  • 741. Data: 2015-01-12 09:57:46
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Winiecki" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Przeczytaj tu ile wszyscy płacimy na partię Franciszka :
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Finansowanie_Ko%C5%9Bci
    o%C5%82a_w_Polsce#Polska

    Ale to wynika z funduszu kościelnego - czyli jest zadośćuczynieniem za
    zabrane majątki i nie wynika z konkordatu. Dlatego pytam ponownie jakim niby
    skokiem na kasę był konkordat?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 742. Data: 2015-01-12 09:59:12
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > W Iraku z ręki "naszych" katolików nie zginęli żadni cywile?

    Zginęli, ale aby to był grzech w świetle zasad chrześcijańskich to jeszcze
    czyn musi być _zamierzony_ i _świadomy_. Przypadkowe zastrzelenie cywila nie
    jest takim czynem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 743. Data: 2015-01-12 10:02:23
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Winiecki" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Partia Franciszka dopuszcza karę śmierci ?? To już dodali gwiazdkę
    > do "Nie zabijaj" ??

    A kiedy to niby "nie zabijaj" zakazywało zabijania samego w sobie?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 744. Data: 2015-01-12 10:28:06
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    >Bo było git. Bardzo korzystny czarnorynkowy kurs dolara, marki, franka,
    >funta, guldena, korony itp powodował pracę za granicą niezwykle opłacalną.

    ...rrrrwa kogutek -było git bo trzeba było za dobra pracą wyjechac za
    granice? No wlasciwie pełna konsekwencja - teraz tez jest git z tego samego
    powodu. Cycki opadają.
    Wiecie -nie spodziewalem sie tu ludzi którzy z całą powaga będą głosic
    obrone komuny i wychwalaniu owczesnego dobrobytu...

    b.

  • 745. Data: 2015-01-12 11:33:19
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-12 o 00:15, k...@g...com pisze:

    > Wartość rodzimej waluty w stosunku do innych walut a nie do rozliczeń wewnętrznych.
    W jakimś murzynowie zarabiają w przeliczeniu na dolary dolara dziennie i żyją. Może
    dlatego że chleb kosztuje centa. Złotówka wtedy nie była walutą wymienialną. Rubel
    dzisiaj jest walutą wymienialną. Zły przykład dałeś z rublem.

    A jednak dobry. Wyobraz sobie, ze lecisz na wycieczke do USA w czasach
    PRL. Wiadomo, ze za zlotowki tam nic nie kupisz, bo waluta ma sztywny
    kurs i tak dalej. Co robisz? A no kupujesz dolary, czyli wymieniasz
    zlotowki na dolary. Wtedy kurs byl sztywny. Gdyby go uwolnili to by sie
    okazalo, ze zlotowka jest jeszcze tansza. Tak jak z wycieczka, tak samao
    jest z innymi towarami. Przypomne tylko, ze na swiatowych gieldach
    towarowych rozliczamy sie w dolarach.

    Pozdro.. TK

  • 746. Data: 2015-01-12 13:08:34
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 12 stycznia 2015 10:28:03 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    > Wiecie -nie spodziewalem sie tu ludzi którzy z całą powaga będą głosic
    > obrone komuny i wychwalaniu owczesnego dobrobytu...

    Po co miałem wyjechać jak byłem rzemieślnikiem i tu miałem dobrze płatną pracę.
    napisałem jak było. Że ludzie wyjeżdżali co roku na dwa trzy miesiące do pracy za
    granicą. Za zarobione pieniądze kupowali samochody, mieszkania, telewizory w pewexie.
    Niewielu zostawało bo nie było w tym ekonomicznej idei. Za PRL zawsze za granicą było
    ok 5 milionów Polaków. Ta liczba świadczy o skali zjawiska. Chyba tylko więcej w
    stosunku do ludności państwa Jugosłowian pracowało za granicą.

  • 747. Data: 2015-01-12 13:18:38
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-12 o 13:08, k...@g...com pisze:
> [...]
    ok 5 milionów Polaków. Ta liczba świadczy o skali zjawiska. Chyba tylko więcej w
    stosunku do ludności państwa Jugosłowian pracowało za granicą.

    To jest stwierdzenie faktu, a nie dowod na co kolwiek.

    Pozdro.. TK

  • 748. Data: 2015-01-12 15:36:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

    > Tobie to ojciec moczył głowę w tym occie. Potem wiązał sznurkiem. Dlatego masz
    szczupłą.

    tylko potwierdzasz, że większość tzw. rzemieślników to były kompletne
    buraki

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 749. Data: 2015-01-12 16:20:11
    Od: masti <g...@t...hell>

    Maniek4 wrote:

> [...]
    > kurs i tak dalej. Co robisz? A no kupujesz dolary, czyli wymieniasz
    > zlotowki na dolary. Wtedy kurs byl sztywny.

    a gdzie sprzedawali te dolary po kursie państwowym?

  • 750. Data: 2015-01-12 16:31:19
    Od: masti <g...@t...hell>

    Maniek4 wrote:

    > To znaczy kto ma z kim uzgadniac?

    jak nie czytasz wątku to możę lepiej się nie wypowiadaj?