  • 141. Data: 2014-03-30 21:55:08
    Temat: Re: [OT]Re: Bojlery nierdzewne, - co to warte?
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-30 10:32, Marek Dyjor pisze:

    > Jeszcze raz na jakiego diabła cywilizacja bardziej rozwineiata od
    > naszej miała by po sobie zostawić jakeiś debilne budowle z kamieni?

    Za 5000 lat jakiś kolejny Marek zada pytanie: "po jakiego diabła jakaś
    cywilizacja bardziej rozwineiata od naszej miała by po sobie zostawić
    jakieś debilne "ajfony"?

  • 142. Data: 2014-03-30 22:00:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    uzytkownik wrote:
    > Pierdolisz od rzeczy i wyciągasz z dupy wzięte przykłady i porównania.
    > (chciałeś bez owijania ...)
    > Krasnoludki i elfy to tylko mity i baśnie. Zaś po zaginionych i
    > wymarłych cywilizacjach pozostały dowody ich istnienia w postaci
    > dziwnych dla nas budowli i konstrukcji.

    zgadza sie tylko ze wcale one takie tajemnicze nei są a i nic nie wskazuje
    aby te cywilizacje potrafiły siła myśli zaginać przestrzeń :)

    tajemnicze sa dla hochsztaplerów pokroju niejakiego Deanikena

  • 143. Data: 2014-03-30 22:01:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    uzytkownik wrote:

    > Za 5000 lat jakiś kolejny Marek zada pytanie: "po jakiego diabła jakaś
    > cywilizacja bardziej rozwineiata od naszej miała by po sobie zostawić
    > jakieś debilne "ajfony"?

    ok przeszliśmy do trolowania... :)

    rozumiem że to sa ich skalne komputery :)

  • 144. Data: 2014-03-30 22:09:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    uzytkownik wrote:

    > Za 5000 lat jakiś kolejny Marek zada pytanie: "po jakiego diabła jakaś
    > cywilizacja bardziej rozwineiata od naszej miała by po sobie zostawić
    > jakieś debilne "ajfony"?

    albo skalne statki kosmiczne...

    nie wiem co będzie za 5000 lat. ale raczj mało proawdopoodbne aby wiedza o
    rozwoju cywilizacji naraz znikła.

    chyba ze nastąpi globalny kataklizm i kolejne wielki wymieranie ale wtedy
    następna technicniczna cywilizacja nie pojawi się za 5000 tylko za 50 mln
    lat jak planeta ponownie stworzy jakiś myślący gatunek stworzeń. czy za
    50mln lat co kolwiek zostanie po nas? czort wie, prawdopodobnie tworzywa
    stuczne, mają szansę przetrwać, nasze budowle bedą gdzies głeboko zagrzebane
    w głębi ziemi....

  • 145. Data: 2014-03-30 22:16:48
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-30 22:00, Marek Dyjor pisze:

    > zgadza sie tylko ze wcale one takie tajemnicze nei są a i nic nie
    > wskazuje aby te cywilizacje potrafiły siła myśli zaginać przestrzeń :)
    >

    > tajemnicze sa dla hochsztaplerów pokroju niejakiego Deanikena

    Nie potrafisz zrozumieć, że tu nie chodzi o to jakie tamte cywilizacje
    były, ale o to, że mamy błędne wyobrażenia o tamtych cywilizacjach, bo
    potrafiły dokonać czegoś co nam się obecnie wydaje zbyt skomplikowane i
    zbyt trudne.
    Okazuje się, ze tamte cywilizacje, uważane przez nas za proste były na
    wysokim poziomie rozwoju i zorganizowania. Miały świetnie zorganizowaną
    logistykę i znały matematykę o raz fizykę, których autorstwo nasza
    cywilizacja przypisuje ludziom żyjącym wiele lat później.
    Nie pisz tu o mocach nadprzyrodzonych i nie mieszaj tej wiedzy z mitami
    i baśniami.

  • 146. Data: 2014-03-30 22:30:24
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-30 22:09, Marek Dyjor pisze:

> [...]
    > prawdopodobnie tworzywa stuczne, mają szansę przetrwać, nasze budowle
    > bedą gdzies głeboko zagrzebane w głębi ziemi....

    Jesteś w błędzie.
    Wystarczy tylko jedno pierd....cie meteorytu czy większy konflikt
    nuklearny, aby cywilizacja się cofnęła w rozwoju.
    Człowiek po takim kataklizmie walczy o przeżycie. Zaburzenia klimatyczne
    mogą spowodować, że dla kilku czy kilkunastu pokoleń priorytetem będzie
    przeżycie, czyli zdobycie pożywienia i opału, a wszystko inne zostanie
    odsunięte. Po takim kataklizmie ludzie na nowo będą odkrywać to co już
    kiedyś odkryła wcześniejsza cywilizacja, o której kolejne pokolenia będą
    opowiadać legendy w formie wierzeń.
    Takich kataklizmów związanych z uderzeniem ogromnych meteorytów czy
    planetoid, Ziemia miała wiele i są na to dowody.
    Tu najbardziej adekwatnym będzie to co powiedział kiedyś Albert
    Einstein: "Nie wiem ja­ka broń będzie użyta w trze­ciej woj­nie
    świato­wej, ale czwar­ta będzie na ki­je i kamienie."
    Pisząc o zaginionych cywilizacjach mam na myśli właśnie takie przypadki,
    że cywilizacja mogła już wielokrotnie osiągać wysoki poziom i
    wielokrotnie mogła być "resetowana".

  • 147. Data: 2014-03-30 22:32:36
    Temat: Re: Bojlery nierdzewne, - co to warte?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 30.03.2014 21:40, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > A jak przez przypadek odkryją coś, co nie pasuje do poprzednich wniosków
    > to to ignorują:-)

    Kłamiesz. Badają.

    [ciach]

    > Skąd znasz wiek skamieniałości, który używasz do datowania skał?

    Pisałem wyraźnie. Jeśli nie rozumiesz, to ja się poddaję - nie jestem
    specjalistą od nauczania.... "specjalistycznego".

    > Metodą radiometryczną datuje się młode skały. Dla starszych stosuje się
    > łącznie kilkadziesiąt metod datowania.

    Bingo.

    > Wiesz dlaczego tak dużo? - bo w zależności od stanowiska tylko niektóre
    > z nich dają wyniki pasujące do modelu :-)

    Odwrotnie - wyniki mają do siebie pasować.

    [ciach]

    > Na jednym z tych zdjęć masz drzewo, którego korzeń i metr pnia stoi w
    > warstwie węgla, reszta przechodzi przez kilka RÓŻNYCH warstw
    > geologicznych osadów.
    > Nie wydaje się to dziwne?

    Dlaczego ma być dziwne? Wyższe osady nie zawierały odpowiednich
    szczątków organicznych, więc nie zmieniły się w węgiel. Ciężko uzyskać
    węgiel z osadów lessowych.

    > Od początku pisałem o tych "budowlach z wielokątów" - pokazywałem linki
    > do tych murów w różnych zakątkach Ziemi. Nigdzie nie skaczę. O szybach
    > Wielkiej Piramidy napisałem przy okazji.

    W każdym razie piramidy to piaskowiec.

    > Skoro wiesz lepiej od Wiki podaj źródła.

    Są podane w wiki.

  • 148. Data: 2014-03-30 23:11:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    uzytkownik wrote:
    > Pisząc o zaginionych cywilizacjach mam na myśli właśnie takie
    > przypadki, że cywilizacja mogła już wielokrotnie osiągać wysoki
    > poziom i wielokrotnie mogła być "resetowana".

    zieeeew....

  • 149. Data: 2014-03-30 23:19:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 30.03.2014 22:30, uzytkownik pisze:

    > Pisząc o zaginionych cywilizacjach mam na myśli właśnie takie przypadki,
    > że cywilizacja mogła już wielokrotnie osiągać wysoki poziom i
    > wielokrotnie mogła być "resetowana".

    I były takie porządne, że przed zagładą odnawiali zasoby takie jak np.
    ropa naftowa?

  • 150. Data: 2014-03-30 23:20:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 30.03.2014 o 22:32 Andrzej Lawa <a...@l...com> pisze:

    > Kłamiesz. Badają.
    Od paru dni linkuje do materiałów nad którymi nikt z naukowców się nie
    raczył pochylić.
    Wiem, wiem - bzdurami nikt się nie będzie zajmował...

    > Bingo.

    > Odwrotnie - wyniki mają do siebie pasować.
    Jak nie pasują to zastosujemy 74 metodę? :-) - wierzysz w to co piszesz?

    > Dlaczego ma być dziwne? Wyższe osady nie zawierały odpowiednich
    > szczątków organicznych, więc nie zmieniły się w węgiel. Ciężko uzyskać
    > węgiel z osadów lessowych.
    Jakim cudem ten pień jest cały czas pionowy? - nie spróchniał, nie złamał
    się.
    Może jednak z datowaniem coś nie bardzo?

    > W każdym razie piramidy to piaskowiec.
    A komnata Króla? :-)

    > Są podane w wiki.
    No faktycznie - dioryt.

    "The outer walls are made from massive diorite blocks from nearby, and the
    inner buildings and towers are made from dark andesite some of it brought
    from over 35km away."

    TG