  • 21. Data: 2017-05-31 13:05:09
    Temat: Re: Nowy licznik elektroniczny jednokierunkowy - jak zadziała przy wpuszczaniu energii z drugiej strony?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 31 maja 2017 12:51:52 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Dlaczego tylko połowę? Mógłby teoretycznie zoszczędzić wszystko oprócz
    > opłat abonamentowych i dodatków specjalnych....

    Napisał że koszt ok 25tys i zwrot w 8-10lat
    Więc wyliczył Sobie że rocznie zyska ok 2500zł
    A to jest pewnie połowa kosztów prądu u Liściastego

  • 22. Data: 2017-05-31 13:11:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    > Dlaczego tylko połowę? Mógłby teoretycznie zoszczędzić wszystko oprócz
    > opłat abonamentowych i dodatków specjalnych....

    Szacuję że dom Liściastego zużywa rocznie ok 8000 kWh(5tys pln)
    Z symulatora IKEA wychodzi że przyjmują oni zysk ok 100kWh z m2 rocznie
    Czyli aby zaoszczędzić wszystko musiałby mieć z 80m2 tych paneli

  • 23. Data: 2017-05-31 14:29:29
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 31 maja 2017 12:52:47 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Na którejś ze stron pisali, że tak niewielkie odchylenie od optimum nie
    > opłaca się kompensować.

    tyle słońca pada na 1m2 panelu (wyliczenia własne dla okolic wrocławia)
    kąt;energia [kWh] bez uwzgledniania zacienienia
    5;1014
    10;1030
    15;1041
    20;1046
    25;1046
    30;1041
    35;1030
    40;1014
    45;993
    50;967
    55;937
    60;902
    65;863

    minus sprawnosc paneli, minus straty na przesyle, minus sprawnosc inwertera razy
    powierzchnia.
    35m2 x 1014 x 0.15 x 0.9 x 0.9 = 4312 kWh

    przy cenie pradu 0,55zł/kWh wychodzi 2370zł rocznie oszczędnosci jesli nic sie nie
    zmarnuje, co jest mało prawdopodobne, bo latem wziąć 5kW w dzień sie nie za bardzo
    da. Trzebaby magazynować - ale to już inaczej sie liczy.

    Ale przynajmniej widac z powyższego ze kąt ma być taki jak dach.

    b.

  • 24. Data: 2017-05-31 14:55:02
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 31 maja 2017 12:42:08 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    > To razem ok 5tys rocznie na dzisiaj do elektrowni przelewasz
    > Szacujesz że połowę z tego zaoszczędzisz dzięki ogniwom?

    Nie mam pojęcia ile tego wyjdzie w praktyce. Za ogrzewanie zejdę raczej
    w okolice 1500-1600. A 3 tys. rocznie za energię do chałupy? To chyba
    trochę dużo? W mieszkaniu płaciłem 100-130 zeta, w domu pewnie będzie
    więcej, ale chyba nie aż tak dużo więcej?

    Zobaczę po pełnym roku jak to się zbilansuje.

    L.

  • 25. Data: 2017-05-31 15:02:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 31 maja 2017 14:55:03 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    > W mieszkaniu płaciłem 100-130 zeta, w domu pewnie będzie
    > więcej, ale chyba nie aż tak dużo więcej?

    U mnie od kilku lat miesiąc w miesiąc 220-250zł
    W połowie kwietnia zmieniłem G11 na G12W to szacuję że bliżej 200 albo i trochę
    poniżej 200zł zejdę
    Nie tak dawno Maniek wątek o koszty energii zakładał i chyba innym podobnie
    wychodziło

    > Zobaczę po pełnym roku jak to się zbilansuje.

    Zużycie od początku miesiąc w miesiąc 350-370kWh
    Pralka zmywarka, indukcja, piekarnik itp

  • 26. Data: 2017-05-31 15:23:16
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 31 maja 2017 09:59:07 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Własnie - odkąd IKEA się za to wzięła i promują to dla mas to myślę, że
    > cena w ciągu najbliższych kilku lat spadnie kilkukrotnie :) IMO warto
    > poczekać.

    Kilkukrotnie to BARDZO wątpię, i tak teraz marudzą, że jest nadprodukcja
    paneli i rentowność im spada na pysk. Może stanieje o kilka-kilkanaście
    procent, ale nie bardziej. Chyba, że perowskity jakoś zaskoczą albo
    inna cud-technologia.

    L.

  • 27. Data: 2017-05-31 15:29:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 31 maja 2017 15:02:46 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Zużycie od początku miesiąc w miesiąc 350-370kWh
    > Pralka zmywarka, indukcja, piekarnik itp

    Czyli jakieś 4200-4500 kWh rocznie, sporawo kurde :>
    Myślałem że ciut mniej wyjdzie tych ogólnych prądów.

    Ale byłem wczoraj u jednego ludka kilka wiosek obok,
    ma zamontowane 7kW mocy. Przyszedłem do niego popatrzeć z bliska
    na mocowania, prowadzenie przewodów i inne duperele. Pytam
    jak tam z bilansem, mówi że musi dorzucić jeszcze raz tyle.
    Strzeliłem karpika, okazało się że gość grzeje czystym prądem
    4-kondygnacyjną chałupę, która nawet nie wygląda na odrobinę
    energooszczędną :P Jaja jak berety.

    L.

  • 28. Data: 2017-05-31 15:31:40
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-05-31 o 15:23, Lisciasty pisze:

> [...]
    > paneli i rentowność im spada na pysk. Może stanieje o kilka-kilkanaście
    > procent, ale nie bardziej. Chyba, że perowskity jakoś zaskoczą albo

    Przy najbliższej przekładce dachu, pewnie będą już dostępne w PL
    dachówki od tesli. Może wtedy będzie 'za darmo' :)

    --
    Pete

  • 29. Data: 2017-05-31 16:34:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 31 maja 2017 15:31:41 UTC+2 użytkownik Pete napisał:
    > Przy najbliższej przekładce dachu, pewnie będą już dostępne w PL
    > dachówki od tesli. Może wtedy będzie 'za darmo' :)

    Ktoś tam już macał ekonomicznie te dachówki, ponoć nawet z sutym
    stanowym benefitem słabo się opłacają. Ot szpan dla bogatych póki co,
    przynajmniej porównując do normalnych paneli. Ale może jak toto stanieje...

    L.

  • 30. Data: 2017-05-31 18:42:57
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-05-31 o 14:55, Lisciasty pisze:

    > Nie mam pojęcia ile tego wyjdzie w praktyce. Za ogrzewanie zejdę raczej
    > w okolice 1500-1600. A 3 tys. rocznie za energię do chałupy? To chyba
    > trochę dużo? W mieszkaniu płaciłem 100-130 zeta, w domu pewnie będzie
    Też tak płaciłem jak mieszkałem w bloku.
    > więcej, ale chyba nie aż tak dużo więcej?
    Może być dużo więcej, ja teraz płacę 225zł/m,
    więcej świateł, więcej komputerów, telewizorów, pompy, pompki, piec CO,
    routery, wzm telewizyjne, rozdzielacze i się nazbiera.
    Sam się dziwię że aż tyle, ale aby to zweryfikować musiałbym kupić
    licznik 3F i podpiąć na tablicy na krótko, aby wiedzieć czy to co
    energetyka mierzy to prawda.

    --
    Pozdr
    Janusz