  • Data: 2019-07-12 18:54:58
    Temat: Re: "Ogrzewanie" wody w basenie
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 11 lipca 2019 17:00:06 UTC-5 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik s...@g...com ...

    > Wymysliłem sobie ze to bedzie dawało dodatkowe ciepło, wspomagane tym, ze
    > czarna papa na tym dachu dodatkowo przyciaga ciepło.

    Nope.
    Papa slabo przewodzi cieplo. To ze sie wytworzy pewna warstewka goracego powietrza i
    nieco osloni ten waz od chlodniejszego powietrza duzo nie pomoze.

    Kup czarna folie i poloz na dnie tego basenu. Tak wychwycisz sporo ciepla.

    Jak chcesz dodatkowo solar to carny waz bedzie slabym pomyslem, jakims tam bedzie ale
    niezbyt dobrym.

    Zrob zreszta sobie test. Poloz ten waz, wez go podepnij jak trzeba z woda w wiaderku
    postawionym nieco wyzej, tak aby calosc dzialala grawitacyjnie. Starcza doslownie 4
    cegly i odpowiednie podpiecie.

    Zobacz jak ci to zadziala na wiaderku.
    A potem pomnoz sobie razy te 100-200 wiaderek w basenie.