  • 1. Data: 2012-07-22 22:58:20
    Temat: Otulenie betonem zbrojenia w wieńcu
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    Mam pytanie o to jak wykonaliście otulenie betonem zbrojenia w wieńcu. W
    moim projekcie (wieniec 25cm szerokości i wysokości) enigmatycznie zapisano
    tylko "strzemiona fi6 co 30cm". Bez rozmiaru. Dając skromnie po 5cm na
    otulenie wypada dać ramki 15x15cm. Ale czy takie "oczko" nie będzie trochę
    małe ? Jak zrobiliście u siebie ?

  • 2. Data: 2012-07-25 00:07:37
    Temat: Re: Otulenie betonem zbrojenia w wieńcu
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "William Bonawentura" <w...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > 5cm na otulenie wypada dać ramki 15x15cm. Ale czy takie "oczko" nie będzie
    > trochę małe ? Jak zrobiliście u siebie ?

    No tak właśnie jak policzyłeś z tym, że otulenie było około 3cm czyli
    zbrojenie jeszcze o 6mm głębiej.
    U mnie zamawiałem strzemiona na wymiar. Właściwie każda hurtownia robi.

    Czyli 25x25 - 6 to po zewnętrznej 19x19 lub 18x18cm

  • 3. Data: 2012-07-25 10:27:03
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > 5cm na otulenie wypada dać ramki 15x15cm. Ale czy takie "oczko" nie będzie
    > trochę małe ? Jak zrobiliście u siebie ?

    A dlaczego chcesz dawać 5cm otuliny? Ja we wieńcach i podciągach miałem 2cm
    a tylko tam gdzie beton jest narażony na kontakt ze środowiskiem naturalnym
    (np. ławy) było więcej.

    A co do ramek najmniejsze miałem miały 8cm szerokości więc Twoje są ogromne
    a nie "małe" :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2012-07-25 11:34:10
    Od: "Andrzej" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przepisy różnicują wymagane otulenie zbrojenia w zależności od rodzaju
    elementu, wielkości elementu, warunków użytkowania itd.
    - dla strzemion i prętów montażowych mniej 1,5 - 2 cm
    - dla prętów głównych więcej 2 - 5 cm
    Normalnie dla wieńca 2,5 cm. (ale to minimum, trzeba je zapewnić przez
    odpowiednie wkładki plastikowe)
    Więcej dla elementów narażonych na zawilgocenie (fundamenty, konstrukcje
    podwodne itp.)
    Pozdrawiam, Andrzej

  • 5. Data: 2012-07-25 11:48:03
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > odpowiednie wkładki plastikowe)
    > Więcej dla elementów narażonych na zawilgocenie (fundamenty, konstrukcje

    A to oczywiste - podkładki dawałem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2012-07-25 18:10:31
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <w...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:juj29c$250$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    > 5cm na otulenie wypada dać ramki 15x15cm. Ale czy takie "oczko" nie będzie
    > trochę małe ? Jak zrobiliście u siebie ?

    5cm otulenia daje sie przy fundamentach. Wystarczy Ci otulenia po 2,5cm -
    2cm By ci wystarczylo ale te 0,5cm daje ci aby byl "luz" jakby gdzies
    wykonawcy cos poprzesuwali lub cos zrobili nie tak.
    Wiec przy wiencu 25x25cm strzemiona winienes miec 20x20cm liczac wymiary
    zewnetrzne strzemion (a nie wewnatrz strzemion jak kiedys sie to
    wymiarowalo)

  • 7. Data: 2012-07-26 10:18:56
    Od: "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl>

> [...]
    > 5cm na otulenie wypada dać ramki 15x15cm. Ale czy takie "oczko" nie będzie
    > trochę małe ? Jak zrobiliście u siebie ?

    Ja wiem że otulenie betonem powinno wynosić min. 2 cm.
    A wiem z profesjonalnego źródła.

    Rafał

  • 8. Data: 2012-07-27 12:00:19
    Od: "actuar" <a...@y...com>

    ja spawalem z preta,

    dodatkowo nakrecilem nakretke i podkladka w polowie