  • 1. Data: 2012-07-30 09:04:56
    Temat: Ocieplenie poddasza i szczytu.
    Od: marsel <marcin@pl>

    Mam dach z pełnym deskowaniem, dałem się namówić wykonawcy żeby zamiast
    papy położyć jakąś specjalną folię paroprzepuszczalną na takie właśnie
    dachy. Podobno przy takiej folii nie potrzeba zachowywać przestrzeni
    wentylacyjnej między wełną a deskami.
    Ja przymierzam się dopiero do ocieplania, ale sąsiad kilka domów dalej
    już ma to za sobą i mimo, że ma taką samą konstrukcję dachu i folię, to
    zostawił tą przerwę między dechami a wełną. Jego wykonawca twierdzi, że
    tak czy tak, przerwa przy pełnym deskowaniu musi być.
    No i teraz mam problem, bo nie wiem, czy robić tą szczelinę czy nie?
    Raz, że to dodatkowa upierdliwość w montażu wełny, dwa to te 2-3 cm z
    ocieplenia mi odpadną.
    Jak to więc jest, czy przy zastosowaniu tej specjalnej folii można sobie
    darować szczelinę powietrzną czy nie?

    Druga sprawa, to ocieplenie szczytu.
    Jak zachować ciągłość izolacji ściany szczytowej, jeżeli dach izoluję
    wełną, a ścianę styropianem?
    Na przerwę między ścianą a deskowaniem kłaść styropian czy wełnę?
    A może to nie ma znaczenia byleby zachować ciągłość izolacji?

  • 2. Data: 2012-07-30 10:32:10
    Temat: Re: Ocieplenie poddasza i szczytu.
    Od: g...@g...com

    W dniu poniedziałek, 30 lipca 2012 09:04:56 UTC+2 użytkownik marsel napisał:
> [...]
    > ocieplenia mi odpadną.
    > Jak to więc jest, czy przy zastosowaniu tej specjalnej folii można sobie

    Taka folia wymaga zdaje się żeby były szpary między deskami. Jak są to bym żadnej
    szczeliny nie dawał.

  • 3. Data: 2012-07-30 11:24:48
    Od: "dziadek+40" <a...@2...pl>

    Masz super ze jestes na tym etapie w dzisiejszych czasach,
    zapomnij o wełnie. Zamów ekipe do ocieplania pianą natryskową.
    Wczesniej pogadaj z kims łebskim od tego i ocieplaj tym.
    Zapomnisz o wszystkich problemach z saczeniem sie zimnego powietrza przez
    szczeliny których nie unikniesz przy wełnie i foliach.
    Ja niestety ocieplałem 6 lat temu i tego nie bylo. Bardzo zaluje ale mam w
    planie rozbudowe domu i kto wie czy nie wypierdziele tych wszystkich
    wełen.Sam to robiłem wiec przykładałem sie ale i tak mikroszpary są i jak
    jest wietrznie to termokamera pokazuje zimne miejsca.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2012-07-30 14:22:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 lipca 2012 11:24:48 UTC+2 użytkownik dziadek+40 napisał:
> [...]
    >
    > Zapomnisz o wszystkich problemach z saczeniem sie zimnego powietrza przez
    >
    > szczeliny których nie unikniesz przy wełnie i foliach.

    Więżźba niestety równiez pracuje i obawiam się że po latach moga być szczeliny na
    styku więżba-piana. Dodatkowo nie wiadomo jak zachowa się opianowane drewno- czy nie
    zacznie gnić itp bez dostepu powietrza.

> [...]
    >
    > wełen.Sam to robiłem wiec przykładałem sie ale i tak mikroszpary są i jak
    >
    > jest wietrznie to termokamera pokazuje zimne miejsca.

    Wełna to prawda al;e nie ma na razie na to alternatywy rozsądnej.

  • 5. Data: 2012-07-30 14:48:23
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    ps.com...
    >Więżźba niestety równiez pracuje i obawiam się że po latach moga być
    >szczeliny na styku więżba-piana.
    >Dodatkowo nie wiadomo jak zachowa się opianowane drewno- czy nie zacznie
    >gnić itp bez dostepu powietrza.

    to teoria czy praktyka? Bo wygląda na teoretyczną teorię :-) Więźba nie
    pracuje na tyle zeby cos mogło pękać -zwłaszcza ze pianka pewną swoją
    elestycznosc posiada. A co do gnicia - to mnie sie zawsze wydawalo ze drewno
    bez powietrza to lezy i 10 tysiecy lat :-)

    b.

  • 6. Data: 2012-07-30 15:03:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 lipca 2012 14:48:23 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > U�ytkownik "Kris" <k...@g...com> napisa� w wiadomo�ci

    > to teoria czy praktyka? Bo wygl�da na teoretyczn� teori� :-) Wi�ba nie
    >
    > pracuje na tyle zeby cos mog�o p�ka� -zw�aszcza ze pianka pewn� swoj�
    >
    > elestycznosc posiada. A co do gnicia - to mnie sie zawsze wydawalo ze drewno
    >
    > bez powietrza to lezy i 10 tysiecy lat :-)
    Teoria. Takie luźne przemyślenia. Co do peknięć i elestyczności pianki to tu
    wielokrotnie kilka osób pisało że zauważyło szczeliny w okolicach okien na styku
    pianka okno. A okno raczej stabilniejsze od więźby jest.
    Co do trwałości drewna bez powietrza to może i masz rację ale zauważ ze drewno na
    więźbę w większości przypadków suche nie jest i opianowanie go powoduje uwięzienie
    tej wilgoci. Nie wiem czy jakiś grzyb czy inne swiństwo tam sie nie utworzy.
    Alepowtarzam to moje luźne przemyślenia, technologia jeszcze nie sprawdzona więc
    warto pogdybać;)

  • 7. Data: 2012-07-31 01:39:39
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "marsel" <marcin@pl> wrote in message

    > Na przerwę między ścianą a deskowaniem kłaść styropian czy wełnę?
    > A może to nie ma znaczenia byleby zachować ciągłość izolacji?

    Ale szczelina nie załatwi sprawy.
    Musisz czymś osłonić wełnę przed wywiewaniem z niej ciepła. Jeżeli zostawisz
    szczelinę to od wewnątrz musisz dać membranę wiatroizolacyhną, o wyższej
    przepuszczalności niż folia dachowa, bo ocieplenie nie bedzie działać. Do
    tego dojdą problemy z ociepleniem ścian szczytowych, działowych i
    szczególnie nurłaty.
    Potrójna robota.

    Z drugiej strony jak masz za gesto deski to te deski skutecznie zasłonią ci
    odpływ wilgoci, skroplin i nie będzie chłodzenia połaci w lecie, a taki dach
    deskowany przy 80 stopniach będzie bliski samozapłonu.

    Trzeba było zapytać wcześniej.
    Teraz to bvędziesz miał pasmo niepowidzeń, o których sie dowiesz pierwszej
    zimy.

  • 8. Data: 2012-07-31 01:42:06
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

> [...]
    > tu wielokrotnie kilka osób pisało że zauważyło szczeliny w okolicach okien

    Tutaj zdecydowanie pęka. Żeby tu uszczelnić to by trzeba uszczelki i
    lekkiego ucisku. Pianka się odspaja

  • 9. Data: 2012-07-31 08:59:25
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości
    > deskowany przy 80 stopniach będzie bliski samozapłonu.

    kiki, ja cie proszę, weź sie nieco hamuj.....

    b.

  • 10. Data: 2012-07-31 19:32:50
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości
    >

    > kiki, ja cie proszę, weź sie nieco hamuj.....

    Przyznam, ze zaitrygowala mnie ta uwaga.. :-))

    Pozdro.. TK