  • 1. Data: 2009-12-07 09:42:13
    Temat: mocny klej do drewna
    Od: Mamut <c...@g...com>

    Witam
    Potrzebuje skleić listewke z półką. Powierzchnia styku jest bardzo
    mała - ok 4mm na dlugosci 30cm. Listewka przytrzymuje przyprawy na
    półce i działa na nia stałe obciążenie okolo 0.5kg dlatego klej musi
    być mocny. Nie moge tego wzmocnić gwozdziami bo listewki są za
    cienkie. Wikol raczej odpada, to musi być mocne trwałe połączenie, nic
    elastycznego.

  • 2. Data: 2009-12-07 11:39:55
    Temat: Re: mocny klej do drewna
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > być mocny. Nie moge tego wzmocnić gwozdziami bo listewki są za
    > cienkie. Wikol raczej odpada, to musi być mocne trwałe połączenie, nic
    Większość dostępnych w sklepie za rogiem klejów do drewna będzie odpowiednia.
    Pod warunkiem że odpowiednio przygotujesz przed sklejeniem powierzchnie, zadbasz
    o dobry docisk w czasie klej klej wysycha albo się utwardza. Ty nie potrzebujesz
    mocnego kleju do drewna a najzwyklejszy. Zwykły klej ma wytrzymałość na
    rozrywanie na pewno większą niż 10kG/cm2. Przy powierzchni 12cm2 daje to 120 kG.
    To co to jest pół kilograma. Nic.

  • 3. Data: 2009-12-07 11:41:14
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    W dniu 2009-12-07 10:42, Mamut pisze:
> [...]
    > być mocny. Nie moge tego wzmocnić gwozdziami bo listewki są za
    > cienkie. Wikol raczej odpada, to musi być mocne trwałe połączenie, nic

    Czy listewka jest na skraju półki? Jeśli tak, to nie przyklejaj jej tym
    wąskim bokiem (4mm), tylko weź listewkę szerszą (oczekiwana wysokość +
    grubość półki) i przyklej ją do wąskiego boku półki.

    No chyba, że masz taką cieniutką półkę (4 mm) - to nie wiem, co
    podpowiedzieć.

    --
    Paweł Muszyński
    Skateshop http://sklep.e-street.pl

  • 4. Data: 2009-12-07 15:14:02
    Od: "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl>

    Jakikolwiek klej dwuskładnikowy typu Epidian - powinno trzymać jak diabeł
    sołtysa ;-)

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 5. Data: 2009-12-07 15:27:45
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "Mamut" <c...@g...com> wrote in message
    u.googlegroups.com...

    Ośmiorniczka - są małe tuby...

  • 6. Data: 2009-12-07 16:23:34
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    Mamut wrote:
    > Potrzebuje skleić listewke z półką. Powierzchnia styku jest bardzo
    > mała - ok 4mm na dlugosci 30cm. Listewka przytrzymuje przyprawy na
    Wbrew pozorom ta powierzchnia nie jest wcale taka mala.
    Kazdy lepszy Wikol spelni to zadanie i IMHO wyciaganie czolgu w postaci
    zywicy Epidian to niepotrzebnie i na wyrost...
    Wazne jest odpowiednie przygotowanie powierzchni:
    * Odtluszczenie i zmatowienie papierem sciernym
    * Nalozenie niewielkiej ilosci kleju na obie sklejane powierzchnie
    * Mocny i pewny scisk w trakcie wiazania kleju
    Jako byly modelarz gwarantuje ze wczesniej peknie drewno niz spoina ;)

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom

  • 7. Data: 2009-12-07 22:28:23
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 7 Gru, 16:27, "Prawusek" <p...@i...pl> wrote:

    > Ośmiorniczka - są małe tuby...

    Od "ośmiorniczki" chyba dowolny klej biurowy z postkomuszym
    "plastusiem" czy "gumą arabską" włącznie byłby lepszy. Robiłem kiedyś
    z ośmiorniczką próby, dwa klocki drewna o wymiarach pudełka zapałek
    sklejone ośmiorniczką bez problemu rozłamywałem w rękach, podczas gdy
    byle Vicol był w stanie skleić je do litej formy, która rozłamywana z
    użyciem narzędzi pękała nawet nie na klejeniu, a w samym drewnie
    gdzieś obok.

    Również polecam zwykły wikolopodobny biały klej do drewna ze sklepu za
    rogiem. Epidian do klejenia drewna to IMO nieporozumienie.

    J.

  • 8. Data: 2009-12-08 07:13:43
    Temat: Klej UHU plus 300 kg epoxy - Re: mocny klej do drewna
    Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <tkorsak@"REMOVE"ilot.edu.pl>

    Użytkownik "Mamut" <c...@g...com> napisał w wiadomości
[...]

    Klej UHU plus 300 kg epoxy
    Wytrzymałość 300 kg/cm2
    Dwuskładnikowy klej na bazie żywic epoksydowych do szczególnie trwałych
    połączeń. Proporcje mieszanki: 1 cz. żywicy do 1 cz. utwardzacza (objętość).
    Czas użycia: 2 godziny w temp. 20oC. Czas utwardzania zależy od temperatury.
    Spoina odporna na uderzenia, starzenie i wodę. Opakowanie 2x15ml
    Cena 23,29zł

    20 °C 12 Godz. 1200 N/cm2
    40 °C 3 Godz. 1800 N/cm2
    70 °C 45 Min. 2000 N/cm2
    100 °C 10 Min. 2500 N/cm2
    180 °C 5 Min. 3000 N/cm2

    Pozdrowienia!
    Tadeusz

  • 9. Data: 2009-12-09 17:17:02
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    Tadeusz Jerzy Korsak wrote:
    > Klej UHU plus 300 kg epoxy
    Na poczatku myslalem ze zartujesz ;)

    To moze jeszcze poliuretanowa zywica utwardzana UV?
    To sa male listewki!
    Tak jak powiedzial Jarek - zywica prawie wogole nie nadaje sie do drewna
    (m in mala nasiakliwosc, zbyt sztywna).
    W tym przypadku drozsze wcale nie przeklada sie na lepsze.
    Koszt wikolu ~2-3zl - starczy na ~1m2 powierzchni :D

  • 10. Data: 2009-12-09 19:13:28
    Od: Mamut <c...@g...com>

    otóż wikol nie trzymał, po 24h schnięcia listewka odlamywała sie po
    leciutkim nacisnieciu palcem. a naprawde mocno to bylo spiete
    zaciskami i super dopasowane. Skleilem to ostatecznie klejem o nazwie
    technicoll.
    taki jak tu http://www.allegro.pl/item839932226_klej_kontaktowy_
    20ml_technicoll.html
    Konsystencja podobna do butaprenu i trzyma dosc dobrze.
    Te wartosci ktore ktos podawał wyżej typu kilkadziesiat KG/cm2.
    Chcialbym w to wierzyć ale wszystkie kleje ktore stosowalem puszczają
    juz przy paru kg dłuzszego nacisku. Przykladowo kleilem kiedyś
    poxipolem listwe do auta. Odtluszczone, dobite do auta listwą oparta o
    sciane garazu na całą noc i co.... po paru godzinach odpadla sama,
    siłą grawitacji.