  • Data: 2019-07-11 23:12:38
    Temat: Re: "Ogrzewanie" wody w basenie
    Od: Budyń <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 11 lipca 2019 21:00:07 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Wymysliłem sobie, zeby zrobić takie niby ogrzewanie wody w basenie.
    > pomysł jest taki, zeby na znajdujacej sie nieopodal przybudowce
    > (wysokości niecałych 3m) ułozyc 50 metrów czarnego weza, po czym puscic
    > wode w delikatny obieg wtedy kiedy swiecic słonce.
    >
    > Co o tym sadzicie?

    temat jest już przerabiany. Najlepszy byłby blaszany dach, niezbedne jest przykrycie
    węża przeźroczystą osłoną od wiatru. Ja używałem poliwęglanu komorowego, ale pewnie
    zwykła folia ogrodnicza na jakims stelażu typu deska da radę. Bez tego sprawnosc leci
    na pysk.
    Wąż ogrodniczy wytrzyma tak ze dwa sezony. Układ hydrauliczny w postaci drabinki robi
    sie na trójnikach takich z plastiku do linii kroplujących, są tanie. Ale nietrwałe na
    UV.
    50m węża to chyba mało, ja miałem cos ze 400.
    Z pompą jest pewien kłopot bo musi mieć odpowiednie cisnienie do podnoszenia słupa
    wody, zwykła obiegowka nie da rady, w koncu zastosowałem hydrofor ze zbiornikiem
    membranowym. Im wiekszy przepływ tym wieksza sprawnosc.

    b.