  • 191. Data: 2015-12-08 11:13:05
    Temat: Re: OT Ciekawosta Islamska
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

    > Katole zgodnie z historią bozej miłosci czytają to inaczej: stary testament jest
    zapowiedzią obietnicy zbawienia, nowy jest wypełnieniam i zawarcien nowego
    przymierza. Dlatego my obrzezani nie chodzimy, i nie wypełniamy kolejnych kilkuset
    żydowskich nakazów starego testamentu -bo my nie jestesmy żydami a chrzescijaninami.
    Wiec jest to pismo równoprawne - ale odczytywane inaczej niż kiedyś. No i m.in. na
    tym polega nasza wiara ze słowo boze dane w tych ksiegach jest żywe, dające wciąż
    nowe znaczenia.

    mówisz, że Bóg zmienił swoje słowo w międzyczasie? A masz na to dowód?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 192. Data: 2015-12-08 11:42:28
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 8 grudnia 2015 11:15:34 UTC+1 użytkownik masti napisał:

> [...]
    nowe znaczenia.

    > mówisz, że Bóg zmienił swoje słowo w międzyczasie? A masz na to dowód?

    czego nie zrozumiałes w powyzszym?

    b.

  • 193. Data: 2015-12-08 11:51:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

> [...]
    tym polega nasza wiara ze słowo boze dane w tych ksiegach jest żywe, dające wciąż

    jak widać ty nie zrozumiałeś pytania.

  • 194. Data: 2015-12-08 11:52:22
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-08 o 09:19, Budyń pisze:
    > znów te twoje założenia -

    Ja tu nie czynię żadnych założeń, ja tylko opisuję fakty historyczne
    oraz oraz ich konsekwencje.

    > otóż przyjmij do wiadomosci ze katolicy jak wszyscy inni ludzie czynia czasami zło,
    bo taka jest ludzka natura. Jeden wypije za duzo, drugi ukradnie, trzeci załajdaczy
    na boku, a którys zabije. Katolicyzm prowadzi do tego ze staramy sie nie czynic zla -
    wiec statystyki sa nizsze, ale niezerowe- tylko tyle. I az tyle.
    > Cała reszta tego co pisales wynika z blednego zalozenia.

    Nie sprowadzaj wszystkich dyskusji do twierdzeń, że KK jest
    nieskazitelny i miłosierny.

    > Co do rwandy:
    > taki tekst znalazłem:
    > http://natemat.pl/69329,swiadek-ksiadz-jean-ndoriman
    a-mowi-o-ksiedzu-henryku-hoserze-w-rwandzie

    > w raczej nieobiektywnym i niezyczliwym kk miejscu, mówi swiadek który stracił
    bliskich i bez wachania oskarzylby kazdego winnego:
    > "Nie można stwierdzić, że Kościół Katolicki jako instytucja jest stroną
    odpowiedzialną w kwestii ludobójstwa, ale na pewno odpowiedzialni są niektórzy jego
    przedstawiciele. Odpowiedzialności Kościoła należy dopatrywać się na dwóch poziomach
    : milczenia w trakcie rozgrywającego się dramatu i negacjonizmu, jaki miał miejsce po
    zakończeniu ludobójstwa."

    > No to znów moze sie okazac ze oskarzenia o zbrodnie najciezsze byly wyssane z
    palca, lub z jakis doslownie pojedynczych przypadków zrobiono generalną zasade.

    > b.

    Znów "śpiewski", że nieobiektywni, że to nie prawda, nie to nie byli
    Katolicy to po prostu człowiek ze swoją naturą, Oczywiście, że człowiek
    ze swoją naturą, wypaczoną przez ideologię czy to
    marksistowsko-leninowską czy też religijną.

  • 195. Data: 2015-12-08 14:55:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-08 o 11:51, masti pisze:

> [...]
    tym polega nasza wiara ze słowo boze dane w tych ksiegach jest żywe, dające wciąż

    Ten spór jest bezsensowny. Obecnie KK idzie w dobrą stronę i dawno już
    przestał walczyć orężem czy palić na stosie heretyków. Nie jest też, aż
    tak konfliktowy jak Islam.
    KK nie powinien jednak zapominać o historii oraz złu jakie było
    wyrządzone. Należy wyciągać z tego wnioski na przyszłość i budować dobre
    relacje.
    To, że Stary Testament niewiele się różni od Koranu nie oznacza, że
    musimy traktować KK jako śmiertelnego wroga, a wręcz przeciwnie jako
    sprzymierzeńca i podwalinę, na której zbudowano obecną cywilizację
    europejską, także i tą świecką czy ateistyczną. W chwili obecnej mamy
    potężnego wroga ze wschodu, który chce nas wyrżnąć w pień, zarówno
    Katolików jak i ateistów. Przeciwko temu wrogowi musimy mówić jednym
    głosem, w przeciwnym razie zginie nasza cywilizacja, a Europa cofnie się
    do średniowiecza.
    https://youtu.be/gVqqkx_xQYA?t=562
    Co prawda Max Kolonko mówi tylko o Katolikach, ale tak naprawdę sprawa
    dotyczy nas wszystkich, zwłaszcza ateistów, których Islam uważa za coś
    gorszego od psów i świń. Prędzej są w stanie oszczędzić Katolika jak
    ateistę.
    Zasadniczo nie musimy się obawiać Muzułmanów zamieszkujących od lat w
    Polsce, bo ci się już asymilowali i ucywilizowali. Mówią tym samym
    językiem co i my. Dlatego też ich dziwią zachowania terrorystów. Problem
    jest natomiast z imigrantami, którzy napływają do Europy, bo pomiędzy
    prawdziwymi uciekinierami są z całą pewnością przyszli terroryści, tak
    jak nam to wcześniej obiecał kalifat, ze wyślą nam w łodziach 500 tys.
    uchodźców, a między nimi swoich.

  • 196. Data: 2015-12-08 17:11:55
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 8 grudnia 2015 14:55:46 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    > prawdziwymi uciekinierami są z całą pewnością przyszli terroryści, tak
    > jak nam to wcześniej obiecał kalifat, ze wyślą nam w łodziach 500 tys.

    no i moznaby ta konkluzją zakonczyc temat i stuknąć sie szklanicami - po staropolsku
    :-)

    b.

  • 197. Data: 2015-12-08 17:19:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 grudnia 2015 17:11:57 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > no i moznaby ta konkluzją zakonczyc temat i stuknąć sie szklanicami - po
    staropolsku :-)

    Co niniejszym czynie.
    Zamykam wątek.

  • 198. Data: 2015-12-08 20:07:03
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-12-08 o 17:19, Kris pisze:

    > Co niniejszym czynie.
    > Zamykam wątek.

    A ja pozwalam sobie nie zgodzic sie naduzywania pojecia "sredniowiecze".
    To przeciez byl okres w ktorym dzialo sie wiele ciekawych rzeczy.

    Pozdro.. TK

  • 199. Data: 2015-12-08 21:46:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 grudnia 2015 20:07:03 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > A ja pozwalam sobie nie zgodzic sie naduzywania pojecia "sredniowiecze".
    > To przeciez byl okres w ktorym dzialo sie wiele ciekawych rzeczy.

    Dyskusja zamknięta.
    Bana dostaniesz jak sytuacja się powtórzy.

  • 200. Data: 2015-12-08 22:42:32
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-12-08 o 21:46, Kris pisze:

    > Dyskusja zamknięta.
    > Bana dostaniesz jak sytuacja się powtórzy.

    A sredniowiecze?