  • 81. Data: 2015-12-03 18:01:16
    Temat: Re: OT Ciekawosta Islamska
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-03 o 15:15, Budyń pisze:
    > piszesz ze postep jest od kilkuset lat,

    Nie pisałem, że postęp jest od kilkuset lat tylko napisałem, że
    prawdziwy postęp trwa dopiero od kilkuset lat, mając na myśli postęp o
    wyjątkowej ekspansji.

    > ja prostuje ze od co najmniej kilku tysiecy

    Ależ ja właśnie o tym pisałem, że możemy tak naprawdę możemy nie być
    świadomi, ze przed naszą mogły na Ziemi istnieć cywilizacje na podobnym
    poziomie rozwoju.

    > - teraz mnie znow jedziesz "podwazeniem oczywistosci" jednoczesnie podjąc przykłady
    starozytnych zdobyczy techniki.
    > Powiedzmy ze sie w tym zgubiłem :-)

    Nie pękaj, już Cię odszukałem i nie pozwolę Ci się zgubić ;)

    > zgoda ze historia ma wiele tajemnic z tym ze czepiam sie slowa "nadludzki".

    "Nadludzki" to mam na myśli, że przekraczający możliwości ludzi, jakich
    sobie wyobrażamy z tamtych czasów.
    Wniosek jest więc taki, że albo to wszystko zostało zbudowane przez obce
    cywilizacje, albo mamy mylne wyobrażenie o poziomie technologicznym
    tamtych cywilizacji.

  • 82. Data: 2015-12-03 18:08:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Rewelacyjne niebo to maja ci od latajacego potwora makaronowego. Potem jest islam.
    Przy niebach jakie tamte religie obiecuja niebo chrzescijan wyglada jak pieklo

  • 83. Data: 2015-12-03 18:10:52
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 18:01:23 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    przykłady starozytnych zdobyczy techniki.

    > Nie pękaj, już Cię odszukałem i nie pozwolę Ci się zgubić ;)

    :-)
    A czytałes historie fizyki wróblewskiego? Fajna pozycja własnie z w tym kontekscie.
    Ale zeby nie było to mam jeszcze historie chemii, historię techniki w polsce, ale ta
    to gdziesz szurnąłem i autora nie podam :)

    > "Nadludzki" to mam na myśli, że przekraczający możliwości ludzi, jakich
    > sobie wyobrażamy z tamtych czasów.

    no jakis kontrowersji ja tam nie widze, budowle kamienne umieli robic, to nie dziwne,
    geometrie znali. Wiec jakos bardziej sie skłaniam ku konwencjonalnej historii dziejów
    ludzi.

    b.

  • 84. Data: 2015-12-03 18:29:04
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-03 o 18:00, Budyń pisze:

    > Po pierwsze -zmien miejsce chodzenia do koscioła

    > - całkiem powaznie to pisze. Mozna zagłosowac nogami na bardziej wymownego
    ksiedza.

    Tyle, że ja nie mam potrzeby chodzić do kościoła i bywam okazjonalnie.
    Na to, gdzie odbywają się ceremonie zaślubin czy też pogrzebowe nie mam
    najmniejszego wpływu.
    Mam tylko wybór. Wejść do kościoła lub też nie wejść.
    Ostatnio na pogrzebie koleżanki, ksiądz pieprzył przez prawie 40 min o
    czerwonym Oleksym, który całe życie bluźnił na KK i go niszczył, a w
    obliczu choroby i śmierci nagle się pojednał z Bogiem, przytaczając
    powiedzenie "jak trwoga to do Boga". Doszło do tego, że jedni zaczęli
    wychodzić z kościoła, a inni dość głośno to komentować.
    Najgorsze w tym było to, że ludzie marzli na mrozie przed kapliczką
    cmentarną.

    > Po drugie -wez pod uwage ze w kosciele ksiądz mówi do katolików, a nie do ateistów.

    Jesteś w błędzie. Przemawia do zgromadzonych.

    > Zatem katolik który odrzuca Chrystusa to rzeczywiscie mozna go tam różnie okreslac
    - ale ty przeciez Go nie odrzucasz bo go nigdy nie przyjąłes. Zatem te okreslenie w
    ogóle ciebie nie tyczą.
    > Do ateisty opowiada sie całkiem inne rzeczy, nazwijmy to wstępne - najpierw trzeba
    mu powiedziec ze jest Bóg - szczegóły to mocno później.

    Poza tym byłem ochrzczony, przyjmowałem komunię i nawet byłem
    bierzmowany, ale w końcu doszedłem do wniosku, że ten cyrk nie jest dla
    mnie :)

    > tesciowa i spółka, po paznokciach! :-) Masz pecha :)

    Zostaw w spokoju moją teściową, bo nie pozwolę o niej powiedzieć ani
    jednego złego słowa. Tak samo i o teściu :)

    forma niewolnictwa.

    Próbuj dalej :)

  • 85. Data: 2015-12-03 18:37:09
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-03 o 18:10, Budyń pisze:

    > no jakis kontrowersji ja tam nie widze, budowle kamienne umieli robic, to nie
    dziwne, geometrie znali. Wiec jakos bardziej sie skłaniam ku konwencjonalnej historii
    dziejów ludzi.

    Nie dziwi Cię to, że rzeźby czy budowle nie tracą charakteru, choć nie
    byłoby możliwością wykonanie ich przez jedno pokolenie?
    Co ciekawsze nawet w naszych czasach, przy dysponowaniu nowoczesnymi
    narzędziami i przy udziale nowoczesnych maszyn i środków byłoby to
    bardzo karkołomne przedsięwzięcie, być może przekraczające nawet i nasze
    możliwości w sensownym okresie czasu.

  • 86. Data: 2015-12-03 18:40:37
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 18:29:03 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Próbuj dalej :)

    no to nie wiem o co ci chodzi, jakos głęboko zakamuflowales tą mysl, a ja prosty
    czlowiek jestem :)

    b.

  • 87. Data: 2015-12-03 18:54:17
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 15:25:36 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Kultury to ty masz że hoho.

    Nie to kultura i sztuka.

  • 88. Data: 2015-12-03 18:55:01
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    W dniu 2015-12-03 o 15:27, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Wybacz, ale nie dam się sprowokować.

    Hahahahahahah i słusznie mięczaku :-)

  • 89. Data: 2015-12-03 19:13:47
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 18:37:07 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    >
    > Nie dziwi Cię to, że rzeźby czy budowle nie tracą charakteru, choć nie
    > byłoby możliwością wykonanie ich przez jedno pokolenie?

    Niezbyt - gdyż wtedy był chłop/rzemieslnik dla swojego pana/dynastii całe życie
    dłubał w skale, potem jego dzieci i wnuki. Tak jak jego dziad i pradziad.
    Dopiero od 100 czy 200 lat tempo zycia mocno wzrosło.

    b.

  • 90. Data: 2015-12-03 20:11:51
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-12-03 o 12:34, Uzytkownik pisze:

    > Wiara umarła śmiercią naturalną, bo ludzie zaczynają rozumieć zjawiska
    > rządzące wszechświatem. Przestają wszystkie zjawiska przypisywać
    > działaniom boskim.

    Chcialbym porownac wierzenia Grekow z wiara w Boga, ale niestety mydlisz
    temat nie odpowiadajac na pytanie co sie stalo z greckimi bogami a co
    analogicznie nie stalo sie z nasza wiara.

    > Od dawien dawna większość waśni i sporów się rodziły na podłożu
    > ideologiczno-wyznaniowym.

    Jak druga wojna?
    Gdyby wszyscy zyli zgodnie z wiara, nie mowie byli wierzacy, to zadnej
    wojny by nie bylo. A czemu sa? Bo tak wierza.

    > A gdzie są teraz dinozaury?
    > Gdzie są ludzie neandartalscy?

    Czasem ich wykopujemy, Twoich cywilizacji jakos nie.

    Pozdro.. TK