  • 181. Data: 2015-12-08 00:07:43
    Temat: Re: OT Ciekawosta Islamska
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Kapelinder napisał:
> [...]
    potrafia/nie chcą sytuacji analizowac w ówczesnych realiach historycznych. Trzymaj
    sie czasów współczesnych to pogadamy.

    szkoda ze czesc kleru nie potrafiła stanąć moralnie wyżej niż własne plemienne
    pochodzenie - mówie tu o tej czesci, którzy zachowali sie jak zbrodniarze. Bo
    przeciez wielu było porządnych, i wielu tych porządnych straciło zycie broniąc
    niewinnych.

    religie a o walke plemion. Kto bronil tutsich to go zabijali, niezaleznie czy był
    cywilem czy klerem, katolem czy nie. Ofiary wsród kleru tez były. Nie wiem w jakich
    proporcjach.

    > i dalej są. Nawet hierarchami. I ordery od Prezydenta dostają

    dalej juz sobie przetwarzaj po swojemu, pewnie masz jakąs wizje biskupa co z maczetą
    latał i głowy obcinał. Se miej, na to nie poradze. No i duda zły bo order takiemu
    dał, ech...

    b.

  • 182. Data: 2015-12-08 08:22:35
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    Kapelinder napisał:
> [...]
    maczetą latał i głowy obcinał. Se miej, na to nie poradze. No i duda zły bo order

    Widzisz Ty nie dopuszczasz w ogóle do swoich myśli, że Katolik mógłby
    czynić zło, bo tak zostałeś wychowany.
    Prawda jest jednak inna. Wielu Katolików ma krew na rękach. Możemy ich
    nazywać Katolikami skoro robili to pod przykrywką wiary. To, że Ty czy
    inni czynią i szerzą dobro to nie jest tylko zasługa KK. W większej
    mierze do spokoju przyczynił się rozwój, a także komunizm i okres PRL-u,
    które wychowywały społeczeństwa w duchu pokojowym.
    Także i wysoki poziom kulturowy oraz dobrobyt sprzyjają pokojowemu
    nastawieniu.
    Podobnie jest też w Islamie. Sam Islam nie nawołuje do zła, ale są
    radykalni wywrotowcy, którzy czytają Koran dosłownie, a tam jest wiele
    słów o zabijaniu.
    Dokładnie tak samo jest z KK. Obecny KK nie nawołuje do zła, ale są
    tacy, którzy w Biblię potrafią czytać dosłownie, a w niej także jest o
    zabijaniu.
    Wiesz, że w historii KK, Biblia wielokrotnie była umieszczana przez
    Watykan na indeksach ksiąg zakazanych w obawie przed błędnym jej
    zrozumieniem?
    Jak porównamy Koran i Biblię to różnice w zawartości są naprawdę
    niewielkie. To tak jak byś chciał napisać o tym samym, a zredagowałyby
    te informacje dwie różne redakcje.
    Te dwie religie nie różnią się zbytnio od siebie, poza dorobkiem
    kulturowym i poziomem rozwoju. Obecny Islam to średniowiecze
    Chrześcijaństwa, a wojna islamska to nic innego jak wojna krzyżowców.
    Dlatego też twierdzę, że każda religia niesie za sobą nie tylko dobro,
    ale i zło. Każda religia sprzyja agresji, która się w szczególności
    ujawnia w obliczu niesprawiedliwości np. kiedy dane ugrupowanie jest
    biedne czy też uciskane. To właśnie się stało w Rwandzie. Tak samo
    działo się podczas "czerwonych" rewolucji. Bieda, ucisk i poczucie
    niesprawiedliwości.

  • 183. Data: 2015-12-08 09:17:17
    Od: r...@g...com

    W dniu wtorek, 8 grudnia 2015 08:22:37 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    > Chrześcijaństwa, a wojna islamska to nic innego jak wojna krzyżowców.
    > Dlatego też twierdzę, że każda religia niesie za sobą nie tylko dobro,

    Porównaj Koran z Nowym Testamentem. Gdzie w tym drugim jest nawoływanie do zabijania?

> [...]
    > biedne czy też uciskane. To właśnie się stało w Rwandzie. Tak samo
    > działo się podczas "czerwonych" rewolucji. Bieda, ucisk i poczucie

    W ten sposób może też się objawiać każda ideologia, nawet wegetarianizm. Można sobie
    wyobrazić radykalnego wegetarianina, który wysadza się w sklepie mięsnym na znak
    protestu przeciwko spożywaniu mięsa ;)

  • 184. Data: 2015-12-08 09:19:22
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 8 grudnia 2015 08:22:37 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Widzisz Ty nie dopuszczasz w ogóle do swoich myśli, że Katolik mógłby
    > czynić zło, bo tak zostałeś wychowany.

    znów te twoje założenia - otóż przyjmij do wiadomosci ze katolicy jak wszyscy inni
    ludzie czynia czasami zło, bo taka jest ludzka natura. Jeden wypije za duzo, drugi
    ukradnie, trzeci załajdaczy na boku, a którys zabije. Katolicyzm prowadzi do tego ze
    staramy sie nie czynic zla - wiec statystyki sa nizsze, ale niezerowe- tylko tyle. I
    az tyle.
    Cała reszta tego co pisales wynika z blednego zalozenia.

    Co do rwandy:
    taki tekst znalazłem:
    http://natemat.pl/69329,swiadek-ksiadz-jean-ndoriman
    a-mowi-o-ksiedzu-henryku-hoserze-w-rwandzie

    w raczej nieobiektywnym i niezyczliwym kk miejscu, mówi swiadek który stracił
    bliskich i bez wachania oskarzylby kazdego winnego:
    "Nie można stwierdzić, że Kościół Katolicki jako instytucja jest stroną
    odpowiedzialną w kwestii ludobójstwa, ale na pewno odpowiedzialni są niektórzy jego
    przedstawiciele. Odpowiedzialności Kościoła należy dopatrywać się na dwóch poziomach
    : milczenia w trakcie rozgrywającego się dramatu i negacjonizmu, jaki miał miejsce po
    zakończeniu ludobójstwa."

    No to znów moze sie okazac ze oskarzenia o zbrodnie najciezsze byly wyssane z palca,
    lub z jakis doslownie pojedynczych przypadków zrobiono generalną zasade.

    b.

  • 185. Data: 2015-12-08 09:42:23
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >Natomiast terrorysci islamscy to zawsze religijne
    >swiry.

    "Wszyscy terroryści to świry"
    John Rambo

  • 186. Data: 2015-12-08 09:44:32
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >No i właśnie o takich rzeczach piszę. Jeżeli wykonywane były przez ludzi
    >posługujących się technologiami, które im obecnie przypisujemy to okazuje
    >się, że nie byliby w stanie tego wykonać.

    A dowód na to "okazuje się" masz jakiś?

  • 187. Data: 2015-12-08 09:51:21
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Ja niczego nie twierdzę, ja tylko zadaję pytania, bo nie znam odpowiedzi.

    A. Lepper.

    >Myślę, że jest to bardzo błędne twierdzenie,

    Nie jest. Nikt tu nigdy nie doleci, no może poza jakimiś obcymi voyagerami
    (pociętymi na miazgę przez meteoryty), z prawdopodobieństwem trafienia jak
    jeden do pierdyliarda do pierdyliardowej potęgi.

    >gdyż obecna nauka udowadnia, że istnieją pewne siły, które nie potrzebują
    >czasu, aby wykonać reakcję na dowolnie dużej odległości.

    Nie udowadnia.

    >Takim siłami są np. siły splątania kwantowego.

    To nie są żadne siły a zjawisko ma się nijak do podróżowania, ani nawet
    wysyłania informacji.

  • 188. Data: 2015-12-08 10:02:17
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-12-07 o 16:21, masti pisze:

    > a jak chciałbyś ustalić kogo się uważa za prawdziwego katolika?

    Szczerze?
    Mysle, ze kruczkow jest tak wiele, ze kazdy z nas dowie sie o tym po
    smierci. A tu na ziemi trzeba po prostu starac sie byc dobrym czlowiekiem.

    Owszem.

    Pozdro.. TK

  • 189. Data: 2015-12-08 10:43:42
    Od: masti <g...@t...hell>

    r...@g...com wrote:

    > Porównaj Koran z Nowym Testamentem. Gdzie w tym drugim jest nawoływanie do
    zabijania?

    a dlaczego tylko Nowym? Stary jest równoprawną częścią Biblii

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 190. Data: 2015-12-08 11:06:58
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 8 grudnia 2015 10:46:11 UTC+1 użytkownik masti napisał:

    > a dlaczego tylko Nowym? Stary jest równoprawną częścią Biblii

    Katole zgodnie z historią bozej miłosci czytają to inaczej: stary testament jest
    zapowiedzią obietnicy zbawienia, nowy jest wypełnieniam i zawarcien nowego
    przymierza. Dlatego my obrzezani nie chodzimy, i nie wypełniamy kolejnych kilkuset
    żydowskich nakazów starego testamentu -bo my nie jestesmy żydami a chrzescijaninami.
    Wiec jest to pismo równoprawne - ale odczytywane inaczej niż kiedyś. No i m.in. na
    tym polega nasza wiara ze słowo boze dane w tych ksiegach jest żywe, dające wciąż
    nowe znaczenia.

    b.