  • 11. Data: 2012-12-11 16:43:36
    Temat: Re: Ogrzewanie peletem
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Macie jakies doswiadczenia z peletem jak to grzeje w stosunku do
    > ekogroszku??

    nigdy nie paliłem ekogroszkiem (podobnie jak większość z Was)

    owszem, węglem kamiennym o granulacji typu groszek, jak najbardziej...
    peletem drewnianym i owsem również

    najtaniej wychodził ... owies - 20 zł dziennie za worek 50 kg, ale od tego
    czasu owies podrożał

    węgla szło mi przeciętnie 600 - 700 kg miesięcznie
    a w porównywalnym okresie tona peletu

    wtedy pelet kosztował 100 EUR netto za tonę (Barlinek - chyba najlepszy
    jakościowo pelet w PL)
    za tonę groszku płaciłem podobną kwotę

    jeszcze tańszy był węgiel brunatny, którym próbowałem palić w swoim piecu
    (ok 100 zł za tonę)
    to miało sens energetyczny tylko gdy był całkiem suchy (pije wodę jak gąbka)
    ale nastręczało sporo problemów przy pracy podajnika ślimakowego
    i często powodowało "zakleszczenia" i zrywanie zabezpieczeń.

    > Jaki pelet jak grzeje lepiej debowy, sosnowy, z drzew lisciastych??

    nie wiem czy masz na to jakikolwiek wpływ, jaki on jest...
    najczęściej jest mieszany po to żeby uzyskać właściwą konsystencją i

    mimo ze pelet wychodził drożej niż węgiel, nie trzeba było w ogóle czyścić
    pieca przez cały sezon!
    tylko dosypywałem worki do zasobnika

  • 12. Data: 2012-12-11 20:31:39
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-12-11 14:56, Marek Dyjor pisze:

    > pelety przynajmnei są ekologicznym paliwem, w przeciwieństwie do
    > smieciogroszku ;-)

    Niewątpliwie. Ale ja tam jestem sceptycznie nastawiony do ekologii, w
    granicach rozsądku, oczywiście :)

  • 13. Data: 2012-12-11 20:49:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
    > Taki pewny tego jestes? Czyms te trociny sa sklejane przecież.

    tego sie nie klei to sie prasuje, klejone to są pelety klasy ekogroszku
    czyli jakieś tanie śmieci.

    > Tu zgoda. Jakies 800metrów od mojego domu jest niewielka hurtownia.
    > Latem widziałem jak własciciel kupił ze 25 ton "ekogroszku" Nie wiem
    > co to za świństwoi było ale często z komina leci na okolice strasznie
    > śmierdzacy "czadem" dym. Jeśli to jest EKOgroszek (eko-ekologia) to
    > dziękuje;)

    nazwa pochodzi od ekonomiczności a nie ekologii ;-)

  • 14. Data: 2012-12-15 22:20:26
    Od: ".:Artur:." <a...@n...spamuj.pl>

    i o to chodziło - dziekować bardzo:)
    PS choc ten lik taz fajny co byl wczesniej.
    --
    .:Artur:.

  • 15. Data: 2012-12-16 15:01:17
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 grudnia 2012 15:43:48 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    często z komina leci na okolice strasznie śmierdzacy "czadem" dym. Jeśli to jest

    Kiedys czytalem, ze do tych trocin dodaje sie make kartoflana, celem lepszego
    klejenia.

  • 16. Data: 2012-12-17 12:52:16
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Taki pewny tego jestes? Czyms te trociny sa sklejane przecież.

    przy tłoczeniu znacząco podnosi się temperatura i z drewna wydziela jakaś
    naturalna substancja (nie pamiętam nazwy)
    która ładnie skleja pelety...

    ale nie należy mylić peletów z brykietem...