  • 21. Data: 2012-10-16 21:55:04
    Temat: Re: Ocieplanie fundamentow
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:4a7c0e7d-d9c8-407b-99bf-50cf3b5a5019@googlegrou
    ps.com...
    W dniu wtorek, 16 października 2012 12:44:04 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    >Się wtrace;)
    >U siebie dawałem styro od zewnątrez i wewnątrz, siatka klej, i dysperbit 3
    >razy.
    >Wody gruntowe wysokop więc ławy i połowa fundamentów w wodzie stoją.
    >Izolacja pozioma na ławach to papa termozgrzewalna, na chudziaku
    >folia(uważam to za błąd teraz bym nic nie dał), ale nie zgrzewana >nic
    >tylko rozłożona. 5 lat juz prawie wilgoci nie widać.

    Z izolacja pozioma jest tak, ze niestety ale nigdy dosc.
    W zeszlym roku zasypalem wspanialomyslnie ulepiony kanal w garazu. Po bokach
    i w srodku bylego kanalu chudziak. Niestety nawet latem zarys scian
    fundamentowych jest widoczny. Kiedy dluzej pada deszcz sciany sa znacznie
    bardziej wyrazne. Woda w gruncie w sierpniu na glebokosci law, tj. 1-1,2m od
    poziomu, a zarys kanalu, mimo, ze dodatkowe 50 cm wyzej niz grunt jest
    widoczny, a to jest co najmniej 1,5m od poziomu wod gruntowych, kiedy
    kopalem dziure w ziemi.
    Kiedys Krzemo przekonywal grupe, ze woda przez beton moze byc podciagana
    kapilarnie raptem kilkadziesiat cm. Niestety to nie jest prawda. Moze gdyby
    wibrowac, stosowac uszczelniacze sprawy wygladalyby inaczej. Wniosek nasuwa
    mi sie taki, ze izolacja pozioma owszem i to z namaszczeniem, ale ponizej no
    bez jaj. Historia uczy inaczej, w kazdym razie ten mokry beton w ziemi nas
    przezyje.

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2012-10-16 21:55:51
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Znaczy sie u siebie nawet dysperbitem scian nie malowales?

    Malowalem, ale nie mam pojecia po co...

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2012-10-16 21:59:59
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości
    On Tue, 16 Oct 2012 13:14:05 +0200, Kris <k...@g...com> wrote:

    >To i ja sie wtrace apropos izlolacji pionowej :)
    >Moj szef budowlancow mowi, ze kiedys (lata 50' 60') dawano pape miedzy
    >fundament a sciane. Jak oni robia remonty takich domow, to widza, ze z tej
    >papy jest tylko proszek, czyli izolacji zero. Ciekawe jak te wszstkie
    >wspolczesne folie/preparaty sie sprawdza na przestrzeni dziesiecioleci.

    Bo dawali niby pape izolacyjna, taka wlasciwie nie wiadomo do czego,
    papierowa nasaczona jakims rozcienczonym bitumem. Nie ma szans zeby papa
    dachowa na lepiku skruszala w scianie. Nawet gdyby papa, to i tak lepik tam
    zostanie. Podobnie papa termozgrzewalna.

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2012-10-16 22:28:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 października 2012 21:56:07 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Z izolacja pozioma jest tak, ze niestety ale nigdy dosc.

    Izolacja pozioma oddzielająca fundament od ścian jakiś tam sens ma. Pisałem że nie
    dawalbym drugi raz izolacji na chudziak.

    > Kiedys Krzemo przekonywal grupe, ze woda przez beton moze byc podciagana
    >
    > kapilarnie raptem kilkadziesiat cm. Niestety to nie jest prawda.

    Pamiętam ten wątek.jednak moje obserwacje potwierdzają że Krzemo miał racje
    Pisałem wyżej o domu z 1968 roku stojącego praktycznie w wodzie bez izolacji i nic
    nie podciąga. Ale niekoniecznie tak jest zawsze i wszędzie. tu by Tornad coś
    sensownego napisał ale znikł jakis czas temu;)

    A to napewno

  • 25. Data: 2012-10-17 08:21:33
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > ponizej no bez jaj. Historia uczy inaczej, w kazdym razie ten mokry beton

    Ja tam nie mam żadnych cudów w izolacji fundamentów które zresztą sa "lane w
    portki".
    Majster kazał tylko najgrubszą papę kupić, i składał ją podwójnie pod
    ściany.
    Co do kanału, jak wykopał majster koparką dziurę na kanał to się wszyscy
    śmiali że basen buduję bo tam ciągle 1metr wody stał.
    Ale ja uparty jestem. Cały dom odrenowałem, poziom wody w dziurze na kanał
    spadł do około 40cm.
    Pompa w ruch. Zresztą chodziła niemal nonstop gdy robiłem w kanale. Najpierw
    wsadziłem drenaż na dnie kanału i wyprowadziłem go pod fundamentem poza dom
    i podłączyłem za spadkiem do drenarzu ogólnego. Zrobiłem szczelną wannę z
    podwójnej folii budowlanej z jednego kawałka do wykopu wstawiłem szalunek z
    płyt OSB wzmacnianych deskami i zalałem specjalnym betonem W25. W kanale
    jest sucho, ani grama wilgoci.

    Marek

  • 26. Data: 2012-10-17 21:55:21
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > wykopu wstawiłem szalunek z płyt OSB wzmacnianych deskami i zalałem
    > specjalnym betonem W25. W kanale jest sucho, ani grama wilgoci.

    Wiesz Marku, ze tak powiem da sie i pomidory produkowac na biegunie, tylko
    ja takiej potrzeby nie widzialem.
    Dren kosztuje, studzienki, pompa, no wszystko sie da tylko po co? Dla mnie
    po co? Moglem to jeszcze reanimowac, ale nie widzialem sensu. Tez dawalem w
    "wanne" folie fundamentowa, ale jak robisz z ludzmi to wszystkiego nie
    dopilnujesz. Cos tam sie przesunelo, cos tam rozdarlo i woda stala. To byl
    powod zasypywania fundamentu, jednak tu nie chodzi o sam kanal co o
    podciaganie wody przez beton. Ja wierze w to co Kris pisze. Jest tylko jedno
    male ale. W scianach stojacych na mokrym fundamencie wody mozemy nie
    zobaczyc. Ona sobie gdzies tam wyzej odparuje. Ja mam oglad calej posadzki
    garazu i tam wyraznie widac zarys scian fundamentowych. Polozona plyta
    wiorowa czula to dosc wyraznie, bo stojaca czesc na fundamencie wyraznie
    zmienila strukture. Wiec generalnie wierze, ze u Krisa rodzicow nic nie
    widac, bo czemu mialoby byc widac skoro na fundamencie stoja sciany. Mozna
    sie zastanawiac jaki to ma wplyw na komfort mieszkania, trwalosc i takie
    tam. Ale skoro ludzie w tym zyja to moze nie jest tak zle?
    Moj sasiad, ze tak wetkne opowiastke, ma na nieizolowanej ponad gruntem
    czesci fundamentu zywice, znaczy cokol. Po paru latach ta zywica zaczela
    odspajac sie razem z betonem fundamentu. Dla mnie to ewidentny brak izolacji
    na poziomie gruntu, ponizej zaciagnietej zywicy. Niech bedzie, ze to tylko
    estetyka, tylko niestety kosztowna.

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2012-10-18 07:32:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 października 2012 21:56:07 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    >W scianach stojacych na mokrym fundamencie wody mozemy nie
    >
    > zobaczyc. Ona sobie gdzies tam wyzej odparuje.

    To może być to.
    U rodziców fundament wystaje jakieś 70 cm poza poziom gruntu i jest nieocieplony.
    Ocieplone chociaz niektórzy powiedzą że nieocieplone bo styro tylko 5 cm są ściany.
    Wiec nawet jak coś tam do góry w fundamencie podciągnie to odparuje itp. Gdyby był
    ocieplony i zaizolowany to może i ta wilgoć by wyżej szła w ściany.

    > Mozna sie zastanawiac jaki to ma wplyw na komfort mieszkania, trwalosc i takie
    >
    > tam. Ale skoro ludzie w tym zyja to moze nie jest tak zle?

    Rodzice tam od 1968 ja tez swego czasu parę lat tam mieszkałem i nie było żadnych
    negatywnych odczuć;)

    > Dla mnie to ewidentny brak izolacji
    >
    > na poziomie gruntu, ponizej zaciagnietej zywicy.

    Ja tam uważam że taka izolacje pozioma na fundamencie warto dać, zaszkodzić nie
    zaszkodzi a pomoc może. Jednak np szczelna izolacja na chudziaku czy np tarasie może
    przynieść więcej szkód jak pożytku

  • 28. Data: 2012-10-18 08:26:10
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Wiesz Marku, ze tak powiem da sie i pomidory produkowac na biegunie, tylko
    > ja takiej potrzeby nie widzialem.

    No ja się uparłem na kanał ale sam go robiłem bez majstrów. tzn tylko mi
    wykopali koparką dziurwę.
    Nawet sam wierciłem pod fundamentem otwór długi na kilka metrów żeby rurę z
    kanału na zewnątrz budynku wyprowadzić. Zwykłą celmowską starą wiertarką i
    świdrem fi100 pospawanym w godzinę.

    > Dren kosztuje, studzienki, pompa, no wszystko sie da tylko po co?

    Pompę miałem tylko na etapie robót przy kanale. Była kupiona ogólnie na cele
    budowlane, do osuszania wykopów a zwłaszcza do wypompowywania wody ze
    studzienki z licznikiem wody bo tam woda codziennie zalewała licznik i
    ujęcie wody. Oczywiście po tem licznik przeniosłem do domu a studzienkę
    zasypałem.
    Drenaż... 1mb rury kosztował 2,5zł. Drenaż opaskowy wokół domu musiałe
    zrobić i bez kanału w garażu gdy tylko widziałem co się dzieje w tej
    studzience na licznik. Jak wierciłem otwory pod słupki ogrodzeniowe to w
    kazdym zbierała się woda.

    > Cos tam sie przesunelo, cos tam rozdarlo i woda stala.

    Ot typowe majstry. Ja to nawet buty otrzepywałem dokładnie jak wchodziłem na
    dno przy robieniu szalunku żeby tej folii nie przebić jakimś kamyczkiem.

> [...]
    > izolacji na poziomie gruntu, ponizej zaciagnietej zywicy. Niech bedzie, ze
    > to tylko estetyka, tylko niestety kosztowna.

    Wystarczy przykleić 2cm styropianu i naciągnąć siatkę.. Swoją drogą stałem
    kiedyś pod przychodnią którą częściowo remontują a częściowo rozbudowują.
    Obserwowałem jak nakładali własnie tą żywicę, na cokoły ścian, ale i na boki
    betonowych schodów i murki wokół. A to wszystko w ziemi stoi bez żadnej
    izolacji.

    Marek

  • 29. Data: 2012-10-18 10:28:43
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > zrobić i bez kanału w garażu gdy tylko widziałem co się dzieje w tej
    > studzience na licznik. Jak wierciłem otwory pod słupki ogrodzeniowe to w

    U mnie tez tak jest. Mam wysoki poziom wod, ale drenazu nie robilem. Nie mam
    pojecia, gdzie te wode mialbym odprowadzac i tak naprawde po co?
    Piwnicy nie mam, kanal zasypany jako podstawowe zrodlo komarow i wanna dla
    zab, wiec niech ta woda sobie tam jest.

    > Ot typowe majstry. Ja to nawet buty otrzepywałem dokładnie jak wchodziłem
    > na dno przy robieniu szalunku żeby tej folii nie przebić jakimś
    > kamyczkiem.

    To moze troche nie tak. Tempo bylo zdaje sie zbyt szybkie, upierdliwy
    szalunek z desek jakie zostaly, kolki, rozporki, pomocnicy byli OK.

    > Wystarczy przykleić 2cm styropianu i naciągnąć siatkę..

    Tak tez zrobil, tylko to raz, zmniejsza to odpornosc na uderzenia, dwa,
    prosciej polozyc izolacje na poziomie gruntu.
    Teraz zajmuje sie szalunkiem tarasu przy domu. Koncepcja jest taka, ze
    wykoncze to wlasnie zywica. Pierwsze co zrobilem to wlasnie izolacja
    fundamentu na poziomie gruntu. Godzina moze roboty i rolka papy
    termozgrzewalnej. Od sroda sciany dysperbitem, na dole pasek papy a z
    zewnatrz zywica. Nie chce styropianu, bo dosc latwo to uszkodzic na
    wysokosci ciagania grabii, kosiarki, taczki, czy co tam dzieciom do glowy
    przyjdzie.

> [...]
    > cokoły ścian, ale i na boki betonowych schodów i murki wokół. A to
    > wszystko w ziemi stoi bez żadnej izolacji.

    Za dwa lata znow ktos zarobi. Przyklei styropian i takie tam. :-)
    Ta zywica ma to do siebie, ze nie pozwala wilgoci odparowac, no i pojawiaja
    sie problemy w strukturze betonu zaraz pod zywica.

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2012-10-18 10:44:00
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > U mnie tez tak jest. Mam wysoki poziom wod, ale drenazu nie robilem. Nie
    > mam pojecia, gdzie te wode mialbym odprowadzac i tak naprawde po co?

    Ja mam to szczęście że działka jest z niewielkim spadkiem w stronę lasu i
    parę metrów za ogrodzeniem jest skarpa i poniżej strumyczek w lecie suchy.
    Za zgodą doprowadziłem rurę drenarską aż do tego strumyczka.

> [...]
    > zewnatrz zywica. Nie chce styropianu, bo dosc latwo to uszkodzic na
    > wysokosci ciagania grabii, kosiarki, taczki, czy co tam dzieciom do glowy

    Ale jak dasz dwie warstwy siatki i kleju na styro to jest to już dość
    twarde. Ja mam jedną ścianę w garażu od środka ocieploną i dałem dwie
    warstwy klej siatka, wyschło, klej siatka. jest naprawdę twarde.

    > Za dwa lata znow ktos zarobi. Przyklei styropian i takie tam. :-)
    > Ta zywica ma to do siebie, ze nie pozwala wilgoci odparowac, no i
    > pojawiaja sie problemy w strukturze betonu zaraz pod zywica.

    Zapewne tak.

    Marek