  • 21. Data: 2009-12-09 21:00:22
    Temat: Re: Obrus (nietypowe pytanie)
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "medea" <e...@p...fm> wrote in message
    news:hfm7eq$blb$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    http://stoffe-pawlak.de/index.php?cPath=25&osCsid=1b
    8f23c1c5d772d6772e567469acec1f

    http://stoffe-pawlak.de/index.php?cPath=115

    http://www.miranda.com.pl/?action=strona&ids=3&idm=1
    &lang=&idst=18

    http://www.obrus.com.pl/
    http://www.obrus.com.pl/oferta.php?p=galeria&id=2.1

    http://www.pioman.pl/new/obrusy.php

    http://www.andropol.com.pl/?lang=pl&action=katalog_p
    rodukty&idm=9&ids=7&idks=46&info=Oferta

  • 22. Data: 2009-12-10 16:03:57
    Od: Theli <p...@w...pl>

    medea pisze:

    > To jest jakiś (sensowny) pomysł. Takie szycie przez środek nie będzie
    > szpeciło, jeśli np. zszyję dwa kwadraty w jeden prostokąt?

    Można tak pokombinować, żeby ten szew był ozdobą albo np. kwadrat zrobić
    z dwóch trójkątów.

    > Może w środek
    > wstawić jakąś koronkę, tiul?

    Można, patrz tylko na instrukcje prania, żeby się nie okazało, że obrus
    tylko w zimnej wodzie, a koronka bawełniana i potrzebuje czasami czegoś
    cieplejszego.

    > Inna sprawa, że trochę się obawiam, czy te materiały dają się szyć w
    > warunkach domowych, bo zazwyczaj są syntetyczne i mogą się zbytnio siepać.

    To daj do zszycia krawcowej, jej to zajmie kilka minut, a będziesz miała
    problem z głowy.

    th

    --
    http://nitkowo.bloog.pl/

  • 23. Data: 2009-12-10 16:35:24
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 10 Dec 2009 17:03:57 +0100, Theli napisał(a):

> [...]
    > cieplejszego.

    > To daj do zszycia krawcowej, jej to zajmie kilka minut, a będziesz miała

    Co to znaczy "mogą się zbytnio siepać"?
    --

    Ikselka.

  • 24. Data: 2009-12-10 16:47:07
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "XL" <i...@g...pl> wrote in message

    > Co to znaczy "mogą się zbytnio siepać"?

    Po polsku to znaczy że nić stylonowa przecięta częściowo lub całkowicie
    przez igłę będzie się strzępić w miejscu przecięcia...

  • 25. Data: 2009-12-10 17:09:30
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 10 Dec 2009 17:47:07 +0100, Prawusek napisał(a):

    > "XL" <i...@g...pl> wrote in message

    > siepać.

    > Po polsku to znaczy że nić stylonowa przecięta częściowo lub całkowicie
    > przez igłę będzie się strzępić w miejscu przecięcia...

    A jeszcze bardziej po polsku byłoby po prostu "strzępić".
    --

    Ikselka.

  • 26. Data: 2009-12-10 17:10:38
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 10 Dec 2009 18:09:30 +0100, XL napisał(a):

    > A jeszcze bardziej po polsku byłoby po prostu "strzępić".

    Miało być "Czyli po prostu: mogą się strzępić".
    --

    Ikselka.

  • 27. Data: 2009-12-10 18:09:36
    Od: "JBP" <t...@o...pl>

    > Miało być "Czyli po prostu: mogą się strzępić".
    > --

    "Siepać się" istnieje w Słowniku Języka Polskiego od dawna (na pewno ani
    Ciebie, ani Twoich Babć nie było na świecie gdy powstało). Nie mogę
    uwierzyć, że tak wszechstronnie uzdolniona osoba, w dodatku - o ile
    pamiętam - trudniąca się rękodzielnictwem ludowym, nie zna tego określenia
    ;)

    JBP

  • 28. Data: 2009-12-10 18:10:58
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "XL" <i...@g...pl> wrote in message

    > Miało być "Czyli po prostu: mogą się strzępić".
    > --
    >
    > Ikselka.

    Siepać też po polsku...

  • 29. Data: 2009-12-10 18:48:41
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 10 Dec 2009 19:09:36 +0100, JBP napisał(a):

> [...]
    > uwierzyć, że tak wszechstronnie uzdolniona osoba, w dodatku - o ile
    > pamiętam - trudniąca się rękodzielnictwem ludowym, nie zna tego określenia

    I z tego powodu mam znać także gwarę?

    --

    Ikselka.

  • 30. Data: 2009-12-10 18:50:49
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 10 Dec 2009 19:09:36 +0100, JBP napisał(a):

    > "Siepać się" istnieje w Słowniku Języka Polskiego od dawna (na pewno ani
    > Ciebie, ani Twoich Babć nie było na świecie gdy powstało).

    Może i wtedy powstało, ale w słowniku j.polskiego raczej nie było od razu,
    dopiero gdy gwara zagościla w nim na dobre.

> [...]
    > uwierzyć, że tak wszechstronnie uzdolniona osoba, w dodatku - o ile
    > pamiętam - trudniąca się rękodzielnictwem ludowym, nie zna tego określenia

    Owszem, znam słowo "siepacz". Na określenie kata, oprawcy.
    --

    Ikselka.