  • 241. Data: 2012-12-12 14:50:27
    Temat: Re: [OT] - Wyborcy wam tego nie wybacz?
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    news:kaa0v0$qnk$1@news.task.gda.pl...

    > No wlasnie taki karierowicz bedzie mial lepiej finansowo wg. takiej
    > polityki. :-)

    A czy teraz tak nie jest?

    Marek

  • 242. Data: 2012-12-12 14:55:35
    Temat: Re: [OT] - Wyborcy wam tego nie wybaczą
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > może doucz się jak działają partie i jaka jest rola skarbnika.

    A ty doucz się, że bez prokuratury i werdyktu sądu, w cywilizowanym kraju
    nikt nie przyjmuje sensacji wyssanych z palca.
    Jeszcze raz ci tłumaczę. Gdyby rzeczywiście Korwin coś przeskrobał, to dawno
    byśmy czytali o donosie prokuratury i sprawie w sądzie.
    Wskaż mi miejsce, gdzie doczytam że takie doniesienie zostało złożone i że
    sąd wydał wyrok skazujący.

    Marek

  • 243. Data: 2012-12-12 15:16:23
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > A czy teraz tak nie jest?

    No jest, ale motywacje bedzie mial wieksza.

    Pozdro.. TK

  • 244. Data: 2012-12-12 16:12:32
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Ja w paradoksy nie wierzę i dlatego od dawien dawna tylko na Korwina
    > głosuję.
    > A i popatrz, niejaki masti zarzucił że Korwin często zmienia partię.

    Korwin kreuje sie na wlasna marke, w sumie nie obchodzi mnie to.

    > Nie o to chodzi. Chodzi o to, że z każdej wypowiedzi Korwina wyławiane są
    > tanie sensacje a esencja zostaje odrzucona i nie celowo dostrzegana jako
    > _niewygodna_.

    To powinien sie zastanowic jak trafic do ludu tzw. Nie gadac glupot. Czy to
    wina dziennikarzy, ze zwracaja uwage na to, czy raczej jego, ze gada
    glupoty?

    > Nie najśilniejsi, tylko ci którym chce się pracować i wziąć zycie we
    > własne ręce.

    No wiesz, dziecko jak umrze to naturalna selekcja, to gdzie tu szanse?
    Podpieranie to jakims 18 wiekiem ma byc fajne?

    > W czym? W dobrach na kredyt?

    W sile gospodarki. Jak myslisz, dlaczego frank jest relatywnie drogi?

    > W wirtualnych wycenach potentatów przemysłu którzy z dnia na dzień stają
    > się pusta wydmuszką bankrutem?

    To jest gieldowa spekulacja nie majaca z pieniadzem nic wspolnego

    > Dopiero co obiegła Polskę sensacja że Apple wart jest więcej dolarów niż
    > cała Polska. Czy nie uważasz że to totalna bzdura?

    Nie wiem, nie zastanawialem sie nad tym

    > Bardzo dużo.

    > Ale inne produkty podrożały.

    Cale zycie jedno drozeje, a inne tanieje. Tak bylo przed wejsciem.

    >>> http://www.wykop.pl/ramka/291516/dlaczego-pieniadz-p
    owinien-byc-oparty-na-parytecie-zlota/

    > Drukowanie dolarów, funtów czy marek przyczynia się do tego że twój dom,
    > samochód, krowa, hektary, poduszka, porcelanowa zastawa tracą na
    > wartości. Stajesz się nie ze swojej winy biedakiem.

    To nie jest prawda. Drukowanie dolarow przyczynia sie akurat do wzrostu cen.
    Sztuka polega na tym zeby tych pieniedzy nie bylo zbyt duzo, a ile powinno
    byc to akurat wiadomo.

    > No i odkryłeś złodziejstwo banków. W bankach nie nie mają taśm
    > produkcyjnych i ochoty do pracy pozostaje im dymać nas wszystkich
    > wymyślając kolejne zawiłe "produkty" bankowe.

    Marek, to byl cytat z Twojego linka. Mnie nie dziwi, ze nikt za darmo
    pieniedzy nie pozycza, tylko matematyka mi sie nie zgadza.
    Poza tym nikt nikogo nie zmusza do korzystania z uslug bankowych jak mi sie
    wydaje?
    Jednak sens tych dwoch cytatow byl nieco inny. Skoro mamy te sama i
    niezmienna co wazne ilosc pieniadza - zlota na rynku, to jak bank z drugiego
    cytatu moze generowac zysk? Z czego? No nic tylko ktos musi miec mniej. Ta
    teoria - cytat: "Ponieważ pieniądz jest wykorzystywany tylko do wymiany i
    rozliczeń, to zwiększenie ilości dolarów, funtów czy marek w obiegu nie może
    przynieść społecznych korzyści" z gory skazuje gospodarke na stagnacje.
    Rozumiesz, ze to bzdury? W obiegu zamknietym nie da sie zrobic tak zeby
    wszyscy mieli lepiej. Zawsze jak jeden bedzie mial wiecej to drugi bedzie
    mial o tyle samo mniej.

    > Coś wyprodukuje i sprzeda. innemu komuś coś się zepsuje i to kupi. Jakas
    > kontrola ilości dóbr na rynku wystarczyłaby aby utrzymywać równowagę
    > ilości pieniądza i dóbr.

    > Wraz ze wzrostem organizmu wzrasta ilość krwi. Coś to kontroluje. Jak
    > widzisz mamy jej w sam raz. Nie ulewa ci się ale też nie masz niedoborów.

    Czyli widzisz, ze zlota jak krwi trzeba gospodarce dostarczyc w miare jej
    wzrostu. A to jest sprzeczne z tym co linkowales, a ja cytowalem. Po malu
    dojdziemy do tego, ze wlasnego zlota to my nie mamy. Wiec handel zagraniczny
    z producentami zlota bylby bardzo wskazany. To moze oznaczac wieksze
    uzaleznienie od niektorych krajow. Sila pieniadza bedzie zalezec od ilosci
    wymienialnego zlota i nie bedzie mialo znaczenia ile Marek jest w stanie
    zarobic. Rozumiesz to?
    Sila pieniadza to sila gospodarki, jej potencjalu niczym nie skrepowanego.
    Jedna z miar ilosci pieniadza na rynku jest poziom inflacji, wiec nie da sie
    drukowac ot tak pieniedzy jezeli gospodarka ma byc silna i stabilna.

    Pozdro.. TK

  • 245. Data: 2012-12-12 16:12:41
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości

    > Czyli nie wiesz, a wiesz, ze dzieci Ci kiedys pomoga?
    > To moze lepiej byc singlem i pakowac w skarpete. Taniej i bezpieczniej,
    > ale nie, to tez sie nie miesci w teorii.

    > Tak? To ile jest warte zycie Twojego dziecka, zony? Przy jakiej
    > przytoczonej przez Ciebie kwocie powiesz starczy?
    > To nie jest ironiczne pytanie. Ja takiej kwoty nie znam po prostu. Ale
    > nie, Wy wie nie dolozycie, bo to przeciez ja nie bylem zaradny...

    > Pewnie, ze nie jest doskonale, ale to co proponuje Korwin to 18 wiek.

    Juz pisalem - wg Korwina jeden pracujacy robotnik i niepracujaca zona plus
    szostka dzieci i zycie bylo cut mjut.

  • 246. Data: 2012-12-12 16:15:13
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 12 Dec 2012 14:46:44 +0100 osobnik zwany 4CX250
    napisał:
    > Dopiero co
    > obiegła Polskę sensacja że Apple wart jest więcej dolarów niż cała
    > Polska. Czy nie uważasz że to totalna bzdura?

    I jak Cie traktować poważnie jak porównujesz wirtualną wrtość giełdową z
    rocznym PKB? To jest totalna bzdura.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 247. Data: 2012-12-12 16:36:25
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    4CX250 wrote:

    > Pewnie to ta sama toruńska firma konsiltingowa co i u nas tak sobie
    > wyliczyła.
    > Złodziejstwo.

    A mnie ciekawi, czy w ten interes wejdzie pewien ogólnie
    znany toruński biznesmen, np. poprzez jakąś nową fundację
    Lux Śmiecitas... :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 248. Data: 2012-12-12 16:55:08
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    /// Kaszpir /// wrote:

    > Po prostu żyjemy w kraju gdzie człowiek boi się zatrudnić fachowca bo
    > większość tych "fachowców" nie jest fachowcami , bo dobry fachowiec nie
    > odwala fuszerek.
    > U nas trzeba stać przy gościu , znać się lepiej niż on i co chwilę
    > opierdalać ...

    Albo zakasać rękawy i zrobić samemu. Czy wychodzi taniej, to nie wiem,
    bo czas własny też kosztuje, ale za to defaultowe "panie, to się nie
    da", okazuje się, że się jednak da i to często bez większych
    komplikacji, wystarczy pomysleć.

    Przed tygodniem rozmawiałem z hydraulikiem, tłumacząc mu, co
    chcę uzyskać.

    H: panie, to się nie da -- giętarka zawęzi przekrój rury
    Ja: to wypełnijcie piaskiem i nie zawęzi
    H: eee... no... ale my robimy tylko najprostszymi metodami

    Ta firma zatrudnia co najmniej 4 pracowników, więc nie jest
    to przysłowiowy pan Zenek. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 249. Data: 2012-12-12 17:01:30
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    /// Kaszpir /// wrote:

    > Śmieci segregowane wywalam w Toruniu do kontenerów do segregacji ...

    To po co w ogóle segregujesz?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 250. Data: 2012-12-12 17:11:51
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Maniek4 wrote:

    > Toz sesc lat temu i Tusk mowil co nalezy zrobic zeby osiagnac wzrost
    > gospodarczy.
    > Przypomne chocby podatek liniowy...

    E tam Tusk... Pamiętacie jeszcze "dogonic i przegonić USA do roku 2010",
    czyli słynną strategie lizbońską? :-D

    Pozdrawiam, Piotr