorzy. Każdy zapytany dlaczego
    sam nie zrobił pustaków, bo by było taniej , zrobił rybkę. Dlaczego sami ludzie nie
    robią wielu rzeczy a nie tylko styropianowych pustakow. Bo już są na wzór i
    podobieństwo niemca albo innego Amerykanina intelektualnymi i manualnymi betonami.

    Domy pasywne buduje się z każdego rodzaju materiału budowlanego - także
    z ceramiki czy gazobetonu czy też betonu.

  • 385. Data: 2021-06-30 22:05:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 30 czerwca 2021 o 21:21:54 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    >
    > Domy pasywne buduje się z każdego rodzaju materiału budowlanego - także
    > z ceramiki czy gazobetonu czy też betonu.
    Pamiętam jak niedawno dopytywales jak podłączyć zawór elektromagnetyczny do wody. A
    wczoraj stałeś się inżynierem pracującym w dozorze technicznym. Znasz się najlepiej
    na styropianie, kotłach gazowych. O twoim wodnym chlebie z grzeczności nie wspomnę.

  • 386. Data: 2021-06-30 22:38:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    na styropianie, kotłach gazowych. O twoim wodnym chlebie z grzeczności nie wspomnę.

    Jak zwykle emanujesz nonszalanckimi perseweracjami, kiedy zostajesz
    przyłapany na pisaniu skrajnych głupot i niedorzeczności.

  • 387. Data: 2021-06-30 23:53:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 30 czerwca 2021 o 22:38:37 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > Jak zwykle emanujesz nonszalanckimi perseweracjami, kiedy zostajesz
    > przyłapany na pisaniu skrajnych głupot i niedorzeczności.
    Głowa u ciebie radziecka a rozum jak u dziecka.

  • 388. Data: 2021-07-01 06:40:30
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2021-06-30 o 23:53, kanalia Zenek Kapelinder pisze:

> [...]
    na styropianie, kotłach gazowych. O twoim wodnym chlebie z grzeczności nie wspomnę.
    > Głowa u ciebie radziecka a rozum jak u dziecka.

    u ciebie odwrotnie ;-))))

    --
    Runt

  • 389. Data: 2021-07-01 22:39:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 30 czerwca 2021 o 21:21:54 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

    > Tak się składa, że niedawno robiłem swojemu chrześniakowi podłogówki.

    Kolejnej Twojej opowieści dziwnej treści start...
> [...]
    > nam niecałe 3 dniówki o tyle układanie styropianu zajęło nam prawie 3
    > tygodnie pracy w 3-4 osoby codziennie po ok. 10 godzin przez 6 dni w

    To już po raz kolejny przestaje mnie dziwić że inwestorzy pogonili Ciebie.
    Układanie styro na posadzce 50 roboczodnioeek czy tam 600 godzin
    ?
    Chcesz ilością głupoty przebić wątek o wodnym chlebie?
    Nie tak dawno blazniles się o tym rzekomym domu chrześniaka w temacie PC i fv i Myjek
    Ciebie prostował ale tutaj to przesadziłeś ostro po raz kolejny

  • 390. Data: 2021-07-01 22:45:03
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    Myjek Ciebie prostował ale tutaj to przesadziłeś ostro po raz kolejny

    Buduj tym tempem chrześniakowi dalej to kogutek państwowej emerytury doczeka a Ty
    dopiero biały montaż będziesz planował.