  • 61. Data: 2015-12-03 08:09:38
    Temat: Re: OT Ciekawosta Islamska
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:c025fcb4-c6ba-40b8-a0ec-67f0c94472d9@go
    oglegroups.com...

    W dniu środa, 2 grudnia 2015 21:46:01 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    >Sztuczna inteligencja ma konkretne zadania do wykonania a nie filozofowanie
    >nad istotą istnienia.

    Moim zdaniem takie AI byłoby sporym osiągnieciem - filozofowanie nad istotą
    istnienia to też zadanie.

  • 62. Data: 2015-12-03 08:17:51
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 2 grudnia 2015 22:21:43 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Bo uznawany w tej czesci swiata konstruktor zwany bogiem Bogiem jest wzorcem
    dobroci. I jako wzorzec dobroci nie moze dopuscic do jakis przypadkowych zdarzen w
    ktorych jego dzieciom jakakolwiek krzywda by sie mogla stac.

    alez ty kombinujesz :) Wymysliles sobie boga z jakimis założeniami i nie dopuszczesz
    ze one mogę by inne. Ty wymysliles ze "nie moze sie stac krzywda" i dalej rozwijasz
    teorie do stwierdzenia faktu ze boga nie ma. Ale jesli twoje zalozenie jest bledne to
    i bledne sa wnioski.

    A wyobraz sobie boga ktory w zalozeniach ma: moje stworzenie ma >>wolna wole<<
    łącznie z wiarą w boga.
    Co w konsekwencji daje koniecznosc skonstruowania takiego swiata w którym nie ma
    WIEDZY o bogu. Bo jesli wiesz ze on jest to mozesz mu sie sprzeciwic, ale nie mozesz
    zaprzeczyc jego obecnosci (jak to próbujesz czynic). Wiec owa nadrzedna wolna wola
    daje prawo do wiary, ale tylko wiary, nie wiedzy.
    Jedziemy dalej: stwórca wymysla swiat materialny tak by ustalajac stala grawitacyją,
    stałą plancka, pojecie czasu i przestrzeni dalej krecilo sie to samo - wystarczy
    tylko jednym bozym dotknieciem wywolac wielki wybuch.
    Nastepnie czekamy 10mld lat na powstanie odpowiedniej do zycia planety i trzeba
    jeszcze raz uzyc bozego palca do powstania zycia, aminokwasy same sie nie ułożą w
    pierwszą komórkę. I po 4 mld lat mamy stworzenie, człowieka zaprojektowanego juz
    dawno, ale bez wiedzy o wlasnym pochodzeniu - ale z wolną wolą wiary w boga. Bóg znów
    daje nam znaki swojego istnienia, ale robi to w sposób tak dyskretny ze nie jest to
    powszechna WIEDZA, do ich przyjecia jest potrzebne jakas dobra wola ich akceptacji.
    Ja mówie o cudach, o lekarzach ktorzy wątpliwosci zadnych nie mają bo znali pacjenta
    przed i po zdarzeniu (hint: 16.02.1867r. Piotr de Rudder) a wy macie prawo to
    wysmiac. Tak to dziala, to wolna wola jest kluczem w analizie...

    b.

  • 63. Data: 2015-12-03 09:20:22
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-03 o 08:17, Budyń pisze:
> [...]
    przed i po zdarzeniu (hint: 16.02.1867r. Piotr de Rudder) a wy macie prawo to
    wysmiac. Tak to dziala, to wolna wola jest kluczem w analizie...

    Jak Ci się chce takie pierdoły pisać?
    Najśmieszniejsze jest w tym wszystkim to, że uważasz, iż wiesz najlepiej
    jak było i jak jest, a całą swoją wiedzę opierasz na przekazach o
    czyichś wizjach.
    W szpitalach psychiatrycznych wielu jest takich, którzy miewają wizje i
    jakoś nikt z nich świętych nie robi.
    Osobiście proponuję nabrać więcej dystansu do tych wszystkich przekazów,
    które w znacznej większości są tylko i wyłącznie beletrystyką.

    Póki co prawda jest jedna, że coś/ktoś pchnął ten świat do istnienia -
    jakaś ogromna siła, ale nie wiemy co to za siła i na ile tą siłę możemy
    nazywać Bogiem i przypisywać jej cechy ludzkie takie jak myślenie,
    rozumowanie czy też bezpośredni wpływ na nasze losy.
    Poza tym w twierdzeniach Kościoła jest szereg sprzeczności, które
    świadczą o tym, że prawa kościelne tworzyli nieudolni ludzie.
    Jeżeli Bóg jest kimś, kto ma aż tak ogromny wpływ na nasze życie oraz
    będzie nas rozliczać za to życie to nie ma mowy o "wolnej woli".
    Jeżeli zaś Bóg daje nam "wolną wolę" i możemy z życia korzystać w
    dowolny sposób to znaczy, że nie chce, abyśmy byli podporządkowani jego
    woli, a skoro nie chce to nie może nas rozliczać z tego życia tylko musi
    nas traktować jednakowo, niezależnie od tego co czynimy.
    Po prostu nie można dawać alternatywy, jednocześnie nie pozwalając z
    niej skorzystać. Póki co to całe pieprzenie o "wolnej woli" właśnie
    prowadzi do takich konkluzji.

  • 64. Data: 2015-12-03 09:39:28
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Póki co prawda jest jedna,

    Taaa, uwielbiam wyznawców.

    >że coś/ktoś pchnął ten świat do istnienia - jakaś ogromna siła

    W dodatku poszukujesz Boga.

    >Póki co to całe pieprzenie o "wolnej woli" właśnie prowadzi do takich
    >konkluzji.

    To mówisz, że rodzice pragną by ich dzieci miały wolną wole czy nie?

  • 65. Data: 2015-12-03 09:42:10
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 09:20:21 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Jak Ci się chce takie pierdoły pisać?

    a czemu ma sie nie chciac? Kogutek zaproponował założenia początkowe, to i ja mogę
    -jakis zakaz wypowiedzi mam?

> [...]
    > nazywać Bogiem i przypisywać jej cechy ludzkie takie jak myślenie,
    > rozumowanie czy też bezpośredni wpływ na nasze losy.

    Czyli sie zgadzamy: teoretycznie moze istniec Bóg - tylko brak nam o tym wiedzy.

    > Poza tym w twierdzeniach Kościoła jest szereg sprzeczności, które
    > świadczą o tym, że prawa kościelne tworzyli nieudolni ludzie.

    mianowicie?

    > Jeżeli Bóg jest kimś, kto ma aż tak ogromny wpływ na nasze życie oraz
    > będzie nas rozliczać za to życie to nie ma mowy o "wolnej woli".

    brak logiki - rozliczenie nie oznacza braku wolnej woli. Mozesz ukraść, a sąd cie
    zamknie -ale to nie oznacza ze nie masz wolnej woli ukrasc.

> [...]
    > woli, a skoro nie chce to nie może nas rozliczać z tego życia tylko musi
    > nas traktować jednakowo, niezależnie od tego co czynimy.

    Błędne załozenie ze on chce bysmy byli podporządkowani jego woli, z tego błędne
    wnioski. Gdyby tak było to zrobilby sobie niewolników.
    "to znaczy, że nie chce, abyśmy byli podporządkowani jego woli" - on dopuszcza
    działanie wbrew jemu, a nie chce by tak robic.

    > Po prostu nie można dawać alternatywy, jednocześnie nie pozwalając z
    > niej skorzystać. Póki co to całe pieprzenie o "wolnej woli" właśnie
    > prowadzi do takich konkluzji.

    Zatem twoja wolna wola jest, z jakis powodów, wazniejsza dla niego niz twoje jemu
    posłuszenstwo.

    b.

  • 66. Data: 2015-12-03 12:17:25
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-02 o 08:14, Budyń pisze:

    > i umiałbys wskrzeszac zmarłych :)

    W pewnym zakresie tak.
    Poza tym Katolicy zakładają, że Biblia zawiera samą prawdę, a tak
    naprawdę jest to beletrystyka, nacechowaną ludzką naturą.
    Niestety natura ludzka jest taka, że lubi koloryzować i konfabulować,
    zwłaszcza jeżeli chodzi o jakieś "wyższe cele".

    > no troche przesadzasz - kilku tysiecy lat.

    Jak tu z Tobą dyskutować, skoro podważasz tak oczywiste informacje i
    wiedzę potwierdzoną naukowo?
    A może powiesz, że wszystko zaczęło się od Adama i Ewy? :)
    Toż to nawet sam Kościół w to nie wierzy i traktuje symbolicznie.

    > brak dowodów archeologicznech - te cywilizacje musialby cos zostawic.

    Zostawiły. Tyle, że rozwój cywilizacji nie musiał być dokładnie taki sam
    jak obecnie.
    Ludzkość mogła się rozwinąć w innym kierunku. Mogła zdobyć technologie,
    o których my nie mamy obecnie pojęcia, a jednocześnie sami nie mając
    pojęcia o technologiach, które nam są znane.

    > mianowicie?

    http://www.kalejdoskop.h2.pl/bliskiwschod/jordania1.
    php
    http://kulturawplot.pl/2015/04/20/wykute-w-skale/
    http://www.paranormalne.pl/topic/5796-10-dziwacznych
    -starozytnych-artefaktow/
    http://strefatajemnic.onet.pl/extra/dziwne-znalezisk
    a-z-rosji/ye9p5
    http://davidicke.pl/forum/arkaim-najwieksza-rosyjska
    -tajemnica-t2688.html
    http://tvn24bis.pl/ze-swiata,75/tajemnice-stonehenge
    -co-kryje-w-sobie-kamienny-krag,551889.html
    http://argonauta.pl/zaginiona-starozytna-technologia
    -artefakty/

    Poza tym budowle pozostawione przez Egipcjan, Inków, Sumerów oraz wiele
    innych.
    Jest tego cała masa i świadczy o tym, że nasze wyobrażenia o
    poprzedzających nas cywilizacjach jest bardzo nikłe.

  • 67. Data: 2015-12-03 12:34:47
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-02 o 11:31, Maniek4 pisze:

    > No i gdzie ta mitologia teraz jest? Co sie stalo z greckimi bogami?

    Wiara umarła śmiercią naturalną, bo ludzie zaczynają rozumieć zjawiska
    rządzące wszechświatem. Przestają wszystkie zjawiska przypisywać
    działaniom boskim.
    Dla przykładu:
    Kiedy pada deszcz to wiesz jak on powstaje i dlaczego i wiesz, że jest
    on następstwem zjawisk typowo fizycznych.
    Kiedyś modlono się o ten deszcz do boga, a kiedy spadł to dziękowali
    bogu za ten deszcz ofiarując serca swoich rodaków lub wrogów.

    > Mnie nie musisz martwic. Wiem to od dawna. Dziwi mnie tylko Twoja
    > wiara, ze wtedy bedzie lepiej.

    Od dawien dawna większość waśni i sporów się rodziły na podłożu
    ideologiczno-wyznaniowym.
    Ludzie tym bardziej walczyli narażając swoje życie, im bardziej wierzyli
    w życie pozagrobowe i pośmiertną nagrodę za czyny w obronie wiary.
    Ludzie im mniej wierzą w bogów i bóstwa, tym bardziej są nastawieni
    pokojowo i liberalnie do innych ludzi, bo wiedzą, że mają jedyne życie i
    nie warto go zmarnować.

    > Wiec gdzie sa z tak rozwinieta cywilizacja?

    A gdzie są teraz dinozaury?
    Gdzie są ludzie neandartalscy?

  • 68. Data: 2015-12-03 12:35:23
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 08:09:46 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Moim zdaniem takie AI byłoby sporym osiągnieciem - filozofowanie nad istotą
    > istnienia to też zadanie.

    Pewnie i tak ale raczej nikt nie da takiemu sztucznemu filozofowi dostępu do systemów
    militarnych ani tychże systemów nie podepnie do AI które się do tego nie nadają.

    A nawet jesli tak to tenże konstruktor wg planu tego nie uczyni, jesli wyjdzie
    niejako przypadkiem to znaczy ze konstruktor dupa a nie boska nieomylna istota...

  • 69. Data: 2015-12-03 13:09:12
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-03 o 09:39, Ghost pisze:

    > W dodatku poszukujesz Boga.

    Nie. Ja nie poszukuję. Daję Bogu szanasę, aby to on mnie odnalazł, o ile
    oczywiście on istnieje :)

    > To mówisz, że rodzice pragną by ich dzieci miały wolną wole czy nie?

    Jedynie zwyrodniali rodzice, którzy porzucili dziecko dają mu wolną wolę.
    Reszta rodziców, która się opiekuje dziećmi w mniejszym lub w większym
    stopniu kontroluje życie swoich dzieci i wpływa na ich poczynania, a
    zatem nie ma mowy o dawaniu wolnej woli swoim dzieciom, bo te dzieci jak
    nawet nie będą sterowane przez rodziców w sposób bezpośredni to zawsze
    będzie w mniejszym lub większym stopniu zmuszane przez rodziców do
    zachowania pewny ram moralnych, narzuconych przez tych rodziców.

  • 70. Data: 2015-12-03 13:33:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-03 o 09:42, Budyń pisze:

    > Czyli sie zgadzamy: teoretycznie moze istniec Bóg - tylko brak nam o tym wiedzy.

    Baaaaa...... Powiem więcej, jestem przekonany, że istnieje jakaś siła
    która stworzyła ten wszechświat, którą Ty nazywasz Bogiem.
    Różnica między nami polega na tym, że Ty dajesz się manipulować i
    pozwalasz sobie wmawiać, że droga poprzez KK jest jedynie słuszną. Co
    gorsza wpojono Ci, że jeżeli nie będziesz stał w szeregach KK to
    będziesz nikim, zwyrodnialcem i człowiekiem pozbawionym człowieczeństwa,
    gorszym od bydlęcia. Ja natomiast odrzucam te wszystkie ceremonie i
    bicie się pięściami w piersi oraz te wszystkie dogmaty wymyślone przez
    KK, bo wiem, że są stworzone przez ludzi dla łatwiejszej kontroli i
    manipulowania wiernymi.
    Ty nie zabijasz i nie kradniesz, bo tak Ci nakazuje Kościół. Ja nie
    zabijam i nie kradnę, bo taka jest moja natura i wiem, że jest to złe
    oraz dlatego, że sam nie chciałbym być ani zabity, ani okradziony. Ty
    uważasz, że siła która stworzyła wszechświat to osoba myśląca i
    wszechmogąca, podobna do nas. Ja natomiast twierdzę, że nie wiemy czym
    lub kim jest ta siła i nie istnieją żadne dowody na istnienie lub
    nieistnienie rozumnej osoby w postaci Boga, który rządzi wszechświatem.
    Nie interesuje mnie w co Ty wierzysz do czasu, kiedy nie dotyczy to
    mojej osoby lub nie wyrządza krzywdy innym. Twoim celem natomiast jest
    szerzenie swojej wiary i nawracanie takich jak ja lub Kogutek.

    > mianowicie?

    Dałem jeden z przykładów.

    > brak logiki - rozliczenie nie oznacza braku wolnej woli. Mozesz ukraść, a sąd cie
    zamknie -ale to nie oznacza ze nie masz wolnej woli ukrasc.

    Wolną wolę to byś miał, gdyby istniała możliwość ukraść i nie być
    pociągniętym do odpowiedzialności.
    Wtedy masz pełną wolę, że kradniesz albo nie. Jeżeli wiesz, że za
    kradzież istnieją określone konsekwencje to już nie masz własnej woli
    lecz zakaz dokonywania rabunków.

> [...]
    > "to znaczy, że nie chce, abyśmy byli podporządkowani jego woli" - on dopuszcza
    działanie wbrew jemu, a nie chce by tak robic.

    Skoro istnieje kara za nieposłuszeństwo to nie ma mowy o "wolnej woli".
    Jest tylko kwestia egzekwowania narzuconego nakazu.