  • 11. Data: 2011-03-15 14:55:22
    Temat: Re: Ogrodzenie z siatki - co ile zastrzaly do slupków
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-03-15 12:24, Adam pisze:

    > To tak jak radzi Yozwig - te 35 podziel jeszcze na pol.. 35mb to duzo
    > - jak naciagniesz mocno to w zimie Ci strzeli. Jak slabo to w lato
    > bedzie obwisal :)
    > pozdr.

    Spotkales sie z takimi zjawiskami czy to teoria?

    Zastrzal w srodku prostego odcinka to bezsens - jesli siatka
    naciagnieta jest równo, to skad ma sie wziac skladowa sily?

    Zastrzaly dajesz na zakretach i to bezdyskusyjnie. Na zdjeciu
    plot nieco krótszy, bo 80 m. Zastrzaly tylko na koncach. Stoi 3 lata
    w krainie glebokiego przemarzania, zadnych przechylów, obwisniec czy
    strzelen.

    https://picasaweb.google.com/AStasiew/Budowa#5206134
    537982652226

    pozdro
    --
    A S

  • 12. Data: 2011-03-15 16:24:10
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Mar, 15:55, "Andrzej S." <A...@g...com> wrote:

    > Spotkales sie z takimi zjawiskami czy to teoria?

    Z tym ze siatka wisi czy sie drut urwal ? Tak - co druga stara chaupa
    ma taka zmasakrowana siatke. Przeciez tego sie nie robi na rok czy dwa
    tylko na przynajmniej ze dwadziescia. Zreszta wystarczy spojrzec za
    okno na kable na slupach energetycznych w zime i lato zeby stwierdzic,
    ze rozszerzalnosc termiczna naprawde istnieje :D

    > Zastrzal w srodku prostego odcinka to bezsens - jesli siatka
    > naciagnieta jest r wno, to skad ma sie wziac skladowa sily?

    Nie chodzi o sam zastrzal tylko o podzial drutu naciagowego na dwa
    odcinki.

    > Zastrzaly dajesz na zakretach i to bezdyskusyjnie. Na zdjeciu
    > plot nieco kr tszy, bo 80 m. Zastrzaly tylko na koncach. Stoi 3 lata
    > w krainie glebokiego przemarzania, zadnych przechyl w, obwisniec czy
    > strzelen.

    I masz 80mb drutu naciagowego w jednym kawalku ? Niezle.. Pogadamy za
    10 lat ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 13. Data: 2011-03-15 17:03:27
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    > Nie chodzi o sam zastrzal tylko o podzial drutu naciagowego na dwa
    > odcinki.

    podzial na dwa odcinki w rówych przaslach nic nie zmienia. Przynajmniej w
    wspomnianych liniach energetycznych :-) Moze ploty tez tak dzialaja :-)
    Czyli zmieniac sie bedzie sezonowo naprezenie drutu - ale nie bedzie zwisów, bo drut
    ten jest gesto podparty. Czyli dla plotu 20m damy ten sam naciag jak dla 80m.

    b.

  • 14. Data: 2011-03-15 17:04:06
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-03-15 17:24, Adam pisze:

    > I masz 80mb drutu naciagowego w jednym kawalku ? Niezle.. Pogadamy za
    > 10 lat ;)

    Mam w 1-nym, puszczonym przelotowo przez dospawane oczka. Na dwóch
    koncach napinacze. Siatke rozpinala ekipa od producenta plotu,
    wygladajaca na fachowców. Byly mrozy -30st i upaly +36 st.

    Nikt z sasiadów nie ma zastrzalów w srodku plotu. Jesli jest
    równe obciazenie na lewo i na prawo, to po co?

    Choc przyznam, ze troche mnie postraszyles. Aczkolwiek nie rozumiem,
    jak podzial jednego kawalka drutu na kilka krótszych, ale tak samo
    naciagnietych i polaczonych ze soba mialby uratowac plot przed
    termicznym zerwaniem.

    pozdr
    --
    A S

  • 15. Data: 2011-03-15 22:23:28
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Z tym ze siatka wisi czy sie drut urwal ? Tak - co druga stara chaupa
    > ma taka zmasakrowana siatke.

    to raczej od korozji, zbytniego napięcia drutu, czy też mechanicznego
    zmasakrowania...

    > Nie chodzi o sam zastrzal tylko o podzial drutu naciagowego na dwa
    > odcinki.

    a co daje taki podział?... i tak finalnie skurczy się od zimna tyle
    samo...

    > I masz 80mb drutu naciagowego w jednym kawalku ? Niezle.

    podział drutu na odcinki to jedna rzecz, a zastrzały słupków druga...
    jedna z drugą nie musi mieć nic wspólnego... ja robiłem odcinki drutu
    25 m, bo było mi wygodniej zapleść w siatkę i naciągać (spróbuj
    wciągnąć między oczka więcej niż 30m...), zastrzały robiłem tylko w
    rogach, a odcinki proste około 50m, nie widzę sensu robić zastrzały co
    ileś tam metrów w prostej linii, przecież tam siły naciągów się
    równoważą...

    pozdrawiam
    s_13

  • 16. Data: 2011-03-16 07:44:35
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-03-15 23:23, s_13 pisze:

> [...]
    > rogach, a odcinki proste około 50m, nie widzę sensu robić zastrzały co
    > ileś tam metrów w prostej linii, przecież tam siły naciągów się

    A jest sens wplatać drut w siatkę?

    Rozglądam się dookoła i wszędzie siatka jest złapana do drutu
    naciągowego w 3 miejscach między słupkami cienkim drutem wiązałkowym.
    Jak wszystko jest w jednym kolorze (a u mnie będzie wszystko z ocynku),
    to nawet nie będzie widać miejsc, w których byłaby przywiązana siatka do
    drutu naciągowego.

    Ale może są jakieś przeciwwskazania techniczne? Bo nienawlekanie siatki
    na drut wiele upraszcza... napina się ładnie drut na słupki, a potem
    tylko siatkę naciąga :)

    Pozdry,
    MW

  • 17. Data: 2011-03-16 07:45:25
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

> [...]
    > 25 m, bo było mi wygodniej zapleść w siatkę i naciągać (spróbuj
    > wciągnąć między oczka więcej niż 30m...),

    Wiec przygladalem sie (a nawet pomagalem) przeciagnac 80m drutu w 1-nym
    kawalku. Jest to jak najbardziej mozliwe i zapewne prostsze, niz
    dziadowanie po kawalkach. Ale trzeba miec metode.

    Jeden misio - silniejszy - bral na plecy role siatki i online ja
    rozwijal idac wzdluz plotu. Drugi w locie przeplatal sznurek przez
    siatke (przez kazde górne oczka), roboczo podwieszal siatke na slupkach
    i co slupek zaciagal sznurkiem drut, jednoczesnie ostatecznie mocujac
    siatke (czyli wybierajac oczko, które wisi na dospawanych do slupków
    oczkach na drut.)

    Sznurkiem siagneli drut - szedl latwo, bo prawidlowo wspólgral z oczkami
    siatki. Gdyby atakowal oczko siatki "w przeciwfazie" albo gdyby
    szedl nie przez _kazde_ oczko - nic by z tego nie bylo, bo poja3wilyby
    sie wielkie tarcia.

    Drut nie byl w tym momencie ostatecznie naciagniety, ale siatka wisiala
    równo i docelowo. Az dziw, ze bez zadnych pomiarów naciagu siatki wyszlo
    superrówno, tzn zadne przeslo nie ma bardziej rozciagnietych oczek.

    Co rolka byla krótka przerwa, bo nalezalo doplesc do niej nastepna
    i zaladowac ja na grzbiet silniejszego.

    Najtrudniejsza praca bylo przeplatanie sznurka - ja to robilem :)
    Raz sie kropnalem (przegapilem oczko) - skleli, kazali wyciagac i zaczac
    od nowa - znaczy nie caly plot, a tylko do defektu.

    Na koniec naciegneli drut (jeden pokopywal noga siatke, drugi krecil
    krancowymi naciagami).

    80 m - jakas godzina roboty z owym niechlubnym restartem.
    --
    A S

  • 18. Data: 2011-03-16 08:56:33
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej S." <A...@g...com> napisał w wiadomości
    > Jeden misio - silniejszy - bral na plecy role siatki i online ja
    > rozwijal idac wzdluz plotu. Drugi w locie przeplatal sznurek przez
    > siatke (przez kazde górne oczka), roboczo podwieszal siatke na slupkach

    Toscie sie narobili :-) Bo tak normalnie to sie naciąga druty a dopiero potem do tego
    przywiązuje siatke. A płot z siatki to tylko płot z siatki - niezależnie ile sie przy
    tym narobisz :-)

    b.

  • 19. Data: 2011-03-16 09:24:03
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Wiec przygladalem sie (a nawet pomagalem) przeciagnac 80m drutu w 1-nym
    > kawalku. Jest to jak najbardziej mozliwe i zapewne prostsze, niz
    > dziadowanie po kawalkach. Ale trzeba miec metode.

    co kraj, to obyczaj... :-)
    ja robiłem inaczej, oczka (nakrętki) przyspawane osiowo wzdłuż słupka
    tak , że siatkę wstępnie naciągam i mocuję do słupków kawałkiem pręta
    wsuniętego w te oczka, w zasadzie siatka wtedy już się dobrze trzyma,
    dopiero potem zaplatam druty i naciągam ostatecznie...
    BTW u nas sprzedają nawet siatkę z od razu wplecionymi trzema
    drutami...:-)

    pozdrawiam
    s_13