  • Data: 2019-07-12 10:48:56
    Temat: Re: "Ogrzewanie" wody w basenie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Jacek napisał:

    > Kolega miał podobne rozwiązanie, z tym, że zamiast węża dał kilka
    > kaloryferów panelowych pomalowanych na czarno. Jako pompa użyta była
    > pompa cyrkulacyjna od c.o. Kaloryfery były powieszone na płocie i na
    > zimę chowane.

    Dlaczego właściwie nie kolektory słoneczne, takie porządne? Majątku
    to już teraz nie kosztuje. Same panele, nie mówię o tych wszystkich
    glikolach, zbiorniczkach automatach i automacikach. Sąsiad ma cztery
    na dachu, i basen w piwnicy.

    > Ja się u niego nie kąpałem, ale z tego, co opowiadał to efekt grzejny
    > był niezbyt wielki. Zaleta była też taka, że koszt tego był niewielki:
    > kaloryfery i pompka z odzysku, a kilka metrów rurek, czy węży do
    > połączenia wiele nie kosztowało.

    Do mnie w ogóle nie trafia idea basenu w naszym chłodnym kraju. Do
    mnie, bo inni mogą mieć inaczej. Jak mam ochotę się unurzać, to zwykle
    o zachodzie słońca, gdy upału już nie ma, a woda coepła. W Polsce to
    "nie ma upału" oznacza przeważnie że nagle robi się poniżej dwudziestu
    stopni. Brrr...

    Ale jak ktoś napalony na moczenie się we wodzie, to chyba powinien
    myśleć o budżecie nieco większym niż pińć złotych.

    --
    Jarek