  • Data: 2019-07-12 02:02:28
    Temat: Re: "Ogrzewanie" wody w basenie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Budzik napisał:

    > Wymysliłem sobie ze to bedzie dawało dodatkowe ciepło, wspomagane
    > tym, ze czarna papa na tym dachu dodatkowo przyciaga ciepło.

    Przyciąga ciepło?! Nie przyciąga, tylko wytwarza. A właściwie
    przetwarza, bo surowcem jest energia pomieniowania (światło).
    Kolektor słoneczny (próżniowy dajmy na to) nie przyciąga zimą
    mrozu, za to sam się rozgrzewa. A już taki Księżyc, czy też inny
    satelita, przemierzając próżnię kosmiczną o temperaturze 0 K
    (-273°C), grzeje się nie przymierzając jak piec na ekogroszek.

    --
    Jarek