  • 1. Data: 2012-07-24 15:54:53
    Temat: Ocieplenie strychu
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Dzień Dobry,
    Takie pytanie; mam do ocieplenia strych;
    Dach jest to celagier drewniany całkowicie odeskowany, na to papa zwykła
    i na tym blachodachówka.
    Na 99% nie ma żadnych folii itp.

    Teraz jak ocieplić taki strych?
    Czy natryskowa pianka poliuretanowa to dobry pomysł?
    Jakie mogą być przeciwwskazania przeciw takiej piance?

    Bartek

  • 2. Data: 2012-07-24 16:13:33
    Temat: Re: Ocieplenie strychu
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "BAREK" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Teraz jak ocieplić taki strych?

    normalnie :) jesli wełna to pod deskami ma zostac szczelina w przelotem
    powietrza

    > Czy natryskowa pianka poliuretanowa to dobry pomysł?

    bardzo dobry tylko drogi - i poczytaj bardzo dokładnie jaki współczynnik
    ma - bo mozna sie przejechac. Te tansze mają parametry wełny a są
    reklamowane jako hiper-super i ze niby wystarczy tylko 15cm. A nie
    wystarczy :-)

    b.

  • 3. Data: 2012-07-24 16:48:20
    Od: BAREK <b...@p...pl>

> [...]
    > ma - bo mozna sie przejechac. Te tansze mają parametry wełny a są
    > reklamowane jako hiper-super i ze niby wystarczy tylko 15cm. A nie

    To tak;
    Kosztowo jest pianka droższa od wełny, czy innego rozwiązania?
    Kosztowo, czyli za kompletne wykonanie)materiały i robociznę?)

    Właśnie te współczynniki izolacyjne; jaki być powinien? jak policzyć
    odpowiednią grubość pianki, aby mieć dobry efekt?

    Jeśli by nawet ostatecznie pianka miała być ciut droższa od innego
    rozwiązania, to chyba ze względu na mniejszy kłopot i szybkość wykonania
    zdecydowałby się na piankę.
    Tym bardziej, że obok poddasza wypiankował bym jeszcze sporą halę
    izolacyjnie, więc przy dużym zamówieniu mam nadzieję, na niski koszt
    jednostkowy.

  • 4. Data: 2012-07-24 18:52:45
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Tym bardziej, że obok poddasza wypiankował bym jeszcze sporą halę
    > izolacyjnie, więc przy dużym zamówieniu mam nadzieję, na niski koszt
    > jednostkowy.

    jak jest jak w koszty firmy wpuścic to rób piane :-) Zamkniętokomorowa ok.
    20cm, otwartokomorowa to tak samo jak wełna czyli jakies 30cm.

    b.

  • 5. Data: 2012-07-25 12:45:34
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    To co?
    Można postawić tezę;
    Pianka jest droższa ale lepsza od wełny?

  • 6. Data: 2012-07-25 13:23:55
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-07-25 12:45, BAREK pisze:
    > To co?
    > Można postawić tezę;
    > Pianka jest droższa ale lepsza od wełny?

    Chodzi o to, że natryskując pianę unikasz mostków.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2012-07-25 13:39:13
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > To co?
    > Można postawić tezę;
    > Pianka jest droższa ale lepsza od wełny?

    hehehe, no w zasadzie tak :-)
    Tylko że piana otwartokomorowa jest lepsza od wełny o 14% i efektywnie
    droższa jakies 4x
    a piana zamkniętokomoraowa jest lepsza jakies 40% ale droższa 6,5raza.

    Leć i kupuj :-)

    b.

  • 8. Data: 2012-07-25 14:02:44
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Można postawić tezę;
    > Pianka jest droższa ale lepsza od wełny?

    widzę dwie potencjalne wady: palność pianki i mała elastyczność (jak się
    więźba powykręca i pokurczy to porobią sie szczeliny), choc to drugie, to
    chyba zależy od pianki...
    choć piankę zastosowałem do uzupełnienia ścian wewnętrznych z gk, po zalaniu
    domu wywaliłem od dołu kawałki mokrej wełny i w te miejsca wpuściłem
    piankę... oj poszło trochę pojemników

    pozdrawiam
    s_13