  • 401. Data: 2015-01-04 03:49:54
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 2015-01-04 o 03:46, MK pisze:

    > Nie da się udowodnić nieistnienia czegokolwiek.
    > Ty twierdzisz że istnieje to to udowodnij.

    http://ateistaa.blog.onet.pl/2007/02/20/udowadnianie
    -nieistnienia/

  • 402. Data: 2015-01-04 08:51:04
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-01-04 o 01:04, Maniek4 pisze:

    > Ja nie wiem, ale wielcy uczeni maja generalnie problem z tym faktem.
    > Wy wmawiacie nam ciemnogrod, a sami nie potraficie rozmawiac na
    > poziomie naukowym? No to jak mamy rozmawiac?
    >
    > Pozdro.. TK

    Większość teologów, których poznałem to ludzie aroganccy w twierdzeniach.
    Jedyny dowód na istnienie Boga, którym się posługują to "pytanie skąd
    się wziął wszechświat". Kiedy w kontrze zadaje się im pytanie "a skąd
    się wziął Bóg" kończą się im argumenty i zaczynają się inwektywy: "co ty
    wiesz", "za mało wiesz, żeby to pojąć", czy nawet wręcz "jesteś zbyt
    głupi, żeby to zrozumieć", oczywiście zawsze się stawiając w roli tych,
    którzy wiedzą lepiej, że Bóg istnieje. Tylko nieliczni są na tyle
    inteligentni, że nie starają się wymusić przekonania i mówią zgodnie z
    prawdą: "wiesz to jest kwestia wiary, a ja zbyt mało wiem, żeby próbować
    udowodnić"
    Reasumując: dochodzę do konkluzji, że tak naprawdę KK opiera się na
    dowodzie: "Bóg istnieje naprawdę, a dowodem na to, że Bóg istnieje
    naprawdę jest to, że Bóg naprawdę istnieje"

  • 403. Data: 2015-01-04 09:13:49
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-01-04 o 01:32, Maniek4 pisze:

    > Punkt powstania wszechswiata i to co bylo wczesniej to idealny punkt
    > by wykluczyc Boga.
    > Tym czasem mamy Kopernika zakonnika i wscieklych antykatolikow
    > wmawiajacych nam wierzenia w sredniowiecze. Nie trzeba byc szczegolnie
    > rozwinietym umyslowo by zauwazyc roznice. Mozemy godzinami rozprawiac
    > do dyrdymalach, ale moze zajmimy sie nauka. To ponoc Wasza domena i
    > udowodnijmy brak Boga.
    > chcesz sprobowac nauki?
    >
    > Pozdro.. TK

    A co powiesz na temat skąd się wzięli ludzie?
    Pismo Święte uczy, że stworzył ich Bóg, a pierwszymi ludźmi na Ziemi
    byli Adam i Ewa.
    Tak uczono do póki niejaki Darwin nie stworzył teorii, a szereg
    naukowców nie udowodniło, że człowiek i całe życie na Ziemi do
    aktualnego stanu rzeczy doszło drogą ewolucji.
    KK przez wiele lat walczył z teorią Darwina, ale pod naporem siły
    argumentów naukowych w końcu zaczął akceptować.
    Oczywiście w tej materii KK musiał nieco zmienić swoje przekonania i
    obecnie teologowie w wielkiej łaskawości nie zaprzeczają teorii Darwina,
    stwierdzając ponadto, że Biblii nie należy trozumieć dosłownie.
    Moim zdaniem teologia to nauka kombinowania jak udowadniać, aby zawsze
    było na naszemu.

  • 404. Data: 2015-01-04 09:15:24
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Sek w tym, ze nauka nie udowadnia braku istnienia Boga. Myslalem, ze
    > jestescie lepiej przygotowani. :-)
    > A skoro tak to ide spac.
    >
    > Pozdro.. TK

    Ani też żadna nauka ani teologia nie udowadnia jego istnienia.

  • 405. Data: 2015-01-04 10:35:57
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Ghost wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    >widocznie nie skoro Ciebie nie czyni

    mnie nie czyni, ciebie czyni - sam przyznales

  • 406. Data: 2015-01-04 11:18:19
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Tu wychodzi na wierzch Twoje chamstwo.

    w kontekście tego

    > "radio, które ma ryja".

    pozwala zauważyc ze włączyły się emocje. Zawsze tak bywa w dyskusjach o
    religii, czasem wczeniej, czasem później. Wtedy ja wychodzę, bo zaczyna być
    nie merytorycznie a personalnie.
    Do następnego razu, ja chętne,

    b.

  • 407. Data: 2015-01-04 11:40:12
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-01-04 o 00:21, Maniek4 pisze:

    > Sugerujesz, ze nie mamy prawa krytykowac zla?

    Macie prawo krytykować zło, ale nie doszukiwać się zła tam, gdzie go nie ma.
    To, że Ty popełniasz grzech nie uczestnicząc we mszy nie oznacza, że
    taki sam grzech popełniam ja. Ja po prostu nie mam problemów z wyborem
    czy brak uczestnictwa we mszy jest grzechem czy też nie i nie popełniam
    grzechu nie uczestnicząc.
    Oczywiście to jest tylko jeden przykład, ale tych przykładów jest cała masa.

    > Krotko mowiac, gdyby komuna byla dobra i nieutopijna to trwala by
    > nadal i byla jedynym slusznym porzadkiem. Cos jednak nie wyszlo i tak
    > nie jest. Dlaczego to chetnie wytlumacze. Ekonomia to moj ulubiony konik.

    KK chyli się ku upadkowi i kiedyś w ogóle przestanie istnieć, bo na to
    wskazują statystyki. Z roku na rok jest coraz mniejsza ilość księży,
    mniejsza ilość kleryków, coraz mniejsza ilość wiernych. Czy mam prawo na
    podstawie tego stwierdzić tak jak Ty w sposób autorytatywny, że KK to
    zło, bo się chyli ku upadkowi?
    Dam Ci kolejny przykład. Kiedyś językiem międzynarodowym tak jak obecnie
    j. angielski była łacina. Niestety język ten jest już prawie całkowicie
    na wymarciu. Według Twojego rozumowania był zły.
    Każdego dnia na świecie ginie bezpowrotnie ginie jakiś gatunek fauny czy
    flory. Czy wobec tego one także są złe? Po co więc Katolicy chcą usilnie
    chronić te wymierające gatunki?
    Przecież według Waszego toku rozumowania one są złe.

    > Wybacz, ale to Twoja wiara, bo dokumentow potwierdzajacych to jednak
    > nie ma.

    To nie jest moja wiara, lecz są na to dowody. Tak się składa, że o
    planach przyjaciół zza wschodniej granicy wiedziałem już na kilkanaście
    dni przed wprowadzeniem stanu wojennego, bo mój brat był zawodowym
    wojskowym. Akurat przyjechał na urlop do domu rodzinnego i stan wojenny
    go tu zastał. Opowiadał wtedy o zgrupowaniach wojsk Układu Warszawskiego
    przy polskich granicach. Rodzina mojej bratowej to typowa rodzina
    wojskowa, a jeden z jej wujków był ministrem i pomimo, że były to
    informacje poufne to wiele informacji po rodzinie krążyło. Scenariusz
    stanu wojennego był przygotowany o wiele wcześniej, ponieważ Moskawa
    dała Jaruzelskiemu do zrozumienia, że albo upora się z zamieszkami sam,
    albo powtórzą się Węgry i Czechosłowacja. Przed ogłoszeniem stanu
    wojennego do Polski przylecieli z Moskwy funkcjonariusze ze sztabu sił
    zbrojnych Układu Warszawskiego. Jaka była ich rola tego nikt nie wie, bo
    nie było oficjalnych dokumentów w tej sprawie, tak samo jak nikt nie
    odważył się udokumentować prawdziwej przyczyny ogłoszenia stanu wojennego.
    Faktem jest, że w wielu polskich jednostkach wojskowych pojawiły się
    sojusznicze siły zbrojne. I tak też się stało w jednostce, gdzie służył
    brat. Jednostka ta była jedną z największych w Polsce składnic amunicji.
    Dokumenty?
    Kto wtedy odważyłby się stworzyć dokumenty zawierające poufne rozmowy
    czy nakazy sojuszników?
    Gdzie na samą myśl wielu polskich dygnitarzy robiło w gacie.
    Dokumenty nawet gdyby były to i tak banda oszołomów, która chciała
    powiesić Jaruzelskiego by ich nie dopuściła, twierdząc, że zostały
    sfałszowane.
    Dlatego należy poczekać, aż historia osądzi Jaruzelskiego, a sądzić go
    będą historycy, którzy nie są związani emocjonalnie z żadną z opcji.
    Mówiąc najprościej historycy następnych pokoleń.

    > Pewnie ci ktorzy stracili prace i przesiedzieli kawalek zycia w
    > wiezieniu.

    O czym Ty mówisz?
    Prawdziwego więzienia w Polsce nikt nie przeszedł. Internowani nie byli
    katowani, ani zabijani. Oczywiście znalazło się kilka przypadków
    nadgorliwych funkcjonariuszy debili, którzy się znęcali, ale to były
    przypadki jednostkowe.
    Liczba oficjalnie zabitych i zmarłych w sposób niewyjaśniony w stanie
    wojennym to 122 osoby. W tym byli zastrzeleni oraz zmarli po odniesieniu
    ran w trakcie zamieszek.
    Przeciwnicy stanu wojennego szacują, że osób tych mogło być więcej.
    Ponad 10 tys. osób internowanych.

    Porównaj sobie teraz sytuację na Ukrainie, gdzie nie było Jaruzelskiego.
    Zginęło już ok. 5 tys. ludzi. Kilkanaście tysięcy rannych. Ponad pół
    miliona osób opuściło swoje domy.

    > A nazwy z szacunku nie piszemy bez znieksztalcen i wielka litera? :-)

    Ja wyznaję zasadę Katolików z zapisem Starego Testamentu: "oko za oko,
    ząb za ząb".

    > No wiesz, to zbyt proste. Pedofila tez moze cos ogranicza.

    Pedofilia jest złem w każdej kulturze i każdym wyznaniu.
    Zatem jest to zły przykład.
    Jeżeli już chcesz do czegoś przyrównywać to przyrównuj do wyboru osób
    dojrzałych i świadomych tego co czynią np. homoseksualnych.
    Jako osoba heteroseksualna, oczywiście z odrazą patrzę na
    homoseksualistów, ale uważam, że nie mam prawa ich oceniać, a już na
    pewno oskarżać, tak jak czyni to KK.

  • 408. Data: 2015-01-04 11:48:11
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-01-04 o 00:31, Maniek4 pisze:

    > Ale na ziemi masz przeciez wybor. Tu stanowi prawo wiekszosc.

    To dlaczego KK nie szanuje woli większości?
    Przecież większość zadeklarowanych Katolików nie uznaje wielu
    narzucanych przez księży zasad.
    Tylko nieliczna garstka wierzy bezgranicznie w słuszność tego co mówią
    księża.

    > No ale przeciez nie musi. Skoro to robi to znaczy, ze tak chce.

    Rzecz w tym, że wielu Katolików tego nie chce, ale musi.

    > E tam. Ja "swojego" krytykuje bez zmruzenia okiem.

    ROTFL
    Ileż to razy pozwoliłeś sobie na tą krytykę wprost w jego oczy, zamiast
    krytykować za plecami?
    Myślę, że zero, bo tak czynią prawie wszyscy Katolicy.

    Co masz na myśli?

  • 409. Data: 2015-01-04 11:53:23
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-01-03 o 11:56, Budyń pisze:
    > absurdem z twojego punktu widzenia jest w ogóle istnienie Boga - wiec te dalsze
    pytania sa bez sensu. Mozna o tym mówic tyle ze szkoda pradu.

    > b.

    Chwila, chwila. Nigdy nie stwierdziłem, że Boga nie ma i tak w sercu
    wolałbym, żeby był. Brakuje mi tylko dowodów na jego istnienie tak samo
    jak i dowodów na jego nieistnienie.
    Poza tym myślę, że jeżeli Bóg istnieje to w innej formie niż wyobrażają
    go sobie Katolicy czy też wyznawcy innych religii.
    Dlatego proszę Cię nie stawiaj mi fałszywych świadectw.

  • 410. Data: 2015-01-04 12:37:04
    Od: "Winiecki" <a...@d...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości

    > No i gdzie tu jakas bieda? Ostatecznie zamiana jednego artefaktu na
    > drugi ma byc dla kogos problemem? Przeciez i tak sobie machali. Dla
    > jednych misja to edukacja, a dla niewierzacych i tak nic nie zmienia.
    >
    > Pozdro.. TK

    Za te wycieczki funkcjonariuszy na misje i za rozszerzanie strefy władzy Franciszka
    trzeba zapłacić. Płacą za to wierzący i niewierzący w formie podatku
    ściąganego przez państwo i przekazywanego lokalnej klice watykańskiej.