  • 91. Data: 2015-12-03 22:41:37
    Temat: Re: OT Ciekawosta Islamska
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-03 o 20:11, Maniek4 pisze:

    > Chcialbym porownac wierzenia Grekow z wiara w Boga, ale niestety
    > mydlisz temat nie odpowiadajac na pytanie co sie stalo z greckimi
    > bogami a co analogicznie nie stalo sie z nasza wiara.

    ROTFL
    Zapominasz, że kultura Grecka czy Egipska i ich wierzenia to okres kilku
    tysiącleci.
    Chrześcijaństwo liczy sobie dopiero 2 tysiąclecia, a w Polsce raptem 1
    tysiąc z haczkiem.
    Poza tym zapominasz, że kultury te zostały w brutalny sposób zniszczone
    przez Rzymian, a następnie przez Chrześcijaństwo.

    > Jak druga wojna?
    > Gdyby wszyscy zyli zgodnie z wiara, nie mowie byli wierzacy, to zadnej
    > wojny by nie bylo. A czemu sa? Bo tak wierza.

    Żyli i palili na stosie.
    Żyli i strzelali do bezbronnych dzieci i kobiet z hasłem "Gott mit uns"
    i to przy aprobacie Papieża Piusa XII, a Watykan nawet próbował go
    wynieść na ołtarze.

    > Czasem ich wykopujemy, Twoich cywilizacji jakos nie.

    Jak odróżnisz wykopane z ziemi kości człowieka po zawodówce od inżyniera
    czy profesora? :)

  • 92. Data: 2015-12-04 00:16:55
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-12-03 o 22:41, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > Poza tym zapominasz, że kultury te zostały w brutalny sposób zniszczone
    > przez Rzymian, a następnie przez Chrześcijaństwo.

    E tam. Liczylem na jakies potwierdzenia naukowe, obalenia mitow dzieki
    nauce czy cos takiego.

    > Żyli i palili na stosie.
    > Żyli i strzelali do bezbronnych dzieci i kobiet z hasłem "Gott mit uns"
    > i to przy aprobacie Papieża Piusa XII, a Watykan nawet próbował go
    > wynieść na ołtarze.

    No litosci. To, ze byly wpadki to chyba wszyscy wiedza. Chodzi chocby o
    dziesiec przykazan a Ty na sile chcesz udowodnic, ze przez wiare ludzie
    sa gorsi.

    > Jak odróżnisz wykopane z ziemi kości człowieka po zawodówce od inżyniera
    > czy profesora? :)

    To banal. Odroznia sie wlasnie kosci. Od dawna wiadomo ktory z
    wykopanych Egipcjan targal glazy piramidy a ktory nadzorowal budowanie.
    A prawde mowiac spodziewalem sie jakiejs wiekszej tajemnicy rozwinietych
    cywilizacji, ktore mogly byc dla nas jakas jednostka nadrzedna.

    Pozdro.. TK

  • 93. Data: 2015-12-04 02:20:33
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 2 Dec 2015 11:40:50 +0100, Maniek4 napisał(a):

    > Ty sobie jaja robisz czy naprawde nie czujesz o czym sie dyskutuje?

    Podkręć w takim razie trochę jasność ironii, bo można się pomylić.

    > Czekaj no niech siegne pamiecia.. Kiedy to Kopernik zyl?

    Nie ma związku, piszę o Grekach / Egipcjanach.

    > Ale to juz nie do mnie. W zacietrzewieniu mozesz i calunie, tylko patrz
    > co cytujesz.

    Nie do Ciebie, bo nie chce mi się wątków mnożyć, tylko autor nie odpisał.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 94. Data: 2015-12-04 02:25:53
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 2 Dec 2015 09:03:51 +0100, Ghost napisał(a):

    > No eter też był tylko teorią, a światło miało w czym się poruszać :-)

    Był i przestał, bo znaleziono dowody na obalenie tej teorii. Przecież
    dobrze wiesz, jak to działa. Wcześniej był np. flogiston.

    > Teoria naukowa dowodzi czegokolwiek?

    Nie jako taka, teoria naukowa jest wnioskiem wyciągnietym m.in. z faktów i
    badań. Ale możesz ją tak potocznie traktować.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 95. Data: 2015-12-04 08:30:01
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "BorysPogoreło" napisał w wiadomości grup
    et...

    >Był i przestał, bo znaleziono dowody na obalenie tej teorii. Przecież
    >dobrze wiesz, jak to działa. Wcześniej był np. flogiston.

    Wiem i dlatego wskazuję ci, że teoria grawitacji, nie jest dowodliwa faktem
    spadania (btw to jeden z wielu debilnych przykładów Dawkinsowych*).
    Myślałem, że moja eteryczna sugestia naprowadzi cię, ale jak widać trzeba
    było podać to kawa na ławę.

    >Nie jako taka, teoria naukowa jest wnioskiem wyciągnietym m.in. z faktów i
    >badań. Ale możesz ją tak potocznie traktować.

    Hehehehe, uwielbiam patrzeć na takie wygibasy - pytanie jest proste, czy
    teoria dowodzi czegokolwiek?
    Otóż nie dowodzi niczego, a te twoje propozycje traktowania nauki na ludowo
    ("możesz ją tak potocznie traktować") są po stokroć gorsze od koncepcji
    potwora spaghetti.

    *Skoroś taki wyznawca Dawkinsa, uważasz, jako i on, że "późna aborcja" (cóż
    za eufemizm), czyli np. eutanazja kilkumiesięcznego dziecka z wadą
    genetyczną prowadzącą w _późniejszym_ życiu do kalectwa/śmierci jest
    moralnie ok?

  • 96. Data: 2015-12-04 09:32:54
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-04 o 00:16, Maniek4 pisze:

    > No litosci. To, ze byly wpadki to chyba wszyscy wiedza. Chodzi chocby
    > o dziesiec przykazan a Ty na sile chcesz udowodnic, ze przez wiare
    > ludzie sa gorsi.

    Ale ja nie muszę niczego udowadniać. Historia przeszła i teraźniejsza to
    udowadnia.

> [...]
    > A prawde mowiac spodziewalem sie jakiejs wiekszej tajemnicy
    > rozwinietych cywilizacji, ktore mogly byc dla nas jakas jednostka

    Ale tak naprawdę to my nie wiemy do końca jak ci ludzie pracowali i
    jakimi posługiwali się technologiami. Wydaje nam się, że wiemy, ale to
    są tylko nasze domysły, bo zakładamy, ze jesteśmy spadkobiercami tamtych
    cywilizacji, którzy od tamtego czasu podlegali stopniowemu rozwojowi.
    Wyobraź sobie taką sytuację:
    Na Ziemię spada duży meteoryt, który powoduje, że większość ludzi ginie
    i zostajemy Ty i ja ze swoimi rodzinami i jakaś tam garstka ludzi.
    Pochodzimy ze świata o bardzo dużym rozwoju technologicznym, ale każdy z
    nas posiada tylko skromny ułamek wiedzy jaką obecnie dysponuje ludzkość.
    Pomimo, że wiemy jak coś działa to nie jesteśmy w stanie skorzystać z
    technologii, bo nasza wiedza i możliwości techniczne są zbyt małe. Nie
    jesteśmy też w stanie ogarnąć wiedzy zgromadzonej w podręcznikach, a
    internet przestanie działać.
    Ponadto nie mamy zbyt dużo czasu, aby wdrażać technologie, ponieważ
    walczymy o przetrwanie i naszym priorytetem jest zdobycie pożywienia,
    opału, odzieży oraz obrona przed drapieżnikami i innymi ludźmi, którzy
    jeszcze pozostali, a którzy zrobią wszystko, żeby tylko przeżyć.
    Zużyjemy wszystkie dobra, które są w naszym zasięgu tj. jedzenie,
    ubranie, paliwa. Będziemy próbowali się rozmnożyć, ale rozmnożenie
    społeczeństwa to robota przynajmniej dla kilku-kilkunastu pokoleń, a
    przy tym mocno wzrośnie umieralność, bo obecne leczenie wymaga
    nowoczesnych technologii i wielu specjalistów.
    Drugie czy trzecie pokolenie już będzie miało gorzej, bo skończyły się
    już lub popsuły się dawno zapasy w sklepach i magazynach. Kolejne
    pokolenia nie będą nawet wiedziały czym są całki i różniczki.
    Uruchomienie fabryk z obecnymi technologiami to praca zespołowa wielu
    specjalistów. Zamiast uruchomienia produkcji, będą one stopniowo
    rozbierane i każdy będzie brał to co mu jest akurat potrzebne do
    zrealizowania swoich aktualnych potrzeb. Nasze pra,pra.... któreś wnuki
    nawet nie będą wiedziały o naszym istnieniu oraz genezie skąd się
    wzięliśmy. Będą tylko krążyły opowieści o ich pochodzeniu, być może o
    kosmitach, a może o takich dwoje co to ich Bóg stworzył i umieścił w
    raju, a później ich przegnał z tego raju.

    Pisząc o "restartach cywilizacji" miałem właśnie takie scenariusze na
    myśli. Kto wie czy ludzkość właśnie już nie przeszła kilka takich restartów.

  • 97. Data: 2015-12-04 09:44:55
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 4 grudnia 2015 09:32:54 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał

    > Ale ja nie muszę niczego udowadniać. Historia przeszła i teraźniejsza to
    > udowadnia.

    zadeklarowani ateisci wymordowali najwiecej ludzi - ale to religie sa gorsze.
    Zakiwasz sie na smierc z tymi fobiami i pseudodowodami :)

    > Pisząc o "restartach cywilizacji" miałem właśnie takie scenariusze na
    > myśli. Kto wie czy ludzkość właśnie już nie przeszła kilka takich restartów.

    nie przeszła - bo byłyby dowody w postaci wykopalisk. Nawet gdyby wszystko robili z
    drewna to i tak ślady by zostały. Tym bardziej metale, kamienne miasta itp.
    Nie ma takich - wiec te cywilizacje które zaginęły ewentualnie były bliższe jakims
    inkom niz współczesnie rozumianej cywilizacji. Wydziwiasz :)
    A w ogóle czytałes jakies ksiazki o prehistorii człowieka? Bo tak jakby nie...

    b.

  • 98. Data: 2015-12-04 10:04:43
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-12-04 o 02:20, Borys Pogoreło pisze:

    > Podkręć w takim razie trochę jasność ironii, bo można się pomylić.

    To nie ironia. Pierwsze z brzegu w Twojej wypowiedzi - jest teoria,
    hipoteza, tylko czasem gdzies cos warto udowodnic...

    > Nie ma związku, piszę o Grekach / Egipcjanach.

    Sugerujesz, ze znali teorie wielkiego wybuchu te chocby dwa tysie lat
    temu, przewidzieli jej "odkrycie" w naszych czasach i dlatego poslugujac
    sie nauka dzis nie mozesz obalic istnienia Boga?
    Bogowie egipscy jak pamietam obalili sie sami?

    > Nie do Ciebie, bo nie chce mi się wątków mnożyć, tylko autor nie odpisał.

    Autor zdaje sie podobnie jak Ty tez jest przeciw. :-)

    Pozdro.. TK

  • 99. Data: 2015-12-04 10:38:43
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-12-04 o 09:32, Uzytkownik pisze:

    > Ale ja nie muszę niczego udowadniać. Historia przeszła i teraźniejsza to
    > udowadnia.

    A pokaz mi w ktorym miejscu religia nawoluje do prowadzenia wojen i
    wyzynania? Bo o tym, ze ludzie nie sa doskonali to chyba rozmawiac nie
    trzeba?

    Gdzies by cos bylo.

    Pozdro.. TK

  • 100. Data: 2015-12-04 13:52:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ktorzy to ateisci tak namordowali? Rzuc nazwiskami to sie zastanowimy czy byli
    ateistami.