  • 21. Data: 2011-08-02 06:25:23
    Temat: Re: Ogrzewanie podłogowe Pilne !
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
    > Mi tam wszystko jedno, moze pchac i 90C. :-)

    Mnie też..., ale jest mały knif - temperaturę wody do podłogówki trzeba
    schłodzić do odpowiedniej - na początek pewnie z 28 stC, a do tego służą
    dla stałopalnych kotłów zawory mieszające 3d, albo 4d. Jak Kaszpirowi
    takowego nie założyli, to instalacja jest do bezwzględnej i
    natychmiastowej przeróbki.

    Na kotle musi być temperatura wysoka - ok 60 stC, a w podłogówce musi
    być temperatura niska - między 25, a 45 stC w zależności od potrzeb. Tu
    kompromisowe 50 stC się stanowczo nie sprawdzi.

    pozdr
    Robert G.

  • 22. Data: 2011-08-02 06:28:42
    Temat: Re: Ogrzewanie pod3ogowe Pilne !
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik vert napisał:
    > wyszla sloma z trzewikow

    No już nie podskakuj szanowny kolego...
    Przyjmij so wiadomości, że na grupach odpowiada się pod tekstem, a nie
    nad i jak będziesz łamał tę zasadę, to będziesz tak właśnie traktowany
    jak powyżej.

    Ot taki niuans... Kultura zwyczajnie.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 23. Data: 2011-08-02 07:45:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robercik-us wrote:

> [...]
    > być temperatura niska - między 25, a 45 stC w zależności od potrzeb.
    > Tu kompromisowe 50 stC się stanowczo nie sprawdzi.

    no i mały problem co robić z wielkim nadmiarem energii :)

    bo kotła stałopalnego sie nie da modulować ani sterować w trybie włacz
    wyłącz.

    na dzisiaj to podłogówka potrzebować będzie kilka kilowatów mocy w porywie a
    kocioł minimum poewnei daje z 10 kW :)

  • 24. Data: 2011-08-02 08:05:43
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

> [...]
    >
    > na dzisiaj to podłogówka potrzebować będzie kilka kilowatów mocy w
    > porywie a kocioł minimum poewnei daje z 10 kW :)

    Kaszpir kiedyś pisał, że chce kocioł automatyczny ogniwo eko na
    ekogroszek 15 kW.
    Pamiętać trzeba, że te 15 kW to w czasie pracy na pełnej mocy.

    Sam mam kocioł stałopalny i nieco wiem na temat tej mocy...
    Po pierwsze sprawność nie jest taka, jak deklarują producenci, bo oni
    swoje pomiary robią w warunkach laboratoryjnych, a w domu są warunki
    inne, zatem i te moce to trochę fikcja...

    Po drugie kocioł pracuje w trybie 'włącz-wyłącz' i częstotliwość tych
    załączeń zależy od obciążenia po stronie odbioru.

    W praktyce kiedy jest ostry mróz, to kocioł załącza się regularnie i
    często, na zasadzie podgrzewania do zadanej temperatury i po jej
    osiągnięciu się wylącza - przechodzi w tryb czuwania.

    Kiedy odbiór ciepła jest mniejszy, to kocioł działa tak samo, ale
    rzadziej się załącza, bo woda w nim wychładza się wolniej. Można wtedy
    mówić o znaczącym spadku sprawności, bo tryb podtrzymania też pochłania
    pewne ilości opału tylko dla podtrzymania żaru, ale o zjawisku nadmiaru
    mocy nie ma raczej mowy, bo skoro działa podłogówka, to ona moc z kotła
    pobiera, a ten nie pracując ciągle nie ma jej znaczących nadwyżek.

    Tu problemu nie ma, oprócz tego, że jak kocioł pracuje w dużej mierze na
    podtrzymaniu, to się szybciej zasyfia... i trzeba go częściej czyścić.

    Taki kocioł można wykorzystywać nawet tylko do podgrzewania CWU latem,
    kiedy nie ma innego odbiornika ciepła, a do tego wystarczy ok 7-10 kWh
    na dobę, co powoduje, że taki kocioł pracuje na full przez raptem pół
    godziny na dobę, a reszta to podtrzymanie. Nie obserwuje się tu nadmiaru
    mocy - po prostu jest on tylko co jakiś czas przedmuchiwany i w razie
    spadku temperatury załącza się dla jej podniesienia do zadanego poziomu.

    pozdr
    Robert G.

  • 25. Data: 2011-08-02 09:12:50
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "vert" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > wyszla sloma z trzewikow

    plonk prawdziwku.

  • 26. Data: 2011-08-03 05:17:04
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Czy coś jest nie tak , czy to musi "trwać" aby zaczęły być ciepłe
    > podłogi czy jednak wołać hydraulika

    Próbowałem odpowietrzyć pompy i podłogówkę (mam tak odpowietrzniki
    automatyczne Afriso) i niestety nic nie dało. Dziś ma przyjść
    hydraulik ...

  • 27. Data: 2011-08-03 11:28:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    /// Kaszpir /// wrote:

    > Próbowałem odpowietrzyć pompy i podłogówkę (mam tak odpowietrzniki
    > automatyczne Afriso) i niestety nic nie dało. Dziś ma przyjść
    > hydraulik ...

    odpowietrzałęs zgodzie z instrukcją?

    bo odpowetrzniki same ci nie odpowietrzą obwodów :)

    w sumie to od jakiegoś czasu nie instaluje na rozdzielaczach automatów, nei
    ma sensu.

  • 28. Data: 2011-08-03 12:44:24
    Od: "Zbyszek Wiśniewski" <k...@g...pl>

    > odpowietrzałęs zgodzie z instrukcją?
    >
    > bo odpowetrzniki same ci nie odpowietrzą obwodów :)
    >
    > w sumie to od jakiegoś czasu nie instaluje na rozdzielaczach automatów, nei
    > ma sensu.

    Nie mam instrukcji. Hydraulik robił na zlecenie developera a mnie nie było
    przy testach i uruchomieniu. Żadnego "szkolenia" też nie miałem ...

    Dziś hydraulik jest u developera na osiedlu i ma do mnie podejść ...

  • 29. Data: 2011-08-03 12:58:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Zbyszek Wiśniewski wrote:

    > Nie mam instrukcji.
    instrukcja była na grupie osobiście napsiana przezmnie...

  • 30. Data: 2011-08-04 05:44:05
    Od: "/// Kaszpir ///" <k...@g...pl>

    > instrukcja była na grupie osobiście napsiana przezmnie...

    Ok.

    Wczoraj był hydraulik i instalacja na max zapowietrzona ...

    Odpowietrzałem kilka godzin , rozkręciłem niemalże na max rotametry (choć nie
    przeginałem bo jednego wykręciłem ..) i zaczęło grzać. Wieczorkiem było już
    cieplej a rano cieplutko :)

    Pompę obiegową mam na "3" ale hydraulik powiedział że spokojnie mozna na 1 jak
    się już odpowietrzy i że u pozostałych pompa też działa na "1".

    Pytanko.
    Odczyt przepływu z rotametru pokazuje znajdujące się w rotametrze czerwone
    kółeczko ?
    Jaki standardowo przepływ stosuje się w domach mieszkalnych ?

    U mnie patrząc na czerwone kółeczka mam chyba ustawiony przepływ na 2 , w
    korytarzu i wiatrołapie zmniejszyłem na 1 bo było bardzo gorąco ...

    I tak mam upał bo wygrzewam dom a zarazem walczę z wilgocią panującą w domu ,
    ale w ciągu 2 dni udało mi się już zejść z 98% na 61% :)

    Jak zmiejszyłem pracę pompy z 3 na 1 to spadł od razu przepływ na rotametrach
    do chyba 1 ... Czy to normalne zjawisko ?

    Na razie pompa idzie na "3" , jak wrócę do domu to ustawie na 1 i zobaczę jak
    się zachowuje ...

    Gdzieś przeczytałem że w domach mieszkalnych stosuję się przepływ od około 0,8
    do 1,5 ...

    Przepływ reguluję zaworami na listwie ...