  • Data: 2019-07-12 12:55:54
    Temat: Re: "Ogrzewanie" wody w basenie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Myjk napisał:

    > Pewnie wytrzymają, ja wytrzymywałem. Tylko to za PRLu było w większości,
    > a teraz, mimo prób powrotu przez niektórych do tamtych czasów, już można
    > to lepiej rozwiązać i się nie męczyć jak my.

    Za PRLu czytałem w "Przeglądzie Technicznym" o pomysłach uprawy cytrusów
    w polskich szklarniach. Mamy węgiel, możemy grzać, uniezależnimy się od
    wrednych kapitalistów. Jakiś profesór to wymyślił. Przegląd Techniczny
    była to porządna gazeta, więc zjechali równo panaprofesorowe pomysły.

    Teraz czasy inne -- cytryny możemy sobie kupić w każdym sklepie z cytrynami,
    a gdy najdzie ochota, to pojechać do wód. Tak ja to widzę. I cieszy mnie
    ogromnie, że mie muszę rozwiązywać problemów metodami z PRLu.

    > Natomiast to nie zmienia faktu, że basen ma sens, nawet w PL. Pod warunkiem
    > że się go adresuje nie do siebie, tetryka, a do tych dla których ten basen
    > się rozstawia/buduje, czyli dzieci głównie.

    Znam tylko jeden przypadek sensownego wykorzystania basenu. Znajomy tetryk
    sobie wybudował w domu i korzysta codziennie, zima czy lato. Zimna woda
    nic a nic mu nie przeszkadza. Ten typ tak ma. Znam też kilka przypadków
    wybudowania "dla dzieci". Wszystkie zostały zasypane, jeszcze przed wejściem
    progenitury w dorosłość. Ale rozumiem, że mogą być wyjątki. Ludzie są różni.
    Czasem dziwni.

    > Ale z czym mniej roboty, skoro to i tak pompa ciepła ogrzeje bez dotykania
    > palcem?

    Tak tak, nawet taras przy okazji ochłodzi. Ale sama się ta pompa nie zrobi.

    Jarek

    --
    Znasz-li ten kraj,
    Gdzie cytryna dojrzewa,