  • 151. Data: 2014-03-30 23:32:04
    Temat: Re: Bojlery nierdzewne, - co to warte?
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 30 marca 2014 23:20:06 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

> [...]
    >
    > raczył pochylić.
    >
    > Wiem, wiem - bzdurami nikt się nie będzie zajmował...

    > Jak nie pasują to zastosujemy 74 metodę? :-) - wierzysz w to co piszesz?

    > Jakim cudem ten pień jest cały czas pionowy? - nie spróchniał, nie złamał
    >
    > się.
    >
    > Może jednak z datowaniem coś nie bardzo?

    > A komnata Króla? :-)

    > No faktycznie - dioryt.
    >

    > "The outer walls are made from massive diorite blocks from nearby, and the
    >
    > inner buildings and towers are made from dark andesite some of it brought

    Piramidę budowano kilkadziesiąt lat. Robiono to według planów. Dzisiaj to się
    dokumentacja konstrukcyjna nazywa. Kształt, wymiary, sposób wykończenia każdego
    pomieszczenia był znany na wiele lat zanim je zrobiono. Mieli dużo czasu na obróbkę
    trudnych materiałów.

  • 152. Data: 2014-03-30 23:37:32
    Temat: Re: [OT]Re: Bojlery nierdzewne, - co to warte?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 30.03.2014 o 23:11 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> pisze:

    > zieeeew....

    Wyobraźni Ci brakuje. Pomyśl sobie, we wtorek w Ziemię walnie 300km kamol
    (podobno amatorzy śledzą tylko 5% powierzchni nieba, reszty nikt nie
    monitoruje). Przeżyła garstka ludzi: paru górników w kopalniach, jakaś
    ekipa speleologów itp. razem poniżej 1000 osób. Resztę wytłukła fala
    uderzeniowa, tsunami, globalny pożar, skażenie atmosfery. Fala
    uderzeniowa, trzęsienia ziemi, tsunami kompletnie zdewastowały
    powierzchnię Ziemi - wszystko co było palne spaliło się, większość
    budynków została zmieciona. Zostało parę procent obiektów "korzystnie"
    ulokowanych.
    Po 2 tygodniach ta garstka wypełzała na powierzchnię Ziemi i zastała inny
    świat. Od wstrząsów obudziły się superwulkanny, których erupcja w krótkim
    czasie doprowadza do zimy nuklearnej - pozostali ludzie, jeśli uda im się
    przeżyć pierwsze miesiące - przez kolejne kilkadziesiąt lat walczą o
    przeżycie. Jeśli byli "mieszczuchami" mają problemy z podstawowymi
    sprawami.
    W akcie desperacji u schyłku swoich dni grawerują jakieś kawałki kamieni
    informacjami, które zdobyli przed katastrofą. Ich dzieci wiedzą już tylko
    to co zapamiętały z opowieści - nie znają kontekstu tych informacji.
    Dzieci ich dzieci, mają już tylko jakieś niewyraźnie zapiski na skałach,
    które nie są im do niczego potrzebne. Klimat się zmienia, muszą się
    przenieść gdzieś na południe - następne pokolenie nie ma już nic. Czasami
    trafiają na jakieś dziwne przedmioty, przeznaczenia których nawet się nie
    domyślają.
    Rozpoczął się nowy cykl.
    Nie trzeba żadnych kosmitów. Wystarczy niewielki (w kosmicznej skali)
    kamyk.

    TG

  • 153. Data: 2014-03-30 23:38:58
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 30.03.2014 o 23:19 Andrzej Lawa <a...@l...com> pisze:

    > I były takie porządne, że przed zagładą odnawiali zasoby takie jak np.
    > ropa naftowa?

    W ogóle z tego nie korzystali?, znali lepsze sposoby na "darmową" energię?

    TG

  • 154. Data: 2014-03-30 23:40:14
    Od: m...@y...com

    W dniu sobota, 22 marca 2014 13:12:03 UTC+1 użytkownik abn140 napisał:

    > nierdzewnka - no wlasnie - wieczny? bardziej trwaly?

    Bojler nierdzewny jest trwały dokładnie tak, jak jego spawy i wszelkie połączenia -
    czyli... szukaj raczej wiadomości na temat trwałości połączeń w takiej stali 3-]

  • 155. Data: 2014-03-30 23:50:15
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 30 marca 2014 23:40:14 UTC+2 użytkownik m...@y...com napisał:

    > Bojler nierdzewny jest trwały dokładnie tak, jak jego spawy i wszelkie połączenia -
    czyli... szukaj raczej wiadomości na temat trwałości połączeń w takiej stali 3-]

    Przy okazji trzeba by dodać ze w przeciwieństwie do stalowego ocynkowanego czy
    emaliowanego jest naprawialny. Na dodatek naprawy nie są skomplikowane jeśli nie
    liczyć zdemontowania i zawiezienia albo przyjazdu kogoś z odpowiednią spawarką.

  • 156. Data: 2014-03-31 04:51:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > W ogóle z tego nie korzystali?, znali lepsze sposoby na "darmową"
    > energię?

    wiem siła myśłi zaginali czasporzestrzeń...

    już ktoś to napisał...

    że nei musieli stworzyć ajfonów a mogli cos tam robić inaczej...

    znaczy z kamienia budowali zaginacze czy coś tam...

  • 157. Data: 2014-03-31 07:12:02
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-31 04:51, Marek Dyjor pisze:

    > wiem siła myśłi zaginali czasporzestrzeń...
    >
    > już ktoś to napisał...
    >
    > że nei musieli stworzyć ajfonów a mogli cos tam robić inaczej...
    >
    > znaczy z kamienia budowali zaginacze czy coś tam...

    Twoje sarkazmy świadczą tylko twojej bardzo niskiej kulturze osobistej.

  • 158. Data: 2014-03-31 09:28:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.03.2014 23:20, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Od paru dni linkuje do materiałów nad którymi nikt z naukowców się nie
    > raczył pochylić.

    Raczył. Twoje "źródła" bezczelnie kłamią, że nie raczył.

    > Wiem, wiem - bzdurami nikt się nie będzie zajmował...

    Na pewno nie od nowa co pół roku jak jest na nowo odgrzebywane przez
    tych oszustów z triumfalnym twierdzeniem, że nikt (w ciągu ostatnich
    kilku dni) się nie pochylił.

    > Jak nie pasują to zastosujemy 74 metodę? :-) - wierzysz w to co piszesz?

    Nie, jak nie pasują to się bada dlaczego nie pasują.

    > Jakim cudem ten pień jest cały czas pionowy? - nie spróchniał, nie
    > złamał się.

    Solidny pień, suchy klimat. Ewentualnie został dość szybko zasypany.

    > Może jednak z datowaniem coś nie bardzo?

    Póki co działa.

    [ciach]

    > A komnata Króla? :-)

    Co "komnata króla"?

    > No faktycznie - dioryt.
    >
    > "The outer walls are made from massive diorite blocks from nearby, and
    > the inner buildings and towers are made from dark andesite some of it
    > brought from over 35km away."

    I jak poczytasz dalej to zobaczysz, że podano co najmniej dwie możliwe
    metody takiego pasowania kamieni.

  • 159. Data: 2014-03-31 09:38:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.03.2014 21:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Odcinam się od gościa i od teorii którą prezentuje. Ma w swoim filmie
    > znaleziska, o których mówię, podaję dokładne czasy abyś nie musiał
    > wszystkiego przeglądać a Ty mi mówisz, że Ci się nie chce - po co tu

    Facet od początku bezczelnie kłamie. Tak bezczelnie, że nawet jakby
    podawał aktualną temperaturę z aoknem, to bym mu nie uwierzył na słowo.
    Nie chce mi się darmo przedzierać przez resztę jego, jak można
    racjonalnie przypuszczać, kłamstw i konfabulacji.

  • 160. Data: 2014-03-31 09:45:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > Bo nie mieli innego wyjścia. Tylko najwięksi durnie nie dostrzegają bredni
    > w biblii

    Biblia (w znacznej większości swojej objętości, tak samo jaki i Koran) nigdy
    nie był księgami historycznymi tylko zbiorami opowiadań.

    To że w średniowieczu komuś wydawało się inaczej to tylko tak mu się
    wydawało :-)

    > Och, zajmują się, zajmują. Dziewczynki w muzułmańskich szkołach w UK
    > radośnie podają koran za naukowe źródło - i np. upierają się, że słodkiej
    > i słonej wody za chiny ludowe nie zmieszasz bo koran mówi, że się nie
    > mieszają.

    Nie chodzi mi o indoktrynowane "dziewczynki" tylko normalnych _świadomych_
    wyznawców, takich co to przeczytali Koran a nie tylko usłyszeli jakieś nauki
    i interpretacje.

    > Wystarczy wierzyć w siebie, w lekarzy i że negatywną statystykę może
    > wyrobić ktoś inny. Nie ma potrzeby wierzyć w krasnoludki czy urojonych
    > niewidzialnych przyjaciół.

    Oczywiście, ale co zrobić jeśli komuś łatwiej uwierzyć w krasnoludki niż w
    siebie?

    W Lourdes (Francja) jest kilka szpitali i tysiące chorych którzy uważają że
    jak napiją się wody z "cudownego" źródełko to wyzdrowieją i rzeczywiście
    statystyki wyzdrowień mają sporo większe niż gdzie indziej i to pomimo tego
    że to zwykła woda z wodociągów, bo historyczne źródełko miało za małą
    wydajność :-) Nawet pracujący tam księża przyznają że to źródełko to mit,
    ale skoro ludzie wierzą i to działa to niech wierzą dalej. To wiara uzdrawia
    nie woda.

    Pozdrawiam
    Ergie

    Pozdrawiam